PSI Audio A17-M Studio Red

Two-Way Active Monitor

  • Magnetically shielded
  • Integrated AOI (Adaptive Output Impedance)
  • CPR (Compensated Phase Response) and PSC (Phantom Standby Control) system
  • Volume control on the back
  • Frequency range: 44 - 23000 Hz
  • Max. SPL (1m): 104 dB (single)
  • Balanced inputs
  • Power RMS 80 + 40W
  • Dimensions: 200 x 320 x 230 mm
  • Weight: 8.4 kg

Further Information

Speaker size 1x 7"
Amplifier power per unit (RMS) 80 W
Magnetic Shielding Yes
Analogue XLR Input Yes
Analogue Input (Jack) No
Analogue Input (Mini Jack) No
Analogue Input (RCA) No
Digital input No
Manual frequency correction Yes

This product is currently sold out

These are other customers' choices:

Tannoy Gold 7
17% bought Tannoy Gold 7 £139
Neumann KH 120 A
13% bought Neumann KH 120 A £422
PSI Audio A14-M Studio Red
7% bought PSI Audio A14-M Studio Red £879
Neumann KH 310 A left
7% bought Neumann KH 310 A left £1,299
Our most popular Active Nearfield Monitors
9 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
5 /5
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
Das beste was man in der Preisklasse bekommen kann!
Werner702, 08.03.2012
Ich suchte Nahfeldmonitore zum Mastern von Aufnahmen vornehmlich akustischer Instrumente (Pop, Folk usw.) und hatte mir eigentlich ein Limit von ca. 600 EUR gesetzt. Hab mir dann viele Boxen zwischen Köln und München angehört und fand heraus, dass es einen Qualitätssprung gibt so um die 1000 EUR. Zar wurden hier fast alle Nahfeldmonitore mit 4-5 Sternen bewertet, aber das kann fast nicht sein wenn man sich die Zeit nimmt und die Boxen mit genügend Zeit und geeigneter Musik anhört und miteinander vergleicht. Als ich anfing damit, hatte ich auf meiner Liste die Yamaha HS 80, die KRK VXT6, KRK Rokit Serie, die Adam A7X, A8X sowie die Neumann KH-120A. Man hat mir dann zunächst "zum Vergleich" die PSI Audio 25M vorgespielt und das hat und er Tat mein Hörempfinden verändert. Ich habe nie zuvor Musik gehört mit einer solchen dreidimensionalen räumlichen Auflösung und mit soviel Detailreichtum! Die 17M ist die etwas kleinere Version dieser Serie, für die ich mich dann letztlich entschieden habe (das bessere ist eben der Feind des guten! und so hab ich mein selbst gesetztes Preislimit über Bord geworfen). Ich betreibe die Boxen nun an einem Fireface 800 und bin regelmässig platt von der Qualität. Es macht Riesen Spass mit den Boxen Musik zu "hören", 3D verhalten ist super und Detailreichtum auch. Wenn man etwas aufdreht spürt man den Druck und der Bass stimmt auch! Ich habe die Boxen in Ohrhöhe stehen, ca. 1,5m auseinander und jeweils 1,5 m Entfernung vom Ohr. Ich höre oft leise ab und die Boxen rauschen kein bisschen! erst wenn man mit dem Ohr ganz an die Kalotten dran geht hört man wenig Rauschen des Hochtöners. Daher absolute Kaufempfehlung für diese Boxen. In der gleichen Kategorie habe ich noch die Nahfeldmonitore Focal Solo 6 Be gefunden. Bei diesen Boxen hatte ich ein ähnliches Hörerlebnis. Letztlich haben mir die PSI Audio 17M jedoch besser gefallen.

