Customer center login

Taylor 214ce-N

Classical Guitar

A modern nylon string grand auditorium guitar with cutaway for easy access to the upper frets.

The neck feels significantly slimmer than that of a normal concert guitar and features a 47.6 mm nut width. Of course with the legendary Taylor playability and the patented Taylor ES-N electronics with active volume, treble and bass controls.

  • Grand Auditorium
  • With cutaway
  • Solid sitka spruce top
  • Rosewood plywood back and sides
  • Mahogany neck
  • Ebony fretboard and bridge
  • 20 Frets
  • Scale: 648 mm (25 1/2")
  • Nut width: 47.6 mm (1 7/8")
  • Nut: Nubone
  • Bridge: TUSQ
  • Pickguard: Faux tortoiseshell
  • ES2 Expression System pickup
  • Natural finish
  • Includes a gig bag

Note: Register your Taylor guitar to extend the warranty to 12 years.

Further Information

Cutaway Yes
Top Spruce, Solid
Back and Sides Rosewood
Pickups Yes
Fretboard Ebony
Nut width in mm 47,60 mm
Scale 648 mm
Colour Natural
Case No
Incl. Gigbag Yes

These are other customers' choices:

Customers who looked at this item have bought these:

Taylor 214ce-N
29% bought this exact product
Taylor 214ce-N
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
£945 Add to Basket
Takamine P3FCN
10% bought Takamine P3FCN £979
Cordoba Fusion Orchestra CE Cedar
5% bought Cordoba Fusion Orchestra CE Cedar £679
Cordoba C 9 Crossover Cedar
5% bought Cordoba C 9 Crossover Cedar £755
LAG Tramontane 270 Nylon
5% bought LAG Tramontane 270 Nylon £472
Our most popular 4/4 Size Classical Guitars
3 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
3.7 /5
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Nylon-string mit „Western“-Saitenlage
Bman13, 11.09.2021
Habe lange nach einer Nylon-String gesucht, die leicht unter 50 mm Sattelbreite liegt und deren Saitenlage mit der einer Westerngitarre vergleichbar ist. Die Taylor 214ceN konnte mich abschließend überzeugen, auch weil das Hals-Gefühl am ehesten dem meiner Western (Framus Legacy Series) entspricht. Natürlich liegen die Nylon Saiten nicht so eng an, wie Stahl. Konnte allerdings durch Austausch der Original-Stegeinlage gegen eine Eigenanfertigung (ca. 1 mm tiefer gelegt) spürbar ab dem 12. Bund Distanz reduzieren. Auch ohne diesen Eingriff lässt sich die Taylor weich spielen und genießen, der Sound überzeugt, mit oder ohne Verstärkung. Die naturbelassene Optik muss man mögen, man kann das als Understatement gut finden ;)
Was mich störte war der Geruch, den die Gitarre verströmte. Wer schon einmal in einem Kuhstall war, wird sich an den dortigen smell erinnert fühlen. Mittlerweile hat sich das reduziert, weil die Gitarre offen steht und nicht im mitgelieferten Gigbag aufbewahrt wird. Letzteres ist stabil aber optisch (Farbe: Hornhaut-Umbra) hervorstechend.
Ich würde die Taylor 214ce-N wegen o.g. Motivation wieder kaufen, auch wenn die Gesamtperformance verbesserungswürdig scheint.
Übrigens: Die Taylor 214ce-N wurde mir vom Thomann-Team auf der Grundlage meiner speziellen Wünsche zum Kauf angeraten. Dank dafür!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Etwas teuer, aber den Preis wert
Joshua-CH, 03.09.2020
Eine Nylongitarre mit Cutaway, einigermassen breitem Sattel (die üblichen Westernklampfen sind halt schon sehr eng für die Finger) zum finden ist eher schwierig (und dann noch mit 14er-Übergang).
Das Schichtholz und die Farbzusammenstellung (Optik) ist in der Tat nicht das Schönste. Aber die Haptik, das Gefühl der naturbelassenen Oberfläche (wie bei meiner Furch GN-CW) ist wunderbar und die Verarbeitung und das Spielgefühl insgesamt sind wunderbar. Die Bundstäbchen könnten noch etwas schöner eingepasst sein, das ist eigentlich der "grösste" Makel bei einer doch nicht ganz billigen Gitarre. Das ist aber vielleicht der Herstellung in Mexico geschuldet ;-). Insgesamt klare Kaufempfehlung (wird ab Werk nicht mehr Hergestellt, hat ja vielleicht mal Sammlerwert, smile...)
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Crossover Gitarre von guter Qualität
Blaus, 20.05.2020
Ich habe eine Nylon String mit Tonabnehmer gesucht und mich für eine Taylor entschieden, weil ich auch eine Taylor 112 Steel String besitze, die ich sehr gut finde.

Die 214ce-N ist eher eine Steel String als eine Konzert Gitarre, zudem machen Boden und Zargen aus Palisander Schichtholz eher den Eindruck von Laminat. D.h. so richtige Begeisterung und Liebe kommt bei mir nicht auf.
Allerdings ist der Sound gut und auch der Tonabnehmer arbeitet ordentlich. Ich werde sie aber vermutlich zurückgeben.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
Show variations of this product
Taylor 214ce-N
(3)
Taylor 214ce-N

Classical Guitar A modern nylon string grand auditorium guitar with cutaway for easy access to the upper frets. The neck feels significantly slimmer than that of a normal concert guitar and...

Baton Rouge CR21C/ACE Nylon Auditorium
(3)
Baton Rouge CR21C/ACE Nylon Auditorium

Concert Guitar Design: Auditorium with cutaway, Top: Solid Canadian cedar, Back & sides: Grained maple, Neck: Mahogany, Fretboard and bridge: Ovangkol, 20 Frets, Nut and saddle: Nubone, Black ABS...

£945
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
Youtube
Youtube
 
 
 
 
 
Online Guides
Classical Guitars
Classical Guitars
Until recently, the classical guitar represented the most popular route into guitar playing.
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.