Customer center login
Country and Language

Roland TR-6S Rhythm Performer

19
No JavaScript? No Audio Samples! :-(
 
0:00
  • Demo 3
  • Demo 4
  • Demo 5
  • Demo 6
  • Demo 1
  • Demo 2
  • Demo 7
  • Demo 8
  • Show less

Drum Machine

  • With 6 instruments
  • Contains the sounds of the Roland classics TR-909, TR-808, TR-606, TR-707 and more
  • ACB modeling technology plus stereo sample import and playback
  • SD card slot for importing your own mono and stereo samples (WAV or AIFF)
  • Mixing and layering of sounds
  • Drum tracks can consist of pure sample kits, TR sounds, or a mixture of both
  • FM sound engine
  • TR step sequencer with extended functions such as step loop, flam, sub-steps or motion recording
  • Effects tailored to percussion such as delay, reverb, overdrive and filter
  • Integrated USB audio / MIDI interface
  • Power supply via 4x AA batteries or USB power
  • Headphone output: 3.5 mm stereo jack
  • Line outputs: 2x 6.3 mm jack
  • MIDI In / Out
  • UBS-B port (audio, MIDI and power supply)
  • Dimensions (W x D x H): 224 x 132 x 60 mm
  • Weight: 705 g
Display Yes
Pads 16
Effects Yes
Sampling Function No
Storage Medium SD Card
MIDI interface MIDI In/Out
USB Yes
Number of analog outputs 2
Headphone Output Yes
Item number 504204
£311
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
19 Sales Rank

19 Customer Reviews

5 13 Customers
4 5 Customers
3 1 Customer
2 0 Customers
1 0 Customers
4.6 / 5

handling

features

sound

quality

G
Gareth_D 02.02.2021
This is an amazing little machine, I love it. All the features of the TR8S packed into this powerful unit. Highly versatile and capable.
handling
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
h
Der erste Eindruck...
hiturn 15.12.2020
Beim spielen meiner TR-8 kam ich immer öfter an einen Punkt, an dem eine weite TR-8 "notwendig" wurde (z.B. wenn ich den Scatter langsam bis zur Schmerzgrenze hochdrehe und diesen Sound zusätzlich zum ursprünglichen Rhythmus weiterspielen will).
Natürlich kamen mir auch andere Rhytmusgeräte in den Sinn, doch wirklich begeistert hat mich keine und ich will nunmal den Roland-Drum-Sound.
Da kam die (unerwartete) Ankündigung der neuen TR genau zum richtigen Zeitpunkt und da ich beruflich derzeit viel unterwegs bin und nur alle paar Wochen nach Hause komme konnte ich bei der Mobilität dieses Geräts nicht widerstehen.

Der erste Eindruck:
-->Hands on! Wer bereits (ältere) Rolands bedient hat, der findet sich in der Struktur schnell zurecht. Das Gerät fühlt sich wertig an und auch die Möglichkeit, die Farben der Linefader selbst zu wählen dient nicht nur dem schicken Aussehen der Kiste.

-->Druck! Über Kopfhörer -der Test an der PA steht noch aus- fühlte ich mich klanglich gleich zu Hause und die Möglichkeit, eigene Samples zu nutzen hat meine Kreativität gleich gefordert.

-->Abwechslung! Mit nun acht statt zwei Variationen lassen sich auch längere passagen abwechslungsreich programmieren und quasi frei belegbare Instrumentenslots runden das ganze ab.

Dies waren nur meine ersten Eindrücke, für ein intensives Gerätestudium hatte ich bisher leider keine Zeit, werde aber diese Bewertung aktualisieren, sobald ich diese gefunden habe.
handling
features
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
N
Pas mal mais...
NKS123 05.08.2021
Bonne petite BAR, le son est bon, pour ma part le problème vient de l'implémentation midi qui n'est pas terrible, les mises a jours ne suivent pas....
handling
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate dk
Unfortunately there was an error. Please try again later.
MB
Fed maskine
Martin Ba 05.08.2021
Fed maskine, nem af bruge! Lidt irriterende at den kun virker med batterier
handling
features
sound
quality
0
0
Report

Report

YouTube on this topic

Need help?