Customer center login
Country and Language

Schreiber D-10 C Clarinet

2

C-clarinet

  • With Bb clarinet mouthpiece
  • German system
  • Barrel, bell and body are made from carefully selected and dried grenadilla wood (Dalbergia melanoxylon) with a natural surface finish
  • 15 keys
  • 4 rings with a wide profile especially for small fingers
  • 2 trill keys (Bb / C)
  • Fork keys: f# / c#
  • High-quality leather pads
  • Silver-plated mechanisms
  • Extremely resistant to moisture and cracking thanks to a special wood treatment
  • 5 year warranty against cracking of the wood
  • Incl. case and accessories
  • Instrument, mouthpiece and reed are all made in Germany
Body Wood
Colour Of Wood natural
Surface Of Mechanics Silver Plated
Low Eb No
Incl. Mouthpiece Yes
Incl. Case / Gigbag Yes
Item number 246797
£815
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
2 Sales Rank

2 Customer Reviews

5 1 Customer
4 1 Customer
3 0 Customers
2 0 Customers
1 0 Customers
4.5 / 5

response

features

sound

quality

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
Wenn man nicht transponieren möchte
Bachklarinette 18.07.2020
Ich habe mir die Schreiber D-10 C Klarinette gekauft, um kurzfristig mit anderen C-Instrumenten zusammen spielen zu können, ohne dass ich transponieren muss. Die Klarinette hat eine gute Ansprache und klingt gut. Sie ist insgesamt ein wenig kleiner als eine B-Klarinette und das finde ich auch eine schöne Sache, wenn man die Klarinette sozusagen als "Zweitinstrument" nutzt. Einen Stern Abzug gebe ich für den Preis, denn eine B-Klarinette zu diesem Preis hätte m.M.n. eine bessere Qualität. Das liegt vermutlich an den wesentlich höheren Stückzahlen der B-Klarinetten. So dass man hier zu niedrigeren Preisen bessere Qualität bieten kann. Aber unterm Strich und zum mir beabsichtigten Zweck ist es ein tolles Instrument!
response
features
sound
quality
1
0
Report

Report

Need help?