Tama HT830B Round Rider XL Throne

18

Drum Throne

  • From the Round-Rider XL series
  • Material: Artificial leather
  • Stepless height adjustment via spindle from 515 to 670 mm
  • Extra large seating surface: 38 cm diameter
  • "Sit Tight" seat clamp
  • Tripod
  • Colour: Black
Available since August 2016
Item number 397571
Sales Unit 1 piece(s)
Fabric Imitation Leather
Design Of Seat Round
Height Adjustment Spindle Yes
With Backrest No
Removeable Backrest Yes
B-Stock from £176 available
£208
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Wednesday, 3.04. and Thursday, 4.04.
1

18 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

stability

quality

13 Reviews

Ls
Great drum throne
Leo sherman drummer 20.02.2022
Very good and stabilized throne,easy to adjust to every hight
stability
quality
handling
0
0
Report

Report

TK
Sturdy, stable and high
Tomasz K 04.09.2020
Not much else to tell. This throne is sturdy (it's quite heavy, mind you), stable (i weigh 100 kg and have no issues keeping myself balanced) and high, thanks to extra padding. Would buy again.
stability
quality
handling
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Alles wunderbar,
Headbangermaggot 25.05.2020
Nachdem ich die Rote Version des Stuhls geschenkt bekommen habe, habe ich mir direkt einen zweiten in Schwarz für zuhause gekauft. Der Sitz ist Bombenfest und man merkt erst wenn man so einen Stuhl hat wie wichtig er eigentlich für die Balance ist. Das einzig Merkwürdige ist, das der Stuhl wesentlich härter ist als die rote Version. Macht aber nichts.
stability
quality
handling
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
U
Bester Hocker
Unbelievable 18.07.2023
Spiele semiprofessionell ca. 1-2 Gigs pro Woche mit Spielzeiten zwischen 1 bis 4 Stunden. Hab mir diesen Hocker gegönnt und bin vollauf zufrieden. Keine Schmerzen, ziepen oder unangenehmes Gefühl mehr. Da macht es einfach Spaß zu spielen, ohne das was zwickt. Die Auflagefläche/ Sitzfläche ist riesig und gibt leicht nach. Ca. jede halbe Stunde drehe ich den Hocker um 90° weiter, um immer ein "frisches Sitzgefühl" zu haben. Auf- und Abbau geht mega schnell. Die Spindel ist im Nu mit der Schnellverstellung eingefahren und passt dann mit der Sitzfläche in eine Tasche. Denn die ordungsgemäße Aufbewahrung ist noch so ein Ding - für den teuren Sitz hab ich noch keine perfekte Schutzmöglichkeit gefunden.
Ich hoffe (und bin mir zumindest Stand heute sehr sicher), dass mich der Hocker noch sehr viele Jahre treu begleiten wird.
stability
quality
handling
0
0
Report

Report