Customer center login
Country and Language

USA Meyer New York Alto Sax 5M

4

Mouthpiece for Alto Saxophone

  • New edition of the "old" mouthpieces to commemorate the 100th anniversary
  • Material: Rubber
  • Tip opening: 1.80 mm
  • Facilitates excellent control and playability
  • Suitable for students and professionals alike
  • Includes a cap and ligature
Facing Length 21,00 mm
Tip Opening 1,80 mm
Chamber round
Material Caoutchouc
Cap Yes
Ligature Yes
Item number 462968
£179
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
40 Sales Rank

4 Customer Reviews

5 2 Customers
4 2 Customers
3 0 Customers
2 0 Customers
1 0 Customers
4.5 / 5

response

sound

quality

D
Excellent
DrT 09.05.2020
Purchased for my son who is keen to develop his jazz skills. It sounds great and he loves it, beautifully made. Thomann, as always, processed the order with supreme efficiency and it arrived very quickly in the U.K. - happy customer.
response
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
N
Schöner Sound, Verarbeitungsschwäche
Natii 12.09.2019
Grundsätzlich bin ich mit dem Mundstück sehr zufrieden. Der Sound passt sehr gut zu Blasorchestermusik. Spielt sich etwas anspruchsvoller als ein Vandoren-Mundstück, besticht jedoch durch seinen schönen Sound. Enttäuscht hat die Verarbeitung der beiliegenden Metall-Blattschelle, welche das Mundstück beim ersten Spielen direkt übel verkratzt hat. Thomann hat schnell und vorbildlich reagiert und Rückerstattung oder Umtausch angeboten. Habe mich dann für einen Umtausch entschieden, weil das Mundstück selbst überzeugt hat. Verwende aber dieses Mal aus Vorsicht nicht die mitgelieferte Metall-Blattschelle, sondern eine aus Leder.
response
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
E
USA Meyer New York Alto Sax 5M
ElCenko 19.02.2021
Ich habe mir dieses Mundstück als erstes Upgrade nach einem halben Jahr auf einem Yamaha 5c geholt.
Ich spiele es mit LaVoz MH Reeds und muss sagen ich bin begeistert. Ein warmer Sound und dazu eine leichte Ansprache.
Es erfordert einige Tage Eingewöhnungszeit, bis die Intonation so ist, wie sie sein sollte.
Fazit: Aus Anfängersicht kann ich dieses Mundstück nur jedem ans Herz legen. Um das volle Potenzial dieses Mundstückes zu nutzen würde ich jedoch mit etwas stärkeren Blättern experimentieren.
response
sound
quality
0
0
Report

Report

Need help?