Pyramid Axel Ritt 013/056 String Set

20

String Set

Germany's leading string manufacturer Pyramid Strings has developed a signature string set in collaboration with Grave Digger / Domain's guitarist Axel Ritt that has been designed to tailoured to withstand his style of playing. Due to his extremely hard and fast playing style, particular emphasis is placed on the longevity of the strings, a quick response and good resistance.

The set is available in stainless steel (013 - 056), set in standard tuning by Axel Ritt, but are also an excellent choice for down tunings of all kinds.

available since September 2010
Item number 253211
sales unit 1 piece(s)
String gauge 013 - 056
Strength of the strings 0,013" – 0,056"
Material Stainless Steel
£6.50
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Für Drop B geeignet
David879 17.04.2013
Ich habe mir die Saiten gekauft, um auf meiner Schecter Demon auf Drop B runtergehen zu können. Es gibt noch einen dickeren Signature-Satz von Axel Ritt, aber ich wollte es erst mit diesem hier probieren. Das Ergebnis hat mich umgehauen - die Saiten sind schön straff und der Sound ist super-crisp. Nicht etwa klirrend oder scheppernd, sondern klar, präsent und voluminös. Ich hatte nie spezielle Präferenzen was Saiten anbelangt, aber bei den Dingern hier bleibe ich.
sound
quality
1
1
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
GL
Attention, cordes en acier
Greg L 06.05.2020
Pour ceux n'en ayant pas l'habitude, c'est de la vraie corde en acier : ça accroche un peu sous les doigts et ça peut en rebuter certains. Un bon coup de Fast Fret avant de jouer et on n'y pense plus.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Gute Saiten zum Tieferlegen
MaxMuh 29.09.2011
Habe die Saiten auf meine Ibanez rg, gedropt auf C. Hier ist die Saitenspannung ähnlich einer Gitarre mit normaler Stimmung und Saiten. Der Klang ist voll und definiert, die Saiten schwingen gleichmäßig und lang aus. Die Haltbarkeit ist für nicht beschichtete Saiten sehr zufriedenstellend.
sound
quality
1
0
Report

Report