Suhr G&G Guitar Case Classic

1 Customer Ratings:
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
5 /5
  • handling
  • quality
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
quality
THE Case!!!
paulostrato, 21.10.2019
Bevor ich in meinem Review auf das Produkt eingehe, eine kurze Vorgeschichte zum Thema Kundenservice: Vor knapp einem Jahr legte ich mir eine Suhr Classic Pro zu, die standardmäßig mit einem tollen und stabilen Gigbag kam. Da ich aber mit der Gitarre viel unterwegs bin und sie mitunter im Bus mit dem gesamten anderen Equipment der Band verstaut wird, wollte ich jetzt doch ein adäquates Case haben. Idealerweise das passende von Suhr. Zunächst hatte ich ehrlicherweise bei einem anderen Händler in meiner Nähe angefragt. Hier hieß es dann aber sehr ernüchternd, dass man wohl die originalen Suhr-Cases nicht ohne Gitarre bekäme. „Nur per Custom-Order und so…!“ Ah ha?! Also, habe ich eine E-Mail an den Customer-Service von Suhr geschrieben und bekam direkt am Folgetag die Info, dass ich sehr wohl das Case ordern könne und es mal bei Thomann versuchen sollte. Da der Artikel noch nicht auf der Website gelistet war habe ich eine Mail an die Gitarren-Abteilung geschrieben und ebenfalls direkt eine erfreuliche Antwort bekommen. Bestellung ging noch abends raus und nach 10 Tagen war das Case da. Hier schon mal an beide Companies die maximale Punktzahl – das ist Customer-Service, der den Namen auch verdient.

Nun zum Case selbst: Also, was soll ich sagen? Wer die Sachen von Suhr kennt und sich mal ein wenig mit der Philosophie der Firma beschäftigt hat kann sich vorstellen, was einem hier erwartet: Allerfeinste Qualität. Es wird von G&G in Los Angeles gebaut, die für viele Gitarren-Hersteller seit Jahrzehnten die Cases bauen, allerdings glaube ich, dass Suhr hier nochmal ein paar wichtige Specs vorgegeben hat. Innen ist der Koffer mit einem super weichen Plüsch ausgestattet, der nicht nur optisch einfach nur edel aussieht, sondern zudem auch noch angenehm riecht. Ich hatte schon Koffer, die rochen derartig nach Chemie, dass einem fast schlecht wurde. Die Gitarre passt haargenau in die dafür vorgesehen Ausformung und liegt da bombenfest drin. Im Deckel ist auch nochmal eine dicke mit Plüsch überzogene Polsterung, die passgenau das Instrument im geschlossenen Zustand abdeckt. Da wackelt nix! Zudem gibt es noch ein extra Polsterelement für die Kopfplatte der Gitarre, was dazu führt, dass das gesamte Instrument an keiner einzigen Stelle „unsuported“ im Koffer liegt.

Auch im Äußeren bestätigt sich der extrem stabile Eindruck. Das schwarze Tolex sieht sehr widerstandsfähig aus und die Verarbeitung lässt an keiner Stelle etwas zu wünschen übrig. Ich kann mir echt nicht vorstellen, dass meiner Gitarre - auch bei robusten Einsatz – hier irgendetwas passiert. Gelungen finde ich auch die Verschlüsse, die per Zahlenkombination verriegelt werden. Wer hat schon immer den passenden Schlüssel beim Transport dabei? Für mich geht es beim Verschließen eines Gitarrenkoffers auch weniger darum, unbefugten Zugang zu vermeiden, sondern, dass sich beim Transport die Schlösser nicht ungewollt öffnen. Zuletzt noch erwähnenswert, das doch im Vergleich zu anderen Koffern recht üppige Ablagefach. Nachteile? Ok, zum einen der Preis! Fast 300 Euro sind jetzt nicht von Pappe und es gibt sicherlich Koffer, die für die Hälfte auch einen sehr guten Job machen. Zum anderen ist er verglichen mit modernen „molded Cases“ im Gewicht ein wenig schwerer. Aber, so schick ist kein anderes Case und für mich hat sich das Thema „Koffersuche“ in diesem Leben definitiv erledigt!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report

Suhr G&G Guitar Case Classic

£257
All prices incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times

Delivery free of charge expected between Wednesday, 2.12. and Thursday, 3.12.

Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
(4)
Recently Viewed
Thomann DP-28 Plus

Digital Piano 88 Weighted keys with hammer action, 25 Sounds, Metronome, 50 Rhythms, 192-Note polyphony, Modes: Layer, Split, Duo Mode, Twinova, Reverb and Chorus, Music library with 100 preset songs, Transpose function, Bluetooth Midi for Pianotool App (iOS and...

(1)
Recently Viewed
Blackmagic Design ATEM Streaming Bridge

Blackmagic Design ATEM Streaming Bridge; Video converter that can receive an H.264 stream from any ATEM Mini Pro and convert it back to SDI and HDMI video; this allows video to be distributed to remote locations on a local Ethernet...

Recently Viewed
Behringer Modamp Module 1005

Behringer Modamp Module 1005; Eurorack module; Ringmodulator and VCA; 2 ignal inputs with level controls; MOD and UNMOD modes for selecting Ringmodulator or Amplifier operation; 2 adjustable CV outputs for controlling external Oscillators; Gate inputs to switch modulation modes; build-in...

Recently Viewed
Stairville Green Screen Roll-Up 1.5x2m

Stairville Green Screen Roll-Up 1.5x2m; Mobile chromakey background; Easy transport and safe storage thanks to the roll-up system in the sturdy aluminium case; Quick assembly and disassembly thanks to two hydraulic supports; Sturdy and durable scissor system; Two folding feet...

Recently Viewed
Roland TD-07KV V-Drum Set

Electric Drum Set TD-07 sound module, 25 Preset kits, 25 user kits and 143 instrument sounds, V-Edit, EQ, ambience and 30 multi-effects, Bluetooth, Internal metronome, Coaching function, USB for audio and MIDI, Includes cabling and power supply Set configuration:...

Recently Viewed
Electro Harmonix Mainframe Bit Crusher

Effects Pedal for Electric Guitar & Bass Bit Crusher, Produces 80s-style lo-fi sounds reminiscent of early arcade games, home consoles and home computers, Reduces the sample rate from 48 kHz to 110 Hz, which leads to reduced audio quality...

Recently Viewed
Thomann 12H Ocarina C3 Roses blue

Thomann 12H Concert Ocarina AC Roses C3 Alto, size: 18.5 cm, tuning: C major, professional range: a1-f3, incl. 72-page instructions, in a colored cardboard box, made of ceramic, color: blue-white, weight: 326g, according to the world-famous ocarina virtuoso Satoshi Osawa,...

(2)
Recently Viewed
Presonus PD-70

Presonus PD-70; dynamic speaker and recording microphone; perfect for for spoken-word applications like podcasts, live streaming or traditional broadcast; polar pattern: cardioid; sensitivity: 1.6mV/Pa; frequency range: 20Hz - 20kHz; Output Impedance: 350 ohms; rugged construction; Integrated hard mount and...

(3)
Recently Viewed
Arturia MicroFreak Vocoder Edition

Hybrid Synthesizer with Gooseneck Electret Microphone Limited Edition, Compact performance intrument for experimental sounds and innovative textures, Touch keyboard with 25 keys, velocity sensitive and with polyphonic aftertouch, Digital oscillator with synthesis engines like the Karplus Strong, Harmonic OSC,...

(4)
Recently Viewed
Nux MG-300

Multi-Effect Pedal for Electric Guitar Realistic feel and playability, Studio sound quality, Quick Tone editing software for selecting and optimising patches, loading 3rd party IRs to extend the sound possibilities, 56 Drum beats, 60 Second phrase loop with rhythm...

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.