Pyramid Gold Viola Strings

22

Viola Strings

  • 4/4 Size
  • High quality
  • Nickel
Available since March 2000
Item number 141619
Sales Unit 1 piece(s)
Series / Brand Gold
length 4/4
ball-end Yes
loop-end No
core material Steel
complete set Yes
Single string C No
Single string G No
Single string D No
Single string A No
Other Single Strings No
£17.30
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Friday, 5.04. and Monday, 8.04.
1

22 Customer ratings

4.3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

13 Reviews

N
Works Fine for the Price
Naliam 18.05.2016
Usually to play an instrument it's a bite of expend a lot of money on extras. In an instrument like the viola, strings are a important part of the final sound. But sometimes you need inexpensive strings for a purpose, like a second instrument, studio instrument, or you are just initiating into the playing.
So you will need reliable strings, with no too much pricey. Then thats your strings. I found a nice/price quality sound. Not that good durability, but you get what you payed for.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Klanglich nicht der Knaller...
Salossi 09.12.2011
Ich habe einen günstigen Satz Saiten für meine Bratsche gesucht. Dieser Satz kostet wirklich deutlich weniger, als alle anderen Sätze, die ich gefunden habe. Allerdings macht sich das auch im Sound bemerkbar. Es sind eben Stahlsaiten, daher darf man keinen runden, warmen Ton erreichen. Eher klingen die Dinger dünn und obertonreich. Es ist also irgendwann doch ein teurerer Satz fällig. Auf meinen Geigen spiele ich grundsätzlich Perlonsaiten, die sind klanglich sehr nahe am Darm, sind allerdings deutlich stimmstabiler und auch nicht feuchtigkeits- und temperaturabhängig - was ein Riesenvorteil sein kann...
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Sehr gut
Michael004 10.12.2009
Im Vorhinein ein Dank an das Thomann Team, da das Paket wirklichs chnell geliefert wurden. Ich nutze diese Saiten schon wirklich lange und bin mit ihnen schon immer zufrieden gewesen, hier nur ein paar Gründe:
Wie schon in der Info beschrieben müssen diese Saiten hohe Qualität haben, wovon sich jeder Violinist jedoch selbst überzeugen sollte. Diese haben ejdoch euserst präzise Höhen und voll klingende Bässe und betonen dabei so manche Note besonders gut. Die 4/4 Größe war wie zugeschneidert für meine Viola und passte genau. Meiner Seits ist es also eine volle Empfehlung und gerechtfertigt für den Preis.

Fazit: Kaufalarm
2
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Parfait.
Daniel-Jean 06.09.2014
Corde de bonne sonorité. Bonne présentation.
sound
quality
0
0
Report

Report