To the page content
seventy years logo
Join Thomann's Anniversary! We reward your loyalty with special offers! Get your deals

tc electronic 2290 P Dynamic Delay Pedal

3

Effect Pedal

  • Pedal reissue of the legendary 2290 Dynamic Digital Delay with 128 presets, 3 footswitches, special 'Learn' tap tempo with sub-divisions and feedback path FX insert
  • Control: Keyboard
  • Push buttons for modulation: Speed, Depth (Speed and Depth = Thre), Waveform, Select
  • Push buttons for Pan Mod / Dyn Mod: Delay/Direct, Reverse
  • Push buttons for delay: Delay, Mod, Inv, Sub.D
  • Push buttons for feedback: F.Back, Inv, Select
  • Push buttons for output: Dly, Dir (Dly and Dir = Pan)
  • Push buttons for preset: Preset, Store
  • Switch: Stereo In/Out - FB Loop
  • LED: A, B , Tap
  • Display: 5 LED digit displays for modulation, delay, feedback, output and preset
  • Footswitches: A, B, Tap/Learn
  • Input: 6.3 mm mono jack
  • Stereo input/FX return: 6.3 mm jack
  • Output: 6.3 mm mono jack
  • Stereo input/FX send: 6.3 mm jack
  • Power supply connection: Barrel connector 5.5 x 2.1 mm, centre negative
  • Power supply with a 9 V DC mains adapter (included)
  • Dimensions: (W x D x H): 252 x 143 x 54 mm
  • Weight: 950 g

Note: Battery operation is not supported

Available since November 2023
Item number 574119
Sales Unit 1 piece(s)
Analogico No
tap feature Yes
Battery Operation No
PSU included Yes
£309
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Tuesday, 30.07. and Wednesday, 31.07.
1

3 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

features

sound

quality

3 Reviews

r
The Classic!
ryguyu2 14.02.2024
It’s a Chorus, a Flange, Tremolo, Pan, and modulated delay. The Best Digital Delay you can buy today. Easy to hook up to the preset app. Nails the Rack delay.
handling
features
sound
quality
3
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
s
seit 20 Jahren hab ich darauf gewartet!
seabird 31.12.2023
leider musste ich damals mein original 2290 verkaufen. Nun ist es in neuer Form wiederauferstanden!
es klingt einfach fantastisch.
Da ich das Original bis ins detail kannte bin ich mit der Bedienung sofort klargekommen. Für "Neulinge" ist die Bedienung evtl etwas gewöhnungsbedürftig aber das Konzept ist sehr logisch aufgebaut.
Was nicht schön ist sind die Audiobuchsen. Die sind aus Plastik und ich hatte neulich Probleme den Stecker vollständig reinzubekommen. Das ging dann nur mit Gewalt, nicht schön! Die Fußschalter sind, wie bei den meisten anderen Geräten auch, viel zu laut. Das Umschalten zwischen den Presets über die Fußschalter ist ziemlich gewöhnungsbedürftig.
Der Klangcharakter kommt aber ziemlich an das Original heran!
Leider fehlt die Delay-Loop-Funktion und die Delayzeit kommt auch nicht an die Zeit eines komplett ausgebauten Originals heran das die meisten aber wahrscheinlich sowieso nicht gekannt haben.
Gewöhnungsbedürftig finde ich die Delay Subdivisions. Klasse ist daß das Gerät das Tempo über MIDI ausgeben kann. Da machen natürlich auch die Subdivisions Sinn. Es gibt eine Konfigurations App die einige zusätzliche Möglichkeiten offenbart, z.B. die Konfigurierung eines Expression Pedals. Da fehlen aber noch ein paar Details und es fehlt anscheinend auch noch ein detailliertes Manual. Wirkt so als ob es irgendwann noch ein FirmWare Updaten geben müsste.
Ich bin jedenfalls extrem Glücklich das Gerät wieder in neuer Form zu haben. Nur die Audiobuchsen und ein paar Details könnten besser sein.
handling
features
sound
quality
9
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
Leon1987 10.01.2024
Superteil kein Wunder das es früher bei sovielen im Rack verbaut war. Aber leider ist die Software Ansicht Sinnlos aber man kann soweit alles am Pedal einstellen ist super.
handling
features
sound
quality
2
1
Report

Report