Superlux S502MKII

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ORTF True Condenser Mcirophone System

  • Two 1/2" Condenser capsules with cardioid characteristic
  • ORTF arrangement: 17 cm capsule spacing / 110° angle
  • Frequency range: 40 - 20,000 Hz
  • Impedance: 200 Ohm
  • Max SPL: 134 dB
  • Sensitivity: -37 dBV/Pa (15.8 mV)
  • Dynamic range: 117 dB
  • Signal-to-noise ratio: 79 dB
  • Power requirements: 4.5 mA with +48V phantom power
  • Output: XLR 5-pin
  • Weight: 245 g
  • Colour: Black
Battery Powered No
Directional Microphone No
Stereo Pair Yes
switchable lowcut No
switchable pad No
characteristic cardoid
available since March 2020
Item number 425357
sales unit 1 piece(s)
£125
Including VAT; Excluding £8 shipping
In stock
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Standard Delivery Times
1
NB
Impovement in every aspect!
Nota Bene Records 27.03.2020
This si kind of product that you have to try to believe. Improvement is evident in every aspect of this little gem from previous model. Noise is lower, freq. line is moved more to the linearity and of course price is very competitive. Warm recommendation to all who wants to investigate stereo recording options out of regular xy...quality is evident and my only remark goes to included cable but easily corrected by ordering longer and better Y stereo cable (item number: 280888) right here at Thomann! Of course, elivery was on time and perfectly packed for transport.
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4
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S
Good clean sound quality but sensitive to RF
Skaven252 04.06.2021
This microphone is a great hassle free way to record sound with pleasant ORTF stereo image, requiring minimal setup. At this price point, I'm tempted to get two of these to make dual ORTF quad surround recordings.

Pros:
- Clean sound with low noise floor
- Sensitive, picks up quiet ambience too
- Quick to set up, since the mic distance and angles are ready and set for ORTF
- Good value for money

Cons:
- Sensitive to wind, even the slightest breeze will cause huge bass blows. The wind foams it comes with don't help much - you'll need to get third party wind bubbles for proper protection if you intend to use this outdoors
- Very sensitive to RF interference noise, so it's mostly unsuitable for recording anything with electric transformers or smartphones nearby - you'll get RF tones into the recordings. It's great for nature recordings, and indoor recordings (without electronics nearby), though.
- Comes with a poor and short 5-pin XLR cable, you'll need to get your own
- The supplied shock mount is minimally viable but does the job in a static rig
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C
Quelle déception !
Clem777 10.05.2020
Heureux possesseur du S502MKI que j'utilise essentiellement pour prendre des ambiances en intérieur ou extérieur, il n'est pas parfait mais il ne coute pas cher et ne craint pas grand chose. Il y a un gros problème de blindage sur la version MKII, il est ultra sensible aux interférences radio et donc pour moi inutilisable. Ces interférences sont très visibles sur le spectre, on voit une fondamentale autour de 4KHz puis de nombreuses harmoniques, pas uniquement à l’octave. J'ai réussi quelques belles prises de sons depuis ma fenêtre en ville mais le placement est un calvaire. Proximité du recorder = interférence, mauvaise position du pied = interférence, position par rapport au cadre de la fenêtre = interférence. Et même une fois un placement correct trouvé, ça ne tient pas sur la durée. La version 1 du micro au même moment avec la même config, les même cables, etc. ne capte aucune interférence…
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H
Mit einem Trick ein gutes Mikrofon
Heipi 13.01.2021
Ich hatte schon das Vorgängermodell Superlux S502 und war vom guten Klang bezogen auf den Preis überrascht. Geringes Rauschen, bei mittlerer Beschallung aber kein Problem. Durch die ORTF-Anordnung in der räumlichen Abbildung sehr natürlich.

Durch die gute Erfahrung mit dem Vorgängermodell, holte ich mir auch das neue Superlux S502 MKII.

User berichteten von Störfrequenzen bei leiser Umgebung.
Die traten bei meinem Mikrofon leider auch auf. Nach Filterung der Frequenzen bin ich mit der Tonqualität super zufrieden. Dieser zusätzliche Prozess benötigt etwa eine halbe Minute pro Stereospur. Vorallem das Rauschen ist bei diesem Mikrofon sehr gering, vergleichbar mit meinen RODE NT5 -Pärchen. Auch die Frequenzabstimmung ist deutlich besser als beim Vorgängermodell.

Und nun der Trick:
Ich verwende das Mikrofon mit dem ZOOM F8. Wenn ich die Phantomspeisung auf 25 Volt einstelle, sind die Störfrequenzen vollkommen weg. Im Vergleich zur der 48 Volt Phantomspeisung konnte ich absolut keine qualitativen Nachteile feststellen. Auch kein erhöhtes Rauschen. Sicherlich wird man bei höchsten Pegeln ein paar db verlieren, aber die hat man selten, ansonsten würde ich ich in lauter Umgebung die 48 Volt einstellen.

Ich finde das Mikrofon mit dieser Konfiguration wirklich super und es kommt nun auch sehr nahe an das 20-fach teurere "Vorbild" von Schoeps.
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