Customer center login
Country and Language

Paiste 2002 Classic 18" Novo China

6
No JavaScript? No Audio Samples! :-(
Hard-Softstick 
0:00
  • Hard-Softstick
  • Show less

18" Novo China

An exotic, powerful cymbal with a traditionally shaped bell. The sound is bright with great projection. Beautiful sound changes depending on where it is played

  • From the "Paiste 2002" series
  • Designed for live and studio applications
  • Made of a special CuSn8 alloy
  • Traditional bell
  • Awesome projection
Hand Hammered Cymbal Yes
Finish Regular / Traditional
Alloy B8 Bronze
Item number 100745
£220
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
46 Sales Rank

6 Customer Reviews

5 5 Customers
4 1 Customer
3 0 Customers
2 0 Customers
1 0 Customers
4.8 / 5

sound

quality

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Greller als das Classic China
Anonymous 12.10.2016
Mir hat der Sound des Paiste 2002 18" Chinas immer sehr gut gefallen. Auf gut Glück habe ich mir das Novo-Exemplar bestellt. Im Vergleich zu der klassischen Ausführung schneidet es nach meinem Empfinden aber nicht ganz so gut ab. Das klassische China klingt wesentlich wärmer und voller, hat trotzdem einen knackigen Anschlag und nicht ganz so viel Sustain wie das Novo China. Wer einen helleren Klang bevorzugt, wird sich über das Novo China vielleicht freuen. Mir selbst gefällt der Klang des "Nicht-Novo-Exempars" mehr, zumal es für mich auch mehr den Sound hat, der für mich den klassischen Sound eines Chinabeckens ausmacht.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
Einfach Überragend
Fjalli 09.03.2018
Für mich eines der besten Chinas der Welt! Ich spiele es seit Jahren im Metal-Genre und möchte es in meinem Set-up nicht mehr missen müssen.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Tolles China
Azerion 08.06.2016
Tolles Chinabecken aus der Paiste 2002 Serie.

Setzt sich sehr gut durch und hat einen schönen explosiven Anschlag. Unbedingt antesten! Harmoniert sehr gut mit den anderen 2002 Becken!
sound
quality
0
0
Report

Report

Need help?