Thomann Bell Ring Ø 45cm

31

Protective Ring

  • For the bell of brass instruments
  • Made of crystal-clear plastic
  • For a diameter of 45 cm
  • Elastic
  • Simply slip over the rim of the bell and it will provide effective protection for the rim
available since November 2004
Item number 174972
sales unit 1 piece(s)
Instrument Tuba
£12.20
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
AS
Very good
Academia Symphonica 28.04.2020
Like 90% of entry level thomann brand this ring is VERY cheap and has GREAT quality. It fits perfectly, and stays there. The plastic was chosen carefully. Not too hard to ruin the bell, but hard and resistant enough to protect the bell when put upside down on the floor every single day for months
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
KS
Nach einem Jahr sitzt er nicht mehr fest
Keyser Soze 19.10.2011
Ich habe diesen Schallstückring nun ein Jahr lang im Einsatz gehabt. Ich nutze die Tuba sehr oft und stelle sie immer auf dem Trichter ab in Pausen. Ansonsten wird sie sicher im gepolsterten Hartschalenkoffer verstaut.
Leider leierte der Ring bei mir schon nach einem Jahr aus und rollt sich seitdem in regelmäßigen Abständen vom Trichter ab, mittlerweile fast jedes mal wenn ich sie aus dem Koffer nehme oder gar während dem Spielen. Der Schalltrichter hat bei meiner Tuba einen Durchmesser von exakt 45cm, an einer unpassenden Größe kann es also nicht liegen.

Den Preis empfinde ich in Anbetracht der Materialkosten im Centbereich für überzogen. Leider gibt es bei anderen Anbietern aber auch keine günstigeren Preise.
quality
0
0
Report

Report