Thon Keyboard Case PVC Prophet 8

10

Plastic Case

  • Custom made flight case for Dave Smith Instruments Prophet 8
  • 7 mm high-quality black plastic
  • 25 x 25 mm aluminum edge
  • Upholstered
  • 2 Snap locks
  • 1 Artificial leather handle
  • Steel corners
  • 2 Hinges
  • External dimensions (W x D x H): approx 92.8 x 42.2 x 16.4 cm
  • Weight: 6 kg
  • Weight with Prophet 8: approximately 14.5 kg
  • Made in Germany
available since December 2013
Item number 327728
sales unit 1 piece(s)
Locks And Catches 2x Snap Catch
Strap Handles 0
Snap Handles 0
Material Plastic
Wheels No
Depth (inside) 422 mm
Width (outside) 928 mm
Height (outside) 164 mm
Depth (outside) 422 mm
Weight 6,0 kg
Options for Dave Smith Instruments Prophet 8
Show more
£128
Including VAT; Excluding £8 shipping
Manufacturing time: 3-5 weeks
Manufacturing time: 3-5 weeks

If you need this product urgently please contact us so that we can find a solution or a suitable alternative for you.

Standard Delivery Times
1
A
Good value for money
Anonymous 28.01.2016
Soft cases are not strong enough to protect your Prophet 08 - especially its keybed - if you take to gigs/rehearsal. You definitely need a hard case for that.
This one does the job very well and it's sold at a supee competitive price.
stability
handling
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
d
Absolut Fair
dev/sda1 14.09.2014
Als mir ein Freund den P08 zum Verkauf anbot habe ich nicht lang gezögert. "Runter tragen musst Du ihn selbst" sagte er noch, bevor das hölzerne Seitenteil die Wand touchierte. Das ist bei einem Synth dessen Entwicker sich auch bei der Optik ins Zeug gelegt hat besonders ärgerlich.

Das Case kommt wertig rüber, ist ein guter Kompromiss aus Stabilität und Gewicht. Ein Gigbag mag leichter sein, meine Anforderungen erfüllt es nicht. Der Synth ist im Thon Case passgenau fixiert, einen Platz für das Netzteil hätte ich mir noch gewünscht, jedoch nicht auf Kosten der bislang erwähnten Vorzüge.

Die Verschlüsse schnappen satt zu, lassen sich bei Bedarf verschliessen , eine Öse für ein kleines Bügelschloss findet sich dort. Zu guter Letzt ist der dicke Tragegriff einer Erwähnung wert, man hat dort genug Material verarbeitet, dass das Tragen nicht zur Tortur wird. Bei dem Preis habe ich dann auch nicht lang gezögert das Teil zu kaufen.
stability
handling
quality
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
léger et bien adapté
Simon113 21.12.2016
En positif :

Le P08 est bien calé dans le fly.
La poignée donne une belle finition.
Il reste léger et solide à la fois ... peut être pas assez costaud quand même pour des voyage en soute d'avion !
La finition et belle.
Il ne bascule pas quand il est ouvert et vide.

En négatif :

il manque une place pour l'alim
c'est pas évident d'attraper le synthé quand il est dans le fly ... mais bon c'est un détail.
stability
handling
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R/
Top Preis-Leistungsverhältnis
Rüdiger / Emerson 13.04.2015
das Case macht einen sehr stabilen Eindruck, der Prophet passt perfekt hinein... das Schaumstoff ist an der Innenseite des Deckels so genau geschnitten, daß das Baby auch im Stand nicht "wackeln" kann... eben passgenau.
Zur Langlebigkeit kann ich erst nach 50 Gigs etwas sagen....
stability
handling
quality
0
0
Report

Report