Customer center login
Country and Language

Sonitus Acoustics The Kicker 2.0 20"x14" Pillow

11

Bass Drum Pillow

  • Suitable for 20"x 14" bass drums
  • With a suitable groove for boundary microphones such as Shure Beta 91 A
  • Also suitable for any other microphone with Sonitus Acoustics The Kicker Mic Stand (Article Nr 366695 - not included)
  • Small cable duct
  • Made of high quality polyester
  • Batter- and resonant head are damped simultaneously
  • Eliminates unwanted frequencies
  • Provides powerful and very precise sound
  • Colour: Anthracite

Note: Mic stand and microphone not included

Type Muffling Pad
Size 20"
available since June 2015
Item number 366981
£24.60
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
101 Sales Rank
A
Very good product
Anonymous 22.03.2017
It dampens the unwanted sound from the kick and it sits perfectly as described. Very good auralex-type material.
0
0
Report

Report

ZC
Adds Thump to my Kick!
Zultan Convert 05.12.2016
Made my already nice sounding bass drum sound great. Delighted with this product. I would definitely recommend.
0
0
Report

Report

G
An Easy solution to dampening!
Griffs86 11.06.2019
Have used these on various sizes of bass drums and never had a problem. Easy to fit and stays in place during transit
sonic impact
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
IA
Top Dämpfer für kurze Kicks
Ianus Agri 28.04.2020
Aufgrund eines doch deutlichen Nachschwingens der Kick habe ich nach einer einfachen, nicht Kissenartigen Dämpfmöglichkeit für meine 20x14" Kick gesucht (Tama SLP Fat Spruce).

Dieser Dämpfer ist einfach aber äusserst effizient. Schlag- als auch Resonanzfell werden gedämpft. Plötzlich kam nocheinmal ein ganz anderer Punch aus der Kick raus. Die Möglichkeit Mikrofone innerhalb der Kick zu Positionieren ist ein weiterer Pluspunkt, da somit der lästige Ständer wegfällt. Grenzflächen können ganz einfach angebracht werden. Aber auch für Techs die einfach nur ein Mikro in die Kick werfen möchten, eignet sich der Dämpfer. Das kam mir vorher nicht in die Kick (Mikro auf Holz.. nee danke.. Solche Kandidaten gibts, ja..)

Der Dämpfer passt sowohl von der Länge genau und ist auch in der Rundung der Größenangabe entsprechend. Er drückt meiner Meinung nach auch nicht zu stark auf die Felle, sodass dies ganz tot klingen. Ein Rest-Klang bleibt nach wie vor erhalten.
sonic impact
quality
1
0
Report

Report

Need help?