Customer center login

Thomann Tenor Ukulele CW/PU De Luxe

Tenor Ukulele with Pickup

  • De Luxe version
  • With cutaway and pickup system
  • Top: Solid acacia
  • Bottom and sides: Solid acacia
  • Neck and fretboard: Australian blackwood
  • With binding
  • Nut width: 35 mm
  • Made in Europe
No JavaScript? No Audio Samples! :-(

Audio Examples

 
0:00
  • Country
  • Country Pickup
  • Strumming
  • Strumming Pickup
  • Show less

Further Information

soprano, concert, tenor, baritone, bass.... Tenor
Viritys g`- c`- e`- a`
cutaway Yes
pickup Yes
solid top ? Yes
top made of: Koa

Come up with your own creative bundle and save

If you order this product together with others as part of a bundle, you can save up to 6.50 % additionally!
Thomann Tenor Ukulele CW/PU De Luxe + Ultimate GS-1000 Pro Guitar Stand +
8 more
Configure bundle now
starting from £215

These are other customers' choices:

Customers who looked at this item have bought these:

Thomann Tenor Ukulele CW/PU De Luxe
29% bought this exact product
Thomann Tenor Ukulele CW/PU De Luxe
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
£189 Add to Basket
Kai KTI-5000
12% bought Kai KTI-5000 £195
Harley Benton Kahuna CLU-50T
12% bought Harley Benton Kahuna CLU-50T £85
Cascha Premium Mahagoni Tenor Bundle
6% bought Cascha Premium Mahagoni Tenor Bundle £53
Flight Victoria CEQ-A Tenor
5% bought Flight Victoria CEQ-A Tenor £257
Our most popular Tenor Ukuleles
16 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.8 /5
  • sound
  • quality
Total
sound
quality
OUTSTANDING!
servant of Yahusha, 20.08.2019
Can't wait to see how things work with the Behringer QX1204USB we have coming next! This sounds and feels absolutely like butter once you change out the strings (we went with Orphees, but sure it would sound wonderful with even acquilla. HIGHLY recommend!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Liebe auf den zweiten Blick
Mr. Guitar Man, 12.08.2019
Ich habe lange gezögert, eine Rezension der Ukulele abzugeben, da ich nicht recht wusste, wie ich das Instrument bewerten sollte, aber nach mehr als acht Monaten möchte ich das Instrument nun dennoch – beinahe uneingeschränkt – empfehlen.

Mein Exemplar ist fehlerfrei verarbeitet, optisch ist die Ukulele definitiv ein Hingucker. Durch den Cutaway ist die Bespielbarkeit auch in höchsten Lagen schlicht traumhaft, da das Instrument zudem sehr gut eingestellt ist.
Das eingebaute Stimmgerät ist für den Alltagsgebrauch absolut brauchbar, zum Tonabnehmersystem kann ich nichts sagen, da ich es noch nie benutzt habe.

Der Klang des für unter € 200,- vollmassiven (!) und in Portugal hergestellten Instruments ist klasse. Nun muss ich fairerweise zugeben, meine Ukulele noch nicht im direkten Vergleich mit Highend-Modellen getestet zu haben, aber ich vermute, sie würde auch hier keine schlechte Figur machen.

