Ritter RDP2 Cymbal Bag BRD

5

Gig Bag for Cymbals

  • 5 mm High density padding
  • Made of 420D water resistant nylon material
  • Incorporated reflectors for safety on the road
  • Comfortable carrying handle
  • Detachable shoulder carrying strap
  • Internal dimensions in mm: 55 x 570
  • Weight: 0.85 kg
  • Colour: Black / Red
Available since September 2015
Item number 363758
Sales Unit 1 piece(s)
Type Bag
Max. Cymbal Size 22"
Max. Number Of Cymbals 5
Outside Pockets No
Multi Layer No
Colour Black
£48
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Monday, 22.04. and Tuesday, 23.04.
1

5 Customer ratings

4.4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

quality

5 Reviews

VH
Nice bag
Vihren Hristov 15.07.2022
I use four cymbals (ride, crash and hi hat) and I wanted a simplest possible bag, since I already have internal dividers from another bag. No bulky outside hi hat pocket, no heavy padding - just a simple every day bag for carrying around. I would love if it has any type of rubber padding on the bottom - sadly no such thing.
handling
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Wer hat's erfunden???
Anonymous 16.02.2017
Im Vergleich zum asiatischen Billigschrott wird hier eine Beckentasche eines Schweizer Herstellers geliefert, die schon beim Auspacken einen qualitativ hochwertigen ersten Eindruck vermittelt. Die Nähte sind sauber verarbeitet, keine Fransen oder schlampig angenähten Teile, der Stoff ist fest und stabil und mit dabei ist noch ein Schultergurt - wenn der Weg zum Auftritt mal wieder länger dauert.

Wir haben für unsere Sabian HHX 20" Marschbecken eine Tasche gesucht. Die meisten anderen Beckentaschen sind eher für Schlagzeuger ausgelegt, denn dort kann man in Zwischenfächern und Zusatzabteilen ganze Beckensets verstauen - die Ritter RDP2 Cymbal Bag hingegen ist für ein Paar Marschbecken definitiv besser geeignet. Hier hat man ein großes und sehr gut gepolstertes Fach für die teuren Becken. Vorne an der Zusatztasche mit Reisverschluss kann man noch das Notenbuch bzw weiteres Zubehör wie zum Beispiel die weißen Handschuhe verstauen.

Die beworbenen eingearbeiteten Reflektoren sind auf den ersten Blick wohl eher ein nettes Verkaufsargument, jedoch zeigt es auch, dass sich die Firma Ritter Gedanken um die Sicherheit der Musiker macht und sich dadurch auch von der Konkurrenz abhebt. Ja - und in der Tat bin ich schon öfters mal nach einem Auftritt zu Fuß oder mit dem Radl nach Hause gefahren... Wer weiß, wofür es gut sein wird.

Alles in Allem bin ich äußerst zufrieden mit der Ritter Beckentasche. Kleiner Vorschlag noch an den Hersteller: "Schön wäre es, wenn es diese Taschen noch als Rucksackmodell gäbe."
handling
quality
3
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
V
Bon sac
Vic06 31.08.2017
Coutures solides, place suffisante pour mettre 5 6 cymbales.
Ce sac fait le café sans problème.
handling
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
MS
Super Qualität - aber ...
Michael S. 719 26.01.2020
... leider keine Unterteilungen/Fächer. Man bekommt zwar einen kleinen Beckensatz (Ride/Crash/Hi-Hat) reingestopft, aber ohne Unterteilungen doch etwas unpraktisch. Wer aber eine kompakte Tasche in 1a-Qualität sucht bekommt hier das Gewünschte.
handling
quality
1
0
Report

Report