Customer center login

Thomann Eco Baglamas Soft Bag

Bag for Baglamas

  • With handle, shoulder strap and accessory compartment
  • Colour: Black

Interior dimensions

  • Width: 13.0 cm
  • Body length: 21.0 cm
  • Total length: 59.5 cm
  • Height: 10.0 cm

Further Information

Instrument Baglama
backpack straps No
handle Yes
shoulder strap Yes
hard case No
soft case No
soft bag Yes

These are other customers' choices:

Customers who looked at this item have bought these:

Thomann Eco Baglamas Soft Bag
67% bought this exact product
Thomann Eco Baglamas Soft Bag
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
£12.80 Add to Basket
Thomann Eco Greek Bouzouki Soft Bag
13% bought Thomann Eco Greek Bouzouki Soft Bag £21.40
Thomann Eco Dulcimer Soft Bag
11% bought Thomann Eco Dulcimer Soft Bag £16.90
Thomann Eco Portuguese Mandolin Bag
5% bought Thomann Eco Portuguese Mandolin Bag £12.80
Our most popular Bags and Cases for Folklore Instruments
9 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
5 /5
  • handling
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
quality
V93, 14.08.2019
Echt gut gepolsert. Ein einzelner Tragegurt angenäht, nicht zwei. Kleine Vordertasche für Zubehör ist wichtig und gut, da passen Saiten und Plektren rein. Lediglich den Griff, welcher eigentlich dick genäht und gut verarbeitet ist, hätte man besser eher mittig an der Tasche montieren sollen, damit das Instrument beim Tragen etwas balancierter ist. Wenn man die Tasche aber in der Hand hat, weiss man, warum er auf der Korpussaite ist, da ist nicht soooo viel Platz übrig, um einen Griff anzunähen. Durch den geformten Bauch rutscht der Baglamas nicht so sehr hin und her. Mir hätte es noch besser gefallen, wenn auch der Hals etwas stabilisierter wäre in dieser Tasche.

Mir gefällt diese Tasche sehr viel besser als die Warwick Rockbag Taschen, welche kaum gespolstert sind und das Instrument quasi in sich schwimmen haben.

Für den Preis allerdings eine sehr klare Kaufempfehlung.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
quality
unschlagbar im Preis
db-audio, 12.07.2019
ich verwende die Tasche für eine griechische Baglamas, das Instrument passt gut in die Tasche, die Tasche ist gut gepolstert und schütz das Instrument ausreichend, lediglich die Zubehörtasche ist etwas zu klein bemessen, die Ersatzsaiten passen gerade so hinein, allerdings nur weil sie nicht in einem Karton verpackt sind, in der Tasche ist auch noch Platz für ein Stimmgerät
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
quality
Super Schutz für den Baglama
Jorgos aus Bern, 14.07.2020
klein, topp verarbeitet. Bester Schutz mit guter Polsterung für den Baglama. 5 Sterne.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
quality
Tolles Bag
Petros2, 19.06.2018
Ich war positiv überrascht, als ich das Soft Bag für die Baglama erhalten habe. Es ist nicht nur eine dünne Hülle, sondern auch gepolstert und ich kann damit meine Baglama wunderbar und sicher transportieren.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£12.80
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-370
FAX: +49-9546-9223-24