Sabian 17" AA Holy China

13

China Cymbal

  • Size: 17"
  • AA series
  • Brilliant finish
  • The Holy China achieves a higher pitch due to its exceptional profile, the sound holes produce more volume and decay time and the large untreated bell provides a powerful China sound
Available since May 2014
Item number 340650
Sales Unit 1 piece(s)
£299
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Wednesday, 3.04. and Thursday, 4.04.
1

13 Customer ratings

4.9 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

8 Reviews

w
Great cymbal!
wedran84 19.11.2020
Great china. Trashy and bright.
sound
quality
0
0
Report

Report

MD
Amazing china
Manos D 03.07.2021
top china for rock and metal
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
K
Lautes China für Kenner ;)
Konstantin5409 27.10.2014
Das 17 Zoll Holy China ist auf jeden Fall ein sehr markantes, hochwertiges China Becken. Vll. etwas für Kenner ;) ?
Schon sehr lange war ich auf der suche nach einem China, das wie eine Peitsche schnellen attack hat und schnell wieder verschwindet. Dabei sollte es aber nicht diesen ?orientalischen Klang? haben, den Chinas üblicherweise haben. Es sollte einfach trockener klingen. Das Holy China hat diesen Klang und ist bei unterschiedlichem Anschlag wie ich finde sehr vielseitig? Ich denke dass einige, die die selben Kriterien an ein China haben und schon lange suchen, mit diesem hier sehr glücklich werden können. Allerdings? Wie man überall im Internet hört: Es ist super laut! Definitiv übertönt es meine Meinl Byzance und Soundcaster Custom Becken. Das kann natürlich für einige ein wünschenswerter Effekt sein, für andere könnte es ein ausschlusskriterium sein. Beim Recording hatte ich damit einige Probleme, da bei einem schwächeren Anschlag der Sound natürlich nicht so aggressiv ist. Ob es dann noch zu dem jeweiligen Setup passt muss man ausprobieren.
Anfangs hatte ich mir die 19" Version zuschicken lassen. Ich wollte den Klang aber noch etwas schlanker und daher bin ich dann auf die 17". In der Lautstärke sind beide identisch.

Probiert es einfach über die 30-Tage-Money-Back Aktion aus und schaut dann!
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
E
Sabian 17" AA Holy China
E-1000 12.08.2019
Excellente China, un son puissant!
J'ai assemblé une splash de 10" qui trainait dans mon local avec cette magnifique Sabian 17" AA Holy China et j'ai crée un stack de qualité qui sonne du tonnerre. Passage groove, c'est génial!
sound
quality
0
0
Report

Report