Customer center login
Country and Language

Thomann Lute Guitar Large Body CYP

1

Guitar lute with a large body

  • Solid spruce top
  • Large body is made from cypress with 15 ribs
  • Neck is made from acacia
  • Bridge is made from heat-treated acacia
  • Fretboard is made from black-stained acacia (Acacia melanoxylon)
  • Headstock is made from dark oak
  • Scale: 650 mm
  • Tuning: E-A-D-g-b-e
  • Fretboard width at the upper saddle: 5 cm
  • Body width: 40 cm
  • Body length: 54 cm
  • Body depth: 18 cm
  • Strung with Galli LG40 strings
  • Includes a bag
  • Made in Europe
Lute kind Lute Guitar
tuning E, A, d, g, h, e
scale-length 650 mm
fingerboard Acacia
case included No
available since July 2017
Item number 417934
£509
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
9 Sales Rank

1 Customer Reviews

5 1 Customer
4 0 Customers
3 0 Customers
2 0 Customers
1 0 Customers
5 / 5

sound

quality

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
AE
Eine Laute, die nicht leise ist
Axel E. 18.12.2017
Ich bin fast wöchentlich auf Mittelalterfesten unterwegs. Für mich bisher negativ, ein Instrument das sich ohne Verstärkertechnik kaum durchsetzte. Nach langer Recherche, stieß ich auf diese Gitarrlaute aus dem Hause Thomann.
Das Teil bestellt, ausgepackt und probiert. Positiv - die Verarbeitung - saubere Bunde, gerader Hals, ein Saitenabstand, mit dem auch meine ?Wurstfinger? sehr gut klarkommen und ein warmer, fetter Klang. Diese Laute ist richtig laut!
Zur Endeinstellung nur noch minimale Nacharbeit des Sattels. Anschließend stramme Saiten (Daddario EJ46-3D) aufgezogen und siehe da, 100% Bundreinheit. Gewöhnungsbedürftig ist der ?fette? Body ? dies lässt sich jedoch nach kurzer Zeit sehr gut handeln.
Die fehlende Patina darf sich die Laute bei den nächsten Gigs verdienen.
sound
quality
3
1
Report

Report

Need help?