Customer center login

Pyramid Ukulele Steel String Concert

Set for Concert Ukulele

  • Silver-plated steel
  • Gauges: .011p, .014p, .025w, .016p
  • With ball end
  • Total length: 60 cm

Further Information

Material Silver Plated
Colour Silver
Soprano No
Concert Yes
Tenor No
Baritone No
Low-G No
Bass No

These are other customers' choices:

Customers who looked at this item have bought these:

Pyramid Ukulele Steel String Concert
37% bought this exact product
Pyramid Ukulele Steel String Concert
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
£3.33 Add to Basket
Harley Benton Valuestrings Uke Black
9% bought Harley Benton Valuestrings Uke Black £0.85
Harley Benton Valuestrings Uke Clear
8% bought Harley Benton Valuestrings Uke Clear £0.85
Ernie Ball 2326 Ukulele String Set
5% bought Ernie Ball 2326 Ukulele String Set £4.99
Aquila 86U Red Series Concert Uke Set
4% bought Aquila 86U Red Series Concert Uke Set £7.90
Our most popular Ukelele Strings
17 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.5 /5
  • sound
  • quality
Total
sound
quality
Decent strings but be careful
scwebb, 04.08.2020
These are good strings with a nice sound, just be careful to make sure that your instrument can take steel strings. Although not as thick as guitar strings, they are higher tension than nylon so not suitable for all ukuleles. Surprising long for uke strings but easy enough to cut down.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Attention, cordes en métal!
Le grave musicien, 22.11.2019
Ce sont des cordes en métal, comme "steel" l'indique. Je les acheté sans faire attention à ce détail. Je sais que certaines guitares classiques, comme sûrement certains ukulélés, ne supportent pas les cordes en métal à cause de la plus forte tension, je préfère ne pas les utiliser. (J'ai mis 5 étoiles seulement parce qu'on est obligé de noter l'article pour commenter.)
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Ein Kompromiss
PaidClover93, 24.04.2020
Ich wollte auf meiner kleinen Sopran-Ukulele mal Stahlsaiten ausprobieren, für diese habe ich mich dann entschieden. Meine Ukulele hatte definitiv nicht das richtige Setup, deswegen haben sie nicht richtig intoniert. Ich wollte aber auch keine dauerhaften Veränderungen durchführen. Diese sind -und das sollte man vor dem Kauf beachten- notwendig, wenn man auf seiner Ukulele von Nylon- zu Stahlsaiten wechseln möchte.

Unabhängig vom Setup jedoch, sind diese Saiten viel zu hart. Die C-Saite ist umwickelt, wie man es von den tiefen Saiten an E-Gitarren kennt. Insgesamt haben die Saiten ähnliche Stärken wie an E-Gitarren. Eine Ukulele hat üblicherweise keinen Halsspannstab, die Brücken sind meistens nur aufgeleimt, bei manchen ist der Hals nur angeleimt und bei vielen sind Brücke und Sattel aus Kunststoff. An diesen vier Stellen haben diese Saiten durch ihren immensen Druck (dadurch, dass sie viel zu dick sind) das Potential, zu dauerhaften Schäden am Instrument zu führen.

Außerdem sind anscheinend manche der vier Saiten nicht extra für Ukulelen hergestellt, sondern einfach aus der Herstellung für Gitarrensaiten (diese werden ja wahrscheinlich in derselben Fabrik hergestellt). Dadurch sind diese Saiten Zweieinhalb mal so lang, wie die ganze Ukulele.

Ich kann diese Saiten nur Leuten empfehlen, die vorhaben, ihre Ukulelen dauerhaft zu modifizieren und genannte Schwachpunkte zu verstärken.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Sauberer schöner Klag
Mike the Reggaesinger, 17.12.2019
Habe zu meiner Harley Benton Konzert E Ukulele für den Klang extra diese Stahl Saiten dazu bestellt. Kann ich echt nur empfehlen. Die Ukulele klingt um Welten besser mit diesen Steel Strings von Pyramiy!
Werde nun auch für meine Mahagony Konzertukulele die Stahlsaiten bestellen, da sie einfach eine viel wärmere Klangfarbe haben und authentischer klingen als die billig Nylon Dinger. Kann ich Euch sehr empfehlen denn für das Preis Leistungsverhältnis sind diese Saiten die hochwerigsten welche ich je gekauft und auf meiner Ukulele gespielt habe! Big up to PYRAMID un Thoman Music für die Top Qualität und die schnelle Lieferung.
Freude herrscht :-D Jetzt klingt meine E Ukulele auch nach E ;-)
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£3.33
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24