Stork Trombone Light T3

Mouthpiece

  • For trombone
  • Light version
  • Cup diameter: 24,053 mm
  • Small shank
  • Silver-plated

Further Information

Cup Diameter 24,05 mm
Finish Silver Plated
3 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
5 /5
  • response
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
response
sound
Sehr gutes Mundstück
Linus-, 29.04.2020
Angenehmer Rand, obertonreicher Klang, sieht auch gut aus. Das Vorbild ist Giardinelli, die Unterschiede sind spürbar, aber reine Geschmackssache. Ich spiele weiter Giardinelli, trotzdem ein empfehlenswertes Mundstück.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
response
sound
Erstaunlich
Johann aus Z., 16.06.2019
Das T3 ist den Olds Mundstücken sehr ähnlich, die ja für die amerikanische Posaune konzipiert waren. Also wäre das etwas für Lead und Solo im Jazz. Ich habe einige Posaunenklassiker gespielt, Olds, Buescher (aus der Zeit vor dem Markenverkauf) und XO (Klon der Bach 16), alle mit Doppelbohrung, jetzt spiele ich Rath R1. Ich war angenehm überrascht das dieses Mundstück für mich so gut mit der R1 funktioniert, ohne Quälereien hält man 4-5 Stunden durch und der Sound ist hervorragend. Ich habe allerdings mehrere Mundrohre durchprobiert und auch bei verschiedenen Bands mit unterschiedlichem Repertoire getestet, ich will nicht die Mundstücke wechseln. Uneingeschränkte Kaufempfehlung - AAAber:
Das Mundstück für den Blechbläser ist eine äusserst individuelle Sache... Hatten wir ja schon; Kiefer, Zähne, Lippen, bei jedem anders.
Also ausprobieren und nicht im Probenraum bleiben, im Studio und in der Band testen und nicht immer auf die älteren Semester wie mich hören ;-)
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
response
sound
Retter in der Not
Felix757, 25.02.2019
Habe das Mundstück für lange Live-Abende gekauft die mich an den Rand der muskulären Belastung brachten.

Das ist vielleicht nicht die feine englische Art und bestimmt wäre es sinnvoller mehr zu üben. Aber wenn nach 4 h Pop die Zugabe noch einmal in den höchsten Tönen schmettern soll, Storck rein und die Tönen kommen. Nicht so schön... Der Sound ist eng und knarzig aber immerhin keine Rohrkrepierer
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£58
Excluding VAT; plus £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-26
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
Trombones
Trombones
The trombone is a popular instrument in the brass family, and features in much classical, jazz and popular music.
Online Guides
Mouthpieces for brass wind instruments
Mouthpieces for brass wind instruments
The variety and choice of mouthpieces is huge and can be confusing, too. We will do our best to help you find your way!
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown exclude VAT and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.