Customer center login
Country and Language

Studio 49 AGc Alto Glockenspiel

10

Alto Chime Bar

  • Chromatic
  • C2-A3
  • Includes 2 mallets S2
  • 22 Bars
  • 20 x 3 mm
  • From steel
Pitch Range c2 - a3
Additional Bars Yes
available since February 2005
Item number 177721
£202
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
9 Sales Rank
AL
Good Sounding Inexpensive Glockenspiel
Alex London 26.05.2015
Really liking this Glockenspiel. Smooth sounding with rich overtones and not too expensive. It really does make sense price-wise and certainly is a great for beginners. The build quality is also good. Nice one!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
m
Top-Instrument!
mood747 24.01.2010
Die Glockenspiele von Studio 49 haben alle einen erstklassigen Klang, so auch dieses Modell hier. Ich habe verschiedene Hersteller probegespielt, doch bei keinem war ich so zufrieden wie bei diesem hier! Es kostet zwar mehr als ein Sonor, ist dem dafür aber klanglich überlegen. In sich sehr harmonisch gestimmt, schöner brillianter, reiner Klang. Mit passendem Holzkoffer ein tolles Set. Toll ist auch, dass man alle möglichen Ersatzteile bei der Firma nachkaufen kann, sollte also mal was kaputt gehen kein Problem. Ist aber sehr stabil und gut verarbeitet.

Einziger Wehmutstropfen: die Metallplatten werden nach der Zeit dreckig und man sieht Fingerabdrücke. Also muss man ab und an das gute Stück saubermachen!
sound
quality
5
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
PC
Expected more
Pippo Corvino 22.10.2020
The general colour of the sound is nice and warmer than most of small glockenspiels out there. It is nicely built but next to the metal plates and a wooden box you get plastic sticks that despite looking and feeling very cheap are creating a fine sound.
However, this glockenspiel is not quite balanced. The plates are not ringing equally clear and long, especially in the second octave. I have another much cheaper glockenspiel in the studio that rings twice longer than this one. Unfortunately, for this price I expected much more.
Also, beware, this one is tuned sharper. It has a chamber pitch around 442, 443 Hz that is not written in the description.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
A.Weiss 11.04.2019
Ich habe mir das Glockenspiel ausgesucht weil der Klang mir bei den Hörproben gefallen hat , es einen großen Tonumfang hat und gute Bewertung hat! Ich wollte es ursprünglich für mich privat und in meiner Arbeit ( Betreuung von Senioren) nutzen. Für nur einfach in die Tasche zu stecken ,ist es schon etwas groß und ich weiß nicht ob es mehrfachen Transport so gut übersteht! Also- der Klang ist sehr schön und auch nicht aufdringlich! Ich werde es wohl nur Ausnahmsweise mal mit in die Arbeit nehmen und geniese sonst selbst den schönen Klang. Für die Arbeit habe ich mir noch ein kleines Glockenspiel zugelegt, das nicht viel größer als ein Farbkasten ist und somit gut zu transportieren.
sound
quality
0
0
Report

Report

Need help?