Was hat mich dennoch mit einer Bewertung zögern lassen? Nun, an einigen Stellen des Griffbrettes war ein mal mehr, mal ein weniger starkes "Schnarren" einzelner angeschlagener oder gezupfter Saiten zu hören. Allerdings konnte ich nicht feststellen, dass hieran wie zunächst vermutet die Saitenlage oder schlecht verarbeitete Bundstäbchen die Ursache waren, denn hier gab es nichts zu beanstanden. Irgendwann kam ich auf die Idee, die vier Schrauben des Batteriefaches zu lösen und das Fach vorsichtig herausziehen, so dass es nur noch über die Kabel mit dem Instrument verbunden war. Ein Anschlagen der entsprechend gegriffenen Saiten zeigte schnell, dass wohl die "Eigenresonanz" des Batteriefaches an dem Problem Schuld war. Ich bin kein Physiker, von daher mag die Bezeichnung Eigenresonanz falsch sein, aber ich denke und hoffe, man versteht, was ich meine.
Ich habe dann zwei Parkettgleiter, die man eigentlich unter Stuhlbeine klebt, zurechtgeschnitten, diese außen an das Batteriefach geklebt und dann das Fach wieder vorsichtig in das Instrument eingesetzt. Die vier Schrauben brauchte ich nicht wieder einzusetzen, es hält alles perfekt. Ich kann kein "Schnarren" mehr feststellen und auch von außen sieht das Instrument absolut unverändert aus.

Positiv anmerken möchte ich noch die Reaktion der Thomannmitarbeiter: Man bot mir nach Schilderung des Problems an, das Instrument zur Überprüfung zurückzuschicken und es ggf. auszutauschen. Aber dies hatte sich nach der oben geschilderten "Reparatur" zum Glück erledigt.

Fazit:
Natürlich sollte das beschriebene Problem gar erst nicht auftreten, aber bedenkt man, wie viel Instrument man für – vergleichsweise – wenig Geld erhält und man zudem keinerlei Risiko eingeht, so kann ich die Ukulele uneingeschränkt empfehlen. Ich werde sie – freiwillig – jedenfalls nicht wieder hergeben.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Sehr gut
Sven0815, 17.03.2018
Prima Verarbeitung, sehr guter Sound Dank massivem Akazienholz (auch Koa ist eine Akazienart). Sie klingt trotz Tenorgröße und extralangem Hals hell, süß und direkt, was dem gewünschtem Klang einer Standartukulele (Sopran) entgegenkommt. Auch mit großen Handen kann man sehr angenehm spielen.
Der Tonabnehmer macht seinen Job auch sehr gut.

Uneingeschränkte Kaufempfehlung !
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Dommage pour un "De Luxe"...
TheVictor, 08.07.2020
Ce Ukulélé portugais est définitivement un bel instrument, un bon choix pour le plaisir des yeux.

Pour ce qui est du son, il est correct. Pas spécialement "puissant" mais joli.

En revanche, la qualité de fabrication n'est pas au rendez-vous. Les finitions sont bonnes, mais la lutherie laisse à désirer. L'action est si basse que les cordes frottent sur plusieurs frettes lorsqu'on joue sur les premières cases, et donc frisent. Par ailleurs, j'ai eu ce fameux problème du boitier à pile qui vibre sur certaines notes (cf commentaires allemands).
Bref, je n'ai même pas pris le temps de tester la sortie jack/xlr, l'instrument étant tout simplement injouable en l'état. Dommage, pour un modèle "De Luxe". N'importe quel luthier (ou technicien d'un site de vente d'instruments à cordes comme Thomann...) saura ajuster les sillets et régler ces soucis. Dommage que ça n'ait pas été fait avant l'envoi...

Pour info, j'avais entendu que les instruments qui sortent de cet atelier portugais sont alléchants mais assez aléatoires. C'est vérifié. J'attends de recevoir le prochain modèle pour revoir mon jugement !

EDIT : J'ai reçu un nouveau modèle. Les cordes ne frisent plus mais j'ai encore des choses qui vibrent un peu à l'intérieur sur certaines notes en jouant un peu fort. Mais on va faire avec, considérons que ce sont des détails !
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£189
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
Phone: +49-9546-9223-370
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
Ukulele
Ukulele
Often under­es­tim­ated and thought of only as a holiday instrument, the ukulele is experiencing a revival - and by no means only on Hawaii
 
 
 
 
 
video
Thomann Tenor Ukulele CW/PU De Luxe
0:36
Thomann TV
Thomann Tenor Ukulele CW/​PU De Luxe
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.