Ein/Aus-Schalter befindet sich auf der Rückseite. Ebenfalls zwei Drehregler zum verändern der Höhen und Bässe falls man dies wegen ungünstigen Räumlichkeiten ändern muss (was ich aber nicht brauchte, obwohl mein Abhörraum nur ca. 3 x 3 Meter hat.)
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Automatically translated (Show original)
frOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
Tres bon matériel!
anthoze, 24.12.2019
Principalement utilisées en écoute de proximité à 1.2m pour écoute et production de musique electro dans un salon avec un minimum de traitement acoustique .
j ai été surpris surtout sur l image stéréo
Au déballage j ai de suite ressenti la qualité de fabrication
Qualité de la peinture , irréprochable!
j ai fait une écoute comparative avec des ERIS 8 que j ai sous la main
Bien évidement on est pas dans la meme catégorie !
la différence se ressent surtout sur les aigues
Sur les A17-M les aigues sont plus doux et moins brouillons .
Sur les ERIS ca cris .
Concernant les médiums , la aussi le résultat est concluant ! présence et clarté sont au RDV!
Et pour les basses , elle descendent moins bas que les Eris 8 pour cause , on est sur du 5 pouces .
Ceux ci dit , elles font quand meme le taff et comparer aux ERIS 8 , à volume élevé , les A 17-M ne reproduisent pas de bruit indésirable au niveau des évents.
j ai été agréablement surpris sur ce point la.
Les basses sont bien présentes et le sentiment d acquérir un caisson de basses ne se fait pas ressentir du moins pas dans l immédiat!
Alors oui c est un budget mais on en a pour son argent!
Ce sont de très bon outil de travail mais aussi d excellentes enceintes pour écouter de la musique de tout style
Je dirait que le seule défaut qu elles ont , est qu elles ne sont pas fournit avec les grille s de protection
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Automatically translated (Show original)
frOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
Excellentes enceintes multi-tâches
EdwardM, 10.07.2011
Ces enceintes sont de prime abord destinées aux studios et autres pièces de monitoring ou broadcast (radio, télévision...). Leur blindage magnétique leur permet d'être accolées à des moniteurs vidéos sans détériorer nullement l'image visuelle.
De petite taille, elles en imposent de par leur qualités audio, à savoir qu'elles ont une énorme dynamique (104dB par enceinte) et une attaque extraordinaire de rapidité et de finesse. Mais elles ne sont pas à utiliser exclusivement comme des enceintes de monitoring, elles peuvent tout à fait sonoriser des petites soirées (50 personnes en extérieur). L'ajout d'un caisson de basses n'est pas nécessaire dans un premier temps, les 50Hz sont très bien restitués. Leur linéarité à +/- 2,5dB s'étend de 50 Hz à 20'000 Hz. Maginfiques !
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
Beeindruckende kleine Biester
Bubbleboy, 18.06.2020
Eigentlich kann man nichts schlechtes über diese Boxen sagen.
Top verarbeitung, super Tiefenstaffelung, 1A Stereoabbildung und für so kleine Boxen ein ordentlicher Bass.
Ich hätte Sie auch fast behalten, aber ich werd mir doch ein passives System von einem etwas unbekannteren Hersteller kaufen der mir im Höhenbereich etwas besser zu sagt.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£1,215
Free shipping and excluding VAT
In stock within 1-2 weeks
In stock within 1-2 weeks

This item is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-30
FAX: +49-9546-922328
Online Guides
Home Recording
Home Recording
Home Recording can be very complicated. We're here to offer some advice!
Online Guides
Monitor Speakers
Monitor Speakers
In this guide we’ll outline the basic principles of studio monitors, and take a closer look at their most common features.
 
 
 
 
 
Downloads
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown exclude VAT and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.
(1)
Recently Viewed
1010music bluebox

Portable digital 12-channel audio mixer and recorder 12 Mono or 6 stereo tracks can be mixed live or already recorded tracks, Independent routing of each track to any combination of three stereo outputs, In mixer mode parameters for several...

Recently Viewed
the t.bone SC 425 USB Desktop-Set

the t.bone SC 425 USB Desktop-Set; USB Studio large diaphragm microphone with USB connection; no additional drivers required; controls for Microphone Gain and Headphone volume; polar pattern: cardioid; frequency response: 30Hz - 18KHz; sensitivity: 25 mV/Pa; max. SPL: 140dB (at...

