Thomann 7- Loch Ocarina C Turtle

1

7-Hole Ocarina

  • Tuning: C Major
  • Range (German): B1 - C3
  • Range (International): B4 - C6
  • The turtle soprano 7-hole is a small, high-pitched ocarina
  • As a soprano pitch (pitch corresponding to G2), it sounds bright and clear in 2- and 3-pitched octaves
  • Played in C major, it sounds like G major
  • The animal shape makes it especially enticing for children
  • Size: 12 cm
  • Colour: Light blue
  • Includes song book (campfire songs), sturdy box, and lanyard
  • The book is written in the German language
available since August 2008
Item number 213572
sales unit 1 piece(s)
Material Ceramic
Numner Of Holes 7
Song Book Yes
£17.30
Including VAT; Excluding £8 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Mein Favorit unter den Tierocarinas!
Mukado 28.10.2009
Als leidenschaftliche Sammlerin verschiedenster Ocarinaformen, bin ich beim surfen zufällig auf diese süße Schildkrötenokarina gestoßen. Ursprünglich wollte ich sie nur wegen der Optik, da mir Farbe und Form sehr gut gefielen. Beim Anspielen habe ich allerdings erst das Beste entdeckt: Die unglaublich sauberen Töne und der warme volle Klang. Ich besitze mittlerweile 28 Ocarinas, doch nur wenige davon können mit dem Sound meiner neuesten errungenschaft mithalten.

Das beiligende Heft ist für Anfänger eine sehr nette und gelungene Lektüre, da die dargestellten Griffbilder einfach zu verstehen sind und schnell umzusetzen. Auch die Liedauswahl ist meiner Meinung nach sehr gut und absolut Lagerfeuertauglich!
Auf jeden Fall empfehle ich diese Ocarina mit gutem Gewissen weiter!
response
features
sound
quality
5
0
Report

Report