U-Trainer U-Trainer Brasswind Set

18

U-Trainer Set for Brass

In order to be able to successfully play a brass instrument, there must be a lip tension corresponding to the tube length of the brass instrument. This lip tension requires neck muscles that oppose the flow of air in the mouthpiece boiler in order to induce vibration. To improve these basic muscular conditions, the U-Trainer set has been developed.

  • Set consisting of shoulder trainer and U-Point
available since June 2018
Item number 441035
sales unit 1 piece(s)
£29
Including VAT; Excluding £8 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
F
Lip trainer!
Fetes 20.05.2021
I first learned about this simulator from an interview with a famous trombonist and decided to try it out.
In general, I liked it and I am satisfied with the sensations.
I use it to develop high register and endurance.
quality
handling
response
fit
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Absolut jedem Blechbläser zu empfehlen
Marko-F. 26.03.2020
Ich nutze den Trainer jetzt seit vier Monaten.

Vorab sei gesagt, es ersetzt natürlich nicht das Üben auf dem Instrument, aber das dürfte ja klar sein.

Es empfiehlt sich, den Zapfen in der Mitte mit Vaseline oder Zugfett zu behandeln. Das reduziert den Abrieb und mindert leichtes "Knarzen".

Selbst bin ich Musikant in drei Musikvereinen und einer 7er-Besetzung, probe also mindestens 3x die Woche im Ensemble. Blasmusik spiele ich aktiv seit 30 Jahren, zunächst als Tenorist und seit ca. 15 Jahren als Tubist.

Anfangs fiel es sogar mir noch schwer, selbst bei nur 2 Gummiringen eine - wie empfohlene - Trainingseinheit zu absolvieren. Mittlerweile benutze ich den U-Trainer jeden Tag auf der Fahrt zur und von der Arbeit (Angestellter). Verdatterte Blicke, was macht er denn da, sind garantiert.

Was auf jedenfall auch garantiert ist: der Erfolg. Der Ansatz(ring)muskel wird mMn. optimal gestärkt (ich spiele auf sehr großen Mundstücken wie z.B. das JK 2AA) und man "beherrscht" das Mundstück besser. Tonhöhe und auch Pedaltöne "rasten" einfach besser ein.

Ich möchte den U-Trainer nicht mehr missen! Eine absolute Kaufempfehlung von mir.
quality
handling
response
fit
0
0
Report

Report

google translate nl
Unfortunately there was an error. Please try again later.
W
U trainer
WimW 03.07.2020
Reeds na enkele dagen verbeterd resultaat wbt embouchure. Kan het iedereen aanbevelen. Je kunt in feite niet fout doen.
quality
handling
response
fit
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
U -Trainer
Dietmar3 23.01.2020
Der U Trainer ist super
quality
handling
response
fit
0
0
Report

Report