Perantucci Tuba Mouthpiece PT-40

2

Mouthpiece For Tuba

  • Cup: 32.00 mm
  • Flat rim: 7.2 mm
  • Sharp inner rim
  • Bore: 8.7 mm
  • Big, colourful sound
  • Deep and sustained cup in funnel shape (V)
  • Very good low register and good intonation
  • Silver plated
Available since February 2016
Item number 381413
Sales Unit 1 piece(s)
Finish Silver Plated
£86
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Monday, 25.03. and Tuesday, 26.03.
1

2 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
ich bin rundum zufrieden
Anonymous 23.01.2017
Als langjähriger Laienbläser in Blasorchester und Posaunenchor hab ich bisher Bruno Tilz NEA MS 25 und JK Exklusive 4A und 2A benutzt und war bezüglich des angegebenen "schmalen" Randes skeptisch. Meine Bedenken haben sich bisher nicht bestätigt. Allerdings teste ich auch erst 2 Wochen und nicht unter allen Voraussetzungen.

Im Test waren auch AMH "Paul" und JK 2AA.

Das PT-40 spricht sehr direkt an, hat, wie beschrieben, einen "großen" Ton und trotz der relativ großen Bohrung keinen allzu spürbaren, größeren Luftbedarf. Wie ich mit dem, mir eigentlich ungewohnten, schmalen Rand im Dauereinsatz zurechtkomme, weiß ich noch nicht.
Ich bin auf jeden Fall sehr zufrieden und geb die anderen zurück.

Lieferung von thomann wie gewohnt schnell und professionell. Danke
quality
response
sound
0
0
Report

Report