Customer center login
Country and Language

Takamine GX11MENS

3

Steel-String Guitar with Pickup

  • Travel series
  • Body shape: Small NEX
  • Top: Mahogany
  • Back & sides: Mahogany
  • Neck: Mahogany
  • Fretboard: Indian Laurel
  • Scale length: 570 mm
  • Nut width: 42 mm
  • Black and white top binding with black purfling
  • Rosette: Concentric Rings
  • Takamine pickup with TP-4T preamp
  • Bridge and bridge pins made from Indian laurel
  • Chrome machine heads
  • Colour: Natural matte
  • Includes gig bag
Model NEX
Top Mahogany
Back And Sides Mahogany
Cutaway No
Fretboard Indian Laurel
Nut width in mm 42,00 mm
Pickup System Yes
Colour Natural
Case No
Incl. Gigbag Yes
available since February 2020
Item number 486480
£279
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
37 Sales Rank
a
A great small guitar
angi_s 30.04.2020
I was looking for a good sounding guitar that could fit my size. I tried the regular NEX body shape and though the sound was great, the size was just too uncomfortable for me. I stumble upon this model and I find its size is perfect for short people, it's light and easy to carry around. The neck and frets feel a lot like an electric guitar, which is great for me because I am mostly used to playing that. This guitar is a mini-NEX body and I like the sound of it, it's quite loud for a small guitar, it has a very balanced sound, the low end is quite impressive and the high end is not as bright as a spruce top, but I find it great like this. I loved the fact that it's all mahogany, I love the slightly darker sound, it sits very well in the mix. The preamp is a classic Takamine, a good Piezo preamp. However, the richest tone you get by recording through a mic.
features
sound
quality
3
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Ich bin begeistert
MagicM 05.02.2021
Als erstes möchte ich die ausgezeichnete telefonische Beratung erwähnen. Gitarre zu Lockdown Zeiten zu kaufen ist ja schwierig genug - aber mit dem Service war es leicht und ein voller Erfolg! Ich habe genau aufgezählt was mir wichtig ist (kleinere Gitarre, da ich nicht sehr groß bin, Tonabnehmer, aber trotzdem einen vollen warmen Klang ohne Verstärker). Ich war etwas skeptisch, als mir diese Gitarre empfohlen wurde aber nachdem ich sie ausgepackt habe (übrigens, super verpackt, super Lieferung) und ausprobiert habe, kann ich nur sagen, es ist genau das was ich gesucht habe und meine Erwartungen wurden übertroffen. Der Klang ist wirklich erstaunlich und für meinen Geschmack wunderschön. Die Größe passt perfekt :-) Ich spiel viel instrumental (nur Hobbylevel) und bei einigen Stücken schlägt die sogar meine Konzertgitarre - ich find das ganze ein super Preis-Leistungsverhältnis :-)
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
l
super Teil
le_stampa 01.03.2020
ich habe mir die Gitarre mehr oder weniger als gemütliche Gitarre für die Couch geholt. Es sollte also entsprechend ein kleines Teil sein.
Und ich wurde nicht enttäuscht.
Der KLang der Gitarre ist für die Größe wirklich sehr gut, laut etc. Zumindest im akustischen Zustand. Da ich leider gerade keinen Akustik Verstärker Zuhause habe, konnte ich den Sound darüber noch nicht testen. Aber da bekannte und gute Takamine-Abnehmer-Hardware eingebaut ist, denke ich wird der Sound über Verstärker auch gut sein.
Die Verarbeitung ist super. Der Abnehmer inkl. Stimmgerät ist auch echt angenehm.
Sie ist nur ziemlich schwer für ihre Größe wie ich finde.
Das mitgelieferte Gigbag ist auch super.
Ich kann sie nur weiterempfehlen, für alle, die eine kleine Gitarre mit Tonabnehmer suchen.
features
sound
quality
0
0
Report

Report

Need help?