Customer center login
Country and Language

Thomann Ocarina 7H Celtic clay flutes

7

7-Hole Ocarina

  • Design: shell-shaped with Celtic ornamentation
  • Range: German: h1 - c3 (English: b1 - c3)
  • Tuned in C major
  • Material: ceramic
  • Weight: 185 g
  • Size: approx. 10 cm
  • Colour: light green - dark green
  • The different colours make it also particularly attractive for children
  • This alto shell ocarina is medium-sized and features 7-holes (tuning pitch corresponds to C3)
  • Produces a soft, bright and clear sound in the 2nd octave
  • With C-major fingering and a C-major sound - playable range is b1 - c3
  • Incl. music study book 'Celtic music for the 7-Hole Ocarina' (with instructions), and a lanyard
Numner Of Holes 4
Song Book Yes
Item number 420335
£16.90
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
11 Sales Rank

7 Customer Reviews

5 6 Customers
4 1 Customer
3 0 Customers
2 0 Customers
1 0 Customers
4.9 / 5

response

features

sound

quality

a
A beautiful instrument that is very easy and fun to learn
azujagers 04.05.2020
I bought this ocarina after much consideration, as I'm a music lover but don't have much experience with playing instruments. But I was getting bored of being stuck at home and staring at screens all day, and thought: 'Why not give it a try?'

So far, I'm loving it! It's the perfect little companion: masterfully crafted, it looks beautiful and it sounds very clearly! The strap is really handy, and the music booklet included teaches you exactly how to play it.

Overall, I was also very happy with the Thomann team; my order was processed quickly and it arrived without issues on the estimated dates. Thank you!
response
sound
quality
features
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
e
eXell 22.05.2018
Vorneweg, ich bin blutiger Anfänger und das ist meine erste Okarina.

Ich finde es ist eine schöne gut verarbeitete Okarina. Die Oberseite des Instruments ist in Hochglanz, die Unterseite jedoch nicht. Das empfinde ich jedoch nicht als Nachteil, da sie dadurch etwas mehr Grip hat beim halten hat.

Die Zieltöne sind alle erreichbar, ich habe das ganze mal mit einem Stimmgerät ausprobiert. Das ich des öfteren noch einen Halb- bis Ganzton daneben liege schiebe ich eher auf meine fehlende Übung und Technik (vor allem bei den hohen Tönen).
Den Ton selbst empfinde ich als ein wenig luftig, der dürfe für mich gerne etwas kräftiger sein.

Alles in allem bereue ich den Kauf nicht, es ist ein schönes Einsteiger-Instrument, welches mit etwas Übung auch klingen kann.
response
sound
quality
features
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
N
Très satisfaite
NanouK 05.05.2020
Bel objet, très beau son. Le livret qui vient avec est très utile et clair dans les explications.
response
sound
quality
features
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
ordentlich Power!
Lenzesson 16.07.2020
Ich habe mir die Okarina nur zum Ausprobieren und gelegentlich Spaß haben gekauft und bin recht überrascht was für eine Power das kleine Ding hat!
Nicht so laut wie die Flöten aber auch nicht so weit davon entfernt, wie ich mir das vorstellte. (Nachts im Apartement würde ich mich nicht trauen zu spielen.)

Das kleine Notenbuch mit keltischen Liedern dazu ist sehr praktisch, mit Noten und Bildern für die Fingerpositionen. Leider finde ich mehrere Lieder nicht online zum anhören und muss raten wie sie nun genau klingen sollen.

Sie ist sehr hübsch und liegt angenehm in der Hand. Töne stimmen, soweit man richtig bläst. Ich bin zufrieden.
response
sound
quality
features
0
0
Report

Report

Need help?