(1)
Recently Viewed
Behringer 110 VCO/VCF/VCA

Behringer 110 VCO/VCF/VCA; Eurorack module; analog synthesizer voice; VCO with Triangle, Sawtooth and Pulse waveforms, adjustable pulsewidth with CV input, octave switch and fine-tune control, 2 CV inputs with attenuators; Lowpass filter with resonance, 2 signal inputs and 2 CV...

(1)
Recently Viewed
Arturia MiniLab MKII Orange Edition

Arturia MiniLab MKII Orange Edition; USB Controller Keyboard; 25 Mini-Keys velocity sensitive; 16 rotary encoders (2 of them are clickable); 2 banks of 8 Pads velocity & pressure sensitive with RGB backlighting; Touchstrips for Pitchbend and Modulation; Sustain Pedal Connection;...

Recently Viewed
iZotope Everything Bdl CG MPS4/RX8 Adv

iZotope Everything Bundle Crossgrade Music Production Suite 4 / RX 8 Advanced (ESD); software bundle; crossgrades iZotope Music Production Suite 4 or RX 8 Advanced to Everything Bundle; suitable for all studio applications and tasks; offers numerous creative effects, mixing...

Recently Viewed
Rode Vlogger Kit Universal

Rode Vlogger Kit Universal; mobile filmmaker kit; consisting of: VideoMicro, MicroLED, Tripod 2, SmartGrip, DCS-1 and Rycote Lyre Shock Mount; directional condenser microphone for connection to smartphones with 3.5mm jack; polar pattern: cardioid; angle: 90°; frequency response: 100Hz - 20kHz;...

(5)
Recently Viewed
EVO 8

4 in / 4 out USB audio interface EVO software monitor mixer, Smartgain, Loopback function, Conversion: 24 bit, 44.1 - 96 kHz, 113 dB dynamic range AD / DA, 4 High quality microphone preamplifiers with 58 dB gain, 4...

Recently Viewed
SKB iSeries Blackmagic ATEM Mini

SKB iSeries Blackmagic ATEM Mini/Mini Pro, 3i-1006-3atm, waterproof polypropylene copolymer resin case for Blackmagic ATEM Mini/ATEM Mini Pro and accessories, foam padded,Resistant to UV, solvents, corrosion, fungus, and impact damage (MIL-STD 810G), dimensions (LxHxW) exterior 298 x 98 x 203...

Recently Viewed
Behringer 305 EQ/Mixer/Output

Behringer 305 EQ/Mixer/Output; Eurorack module; 4-channel mixer with signal input, volume slider and panorama control for each channel; 4-band parametric mono EQ (normalised to mixer input 1) with bypass switch; output section with switchable tuning oscillator (220Hz, 440Hz, 880Hz), Master...

Recently Viewed
Rode Vlogger Kit USB-C

Rode Vlogger Kit USB-C; mobile filmmaker set; consisting of: VideoMic Me-C, Tripod 2, SmartGrip and MicroLED; directional condenser microphone for smartphones with USB Type-C connector; polar pattern: cardioid; angle: 90°; frequency response: 20Hz - 20kHz; max. SPL: 115dB; integrated 3.5mm...

(1)
Recently Viewed
Tascam US-2x2HR

2-Channel USB 2.0 Audio Interface 24-Bit / 192 kHz, 2 Microphone inputs with Ultra-HDDA microphone preamps with low, Inherent-noise (Input: -125 dBu): XLR, balanced, 2 Line outputs: 6.3 mm jack, balanced, Stereo headphone output: 6.3 mm jack, MIDI I...

(1)
Recently Viewed
Manfrotto MVKBFRT-LIVE Befree Alu Tripod

Manfrotto MVKBFRT-LIVE Befree Aluminium Tripod Twist with Video Head; camera tripod set consisting of tripod, fluid video head and bag; most compact travel video tripod especially designed for mobile journalists and vloggers; suitable for DSLRs, compact system cameras or small...

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.