Oscar Adler & Co. 322 Bb-Clarinet

1

Bb Clarinet

  • German system
  • 22 Keys
  • 6 Rings
  • 4 Trill keys on the upper joint
  • Forked Bb and F mechanism
  • Auxiliary Eb and F key
  • B/C# Trill key
  • Double C key
  • Twelfth key
  • From selected blackwood (Dalbergia melanoxylon)
  • Silver-plated mechanism
  • Adjustable thumb rest
  • Comes with two barrels (56 / 57.5 mm)
  • Incl. Zinner mouthpiece, BG ligature, accessories, and a gig bag with carrying sling system and sheet music pocket
Keys 22
Number Of Rings 6
Number Of Trills 4
Number of Bulbs 2
Body Grenadilla
Colour Of Wood Natural
Bell (Material) Grenadilla
Surface Of Mechanics Silver Plated
Type Of Mechanics Standard
Incl. Mouthpiece Yes
Incl. Case / Gigbag Yes
available since February 2005
Item number 175108
£2,333
Free shipping incl. VAT
In stock within 1-2 weeks
In stock within 1-2 weeks

This item is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1
6 Sales Rank
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
EM
Preisleistung sehr gut
Edith M. 25.10.2009
Beim Kauf der Klarinette Oscar Adler 322 BB wurde ich bei Thomann sehr gut beraten. Gemeinsam mit dem Verkäufer, der sich mit Klarinetten übrigens sehr gut auskannte und sie auch spielen konnte, habe ich feststellen können, dass die Adlerklarinette 322 einen schönen Klang, eine leichte Ansprache hat und auch in der Hand gut liegt. Das Preisleistungsverhältnis hat mich überzeugt und ich habe den Kauf bis heute nicht bereut.

Bei einem Besuch bei meinem Klarinettenbauer zeigte ich ihm die Adlerklarinette und er bestätigte mir nicht nur den guten Zustand und die solide Verarbeitung meiner neuen Adlerklarinette, sondern, dass Adlerklarinetten generell von guter Qualität sind.
response
features
sound
quality
8
0
Report

Report

Need help?