Thomann NB 4.0

20

Audio Transmitter Balun

  • 4 RCA signals transferrable via network cable over up to 670 meters
  • No transmition possible using a hub or the like
  • Operatable only with 2 devices
  • No power supply needed
  • Incl. mounting angle
  • Dimensions: 92 x 70 x 25 mm
available since December 2010
Item number 252772
sales unit 1 piece(s)
Design Box
Distribution Type 1in4
RJ45 connection female
Number of RJ45 connections 1
Signal Connection Cinch female
Number of Signal Connectors 4
Connector in RJ45 female
Connection out RCA female
£18.60
Including VAT; Excluding £8 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
N
Handy little boxes
NyquistAudio 24.09.2018
Nice sturdy build quality. These were a great solution for me. I'm using these to get extra returns down a single cat5 run for 2 stereo IEMs - going from a console into a Samson S-phone headphone amp to drive Fischer beltpacks in stereo. Unbalanced input on the headphone amp, but these boxes give me a balanced run, and eliminated problems I had with lighting dimmer buzz.
0
0
Report

Report

AJ
saved my life
Abdulla J. 17.07.2020
i used it for long distance (120m) installation audio transfer and it does what it claims nicely.

will buy again.
quality
0
0
Report

Report

L
Very useful for large venue
Landstar 31.10.2019
Very useful and cheap device! When you have a large venue and have any audio cables or their installment is improper i.e. because of their lenght this balun is the only salvation!
0
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
f
Kompatibel mit Cat Snake
fmalcher 25.12.2020
Ich habe einen dieser Baluns gekauft, um Audio zwischen zwei Räumen zu übertragen. Das Tolle daran ist, dass der Balun dabei prinzipiell mit den dem “Cat Snake”-System von Thomann kompatibel ist (z.B. the sssnake Cat Snake 3FC) – und auch mit ähnlichen Geräten wie CatCore. Cat Snake ist ein reiner Adapter von 4x XLR auf CAT. Dieses Gerät hier hingegen ist ein Symmetrierer mit Übertragern.
An den Cinch-Buchsen liegen also unsymmetrische Signale an, die vom Balun symmetriert werden und über den Cat Snake symmetrisch in den Audiomixer gehen. Beim Zusammenspiel mit Cat Snake muss man genau auf die Pinbelegung achten: Die Kanäle sind anders nummeriert und ein Kanal ist invertiert! Das lässt sich aber entweder in modernen Mixern einstellen oder mit einem Phasendreher lösen.

Ich hatte in dem Setup leider ein Brummen, wenn ich Audio auf der Strecke Mixer > Cat Snake > Balun > Verstärker gespielt habe. Das liegt offenbar daran, dass der Balun ein “hart eingebautes” Ground Lift hat, die Massen von Eingang und Ausgang sind also nicht kurzgeschlossen. Das ließ sich aber pragmatisch mit dem Lötkolben lösen, also kein großes Problem.
Mit 60 Metern CAT-Kabel (hin und zurück, also 120 m Strecke) läuft das Ganze störungsfrei und sauber – ich bin begeistert!
Das Gehäuse ist aus Metall, die Lötstellen auf der Platine sind sauber, insgesamt sehr gut verarbeitet.
quality
0
0
Report

Report