Suhr G&G Guitar Case Classic

1 Customer Ratings:
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
5 /5
  • handling
  • quality
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
quality
THE Case!!!
paulostrato, 21.10.2019
Bevor ich in meinem Review auf das Produkt eingehe, eine kurze Vorgeschichte zum Thema Kundenservice: Vor knapp einem Jahr legte ich mir eine Suhr Classic Pro zu, die standardmäßig mit einem tollen und stabilen Gigbag kam. Da ich aber mit der Gitarre viel unterwegs bin und sie mitunter im Bus mit dem gesamten anderen Equipment der Band verstaut wird, wollte ich jetzt doch ein adäquates Case haben. Idealerweise das passende von Suhr. Zunächst hatte ich ehrlicherweise bei einem anderen Händler in meiner Nähe angefragt. Hier hieß es dann aber sehr ernüchternd, dass man wohl die originalen Suhr-Cases nicht ohne Gitarre bekäme. „Nur per Custom-Order und so…!“ Ah ha?! Also, habe ich eine E-Mail an den Customer-Service von Suhr geschrieben und bekam direkt am Folgetag die Info, dass ich sehr wohl das Case ordern könne und es mal bei Thomann versuchen sollte. Da der Artikel noch nicht auf der Website gelistet war habe ich eine Mail an die Gitarren-Abteilung geschrieben und ebenfalls direkt eine erfreuliche Antwort bekommen. Bestellung ging noch abends raus und nach 10 Tagen war das Case da. Hier schon mal an beide Companies die maximale Punktzahl – das ist Customer-Service, der den Namen auch verdient.

Nun zum Case selbst: Also, was soll ich sagen? Wer die Sachen von Suhr kennt und sich mal ein wenig mit der Philosophie der Firma beschäftigt hat kann sich vorstellen, was einem hier erwartet: Allerfeinste Qualität. Es wird von G&G in Los Angeles gebaut, die für viele Gitarren-Hersteller seit Jahrzehnten die Cases bauen, allerdings glaube ich, dass Suhr hier nochmal ein paar wichtige Specs vorgegeben hat. Innen ist der Koffer mit einem super weichen Plüsch ausgestattet, der nicht nur optisch einfach nur edel aussieht, sondern zudem auch noch angenehm riecht. Ich hatte schon Koffer, die rochen derartig nach Chemie, dass einem fast schlecht wurde. Die Gitarre passt haargenau in die dafür vorgesehen Ausformung und liegt da bombenfest drin. Im Deckel ist auch nochmal eine dicke mit Plüsch überzogene Polsterung, die passgenau das Instrument im geschlossenen Zustand abdeckt. Da wackelt nix! Zudem gibt es noch ein extra Polsterelement für die Kopfplatte der Gitarre, was dazu führt, dass das gesamte Instrument an keiner einzigen Stelle „unsuported“ im Koffer liegt.

Auch im Äußeren bestätigt sich der extrem stabile Eindruck. Das schwarze Tolex sieht sehr widerstandsfähig aus und die Verarbeitung lässt an keiner Stelle etwas zu wünschen übrig. Ich kann mir echt nicht vorstellen, dass meiner Gitarre - auch bei robusten Einsatz – hier irgendetwas passiert. Gelungen finde ich auch die Verschlüsse, die per Zahlenkombination verriegelt werden. Wer hat schon immer den passenden Schlüssel beim Transport dabei? Für mich geht es beim Verschließen eines Gitarrenkoffers auch weniger darum, unbefugten Zugang zu vermeiden, sondern, dass sich beim Transport die Schlösser nicht ungewollt öffnen. Zuletzt noch erwähnenswert, das doch im Vergleich zu anderen Koffern recht üppige Ablagefach. Nachteile? Ok, zum einen der Preis! Fast 300 Euro sind jetzt nicht von Pappe und es gibt sicherlich Koffer, die für die Hälfte auch einen sehr guten Job machen. Zum anderen ist er verglichen mit modernen „molded Cases“ im Gewicht ein wenig schwerer. Aber, so schick ist kein anderes Case und für mich hat sich das Thema „Koffersuche“ in diesem Leben definitiv erledigt!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report

Suhr G&G Guitar Case Classic

£258
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times

Dispatch expected by Thursday, 26.11.

Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
Recently Viewed
Thomann DP-28 Plus

Digital Piano 88 Weighted keys with hammer action, 25 Sounds, Metronome, 50 Rhythms, 192-Note polyphony, Modes: Layer, Split, Duo Mode, Twinova, Reverb and Chorus, Music library with 100 preset songs, Transpose function, Bluetooth Midi for Pianotool App (iOS and...

Recently Viewed
Blackmagic Design ATEM Streaming Bridge

Blackmagic Design ATEM Streaming Bridge; Video converter that can receive an H.264 stream from any ATEM Mini Pro and convert it back to SDI and HDMI video; this allows video to be distributed to remote locations on a local Ethernet...

(2)
Recently Viewed
Behringer Filtamp Module 1006

Behringer Filtamp Module 1006; Eurorack module; analog Filter and VCA; 24dB low-pass filter with manual controls for cutoff-frequency and resonance; 2 adjustable signal inputs; 2 CV inputs with attenuators for VCF and VCA; Keytracking input for VCF with attenuator (1V/Oct.);...

Recently Viewed
Decksaver Behringer RD-8

Decksaver Behringer RD-8 - cover for Behringer RD-8; Protects against dust, dirt, liquids and impacts; Milky transparent surface; High quality; polycarbonate; Dimensions (LxWxH): 49,3 x 26,0 x 3,9 cm; Weight: 0,535 kg

Recently Viewed
Decksaver Behringer MS-1

Decksaver Behringer MS-1 - cover for Behringer MS-1; Protects against dust, dirt, liquids and impacts; Milky transparent surface; High quality; polycarbonate; Dimensions (LxWxH): 57,0 x 26,8 x 4,80 cm; Weight: 0,67 kg

(2)
Recently Viewed
Presonus PD-70

Presonus PD-70; dynamic speaker and recording microphone; perfect for for spoken-word applications like podcasts, live streaming or traditional broadcast; polar pattern: cardioid; sensitivity: 1.6mV/Pa; frequency range: 20Hz - 20kHz; Output Impedance: 350 ohms; rugged construction; Integrated hard mount and...

(1)
Recently Viewed
the t.bone SC 420 USB Silver Desktop-Set

Microphone Set USB studio large diaphragm microphone with USB connection for direct operation on the computer, No additional drivers required, Directional characteristic: cardioid, Frequency response: 30 - 18000 Hz, Sensitivity: 25 mV / Pa, Max. sound pressure level: 140...

(4)
Recently Viewed
iZotope Tonal Balance Bundle CG 2

Plug-in Bundle Crossgrade from any paid-for iZotope-/Exponential audio product to Tonal Balance Bundle, Professional software tools for producing, mixing and mastering, Supported formats (64-bit): VST 2/VST3/AU/AAXnative/NCP, System requirements: Windows 7 (64-bit), Mac OSX 10.11.6 - 10.14.4, paid-for and registered...

Recently Viewed
Toontrack EZX Modern Metal

Toontrack EZX Modern Metal (ESD); expansion pack for Toontrack EZ Drummer 2 (item 399369) / Superior Drummer 3 (item 419735); produced and recorded by Will Putney at his Graphic Nature Audio studios in New Jersey; contains 6 individual drum sets...

Recently Viewed
Electro Harmonix Pitch Fork+ Pitch Shifter

Effects Pedal for Electric Guitar and Electric Bass Pitch shifter, 2 Independent pitch shifting engines with a range of +/- 3 octaves, Detune +/- 99 cents and full control of the individual engines, 8 Modes including X-MOD: a cross...

Recently Viewed
Varytec VR-260 Video Ring Light LED Bi

Varytec VR-260 Video Ring Light LED BiLight with integrated rechargeable battery; perfect video and photo ring light with adjustable color temperature and countless mounting possibilities for tripods, mobile devices and cameras. Integrated rechargeable battery with USB power output to charge...

(1)
Recently Viewed
Roland TR-6S Rhythm Performer

Drum Machine With 6 instruments, Contains the sounds of the Roland classics TR-909, TR-808, TR-606, TR-707 and more, ACB modeling technology plus stereo sample import and playback, SD card slot for importing your own mono and stereo samples (WAV...

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.