Ortega OUBJ100-SBK

Ukulele Banjo

  • Back & Sides: Maple
  • Neck: Maple
  • Fretboard: Ovangkol
  • 18 Frets
  • Resonator: Maple / Plywood
  • Rim: Maple / Plywood
  • Armrest: Chrome
  • Black Remo Fiberskyn
  • Hardware: Chrome
  • Includes Ortega OBB-INCL gig bag

Further Information

Type / Size Banjolele
Body Maple
Top Remo Head
Frets 18
Neck Maple
Pickup No

These are other customers' choices:

Customers who looked at this item have bought these:

Ortega OUBJ100-SBK
59% bought this exact product
Ortega OUBJ100-SBK
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
£219 Add to Basket
Harley Benton BJU-15Pro Banjo Ukulele
16% bought Harley Benton BJU-15Pro Banjo Ukulele £88
Gewa Manoa B-CO-M Banjo Ukulele MN
10% bought Gewa Manoa B-CO-M Banjo Ukulele MN £88
Gold Tone Little GEM Banjo Uke Diamant
4% bought Gold Tone Little GEM Banjo Uke Diamant £123
Gold Tone BUT Banjo Ukulele w/Case
3% bought Gold Tone BUT Banjo Ukulele w/Case £309
Our most popular Alternative Design Ukuleles
7 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
5 /5
  • features
  • sound
  • quality
Total
features
sound
quality
Very happy
Melker, 28.01.2015
Good sound, good intonation and I like black! :-)
The only thing that wasn't adjusted when it arrived was the tension of the drumhead, but there's a point in shipping it with the drumhead slackened so that it won't be worn out before it gets delivered.
The gigbag is good and the uke came with the necessary keyse to adjust it properly. I like the armrest, it makes it easy to play without dampening the notes unintentionally.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Vollkommen überzeugend!
Jaycie Arpie, 15.03.2015
Ich war zunächst sehr unsicher, ob ich mich wirklich für dieses Instrument entscheiden sollte. Ich bin ein großer Fan des "Banjo-Sounds", spiele aber bisher nur Ukulele und hätte mit einem 5,5 oder 6 saitigen Banjo nochmal ganz von vorne anfangen müssen. Also habe ich die Banjo Ukulelen entdeckt!

Bei der Recherche nach der für mich geeignetsten Banjo Ukulele traf ich immer wieder auf dieses gute Stück hier!
Da sie bislang keine ausführliche Bewertung hatte, war ich auch hier wieder verunsichert.
Dazu muss ich sagen, dass ich bisher ausschließlich Ukulelen der Tenorgröße gespielt habe. Nach kurzer Nachfrage beim Thomann Kundendienst habe ich dann erfahren, dass diese Banjo Ukulele eher einer Konzertgröße entspricht. (Nochmal vielen Dank für die schnelle Antwort)
Dennoch habe ich es riskiert und sie mir bestellt, da ich sie vor allem auch optisch sehr ansprechend fand.

Nun endlich zum Instrument:

Beim Auspacken, der erste Eindruck war: WOW!
In echt sieht sie noch beeindruckender aus.
Spielbereit war sie schnell, da alles schon montiert war. Kurz gestimmt unnd los ging es.
Der Klang ist der Wahnsinn! Natürlich nicht so tief und stark wie ein Banjo, dass kann man bei dieser Größe nun wirklich nicht erwarten, aber für eine Ukulele ist der Sound gewaltig und banjoähnlich.

Obwohl sie größenmäßig eher einer Konzertukulele entspricht, lässt sie sich für Tenor-Geübte prima spielen.

Von Vorteil ist auch die Armauflage. Viele "Banjolelen" dieser Art haben so eine Auflage nicht, aber so muss man sich keine Gedanken darum machen, mit dem Arm den Klang zu behindern.

So, bei all den Lobeshymnen habe ich auch eine Kleinigkeit zu bemängeln!
Das schwarze Remo Fiber Fell ist extrem empfindlich! Habe das gute Stück jetzt seit knapp einer Woche und schon zwei leichte Kratzer drauf. Dabei habe ich es wirklich gut behandelt und fast nur im Gigbag aufbewahrt. Welches auch wirklich top ist!

Fazit: Eine tolle Alternative für Ukulelenspieler, die es sich ersparen wollen, nochmal umzulernen und mit ein paar mehr Techniken einen tollen Banjosound zu erzeugen. Ich kann dieses Instrument nur empfehlen!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
le top
azerfab, 31.10.2019
magnifique instrument qui sonne très bien
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Prima Ukulelen-Banjo zu einem anständigen Preis
Aurelius63, 27.12.2019
Ich besitze bereits einige (auch hochwertige) Ukulelen und wollte das Klangspektrum beim Spielen in der Gruppe mit einer "Banjolele" erweitern. Hilfreich ist bei der Banjo-Ukulele daher die identische GCEA-Stimmung.
Ich war skeptisch, ob Verarbeitung und Sound einer Banjolele mich überzeugen würden.
Nach längerer Suche habe ich mich dann für die Ortega OUBJ100-SBK entscheiden, weil ich Sie optisch auf den Bildern ansprechend
fand und mir auch der geschlossene Korpus zusagte.
Dank der Thomann - üblichen, schnellen Lieferung kam die Banjolele bereits zweit Tage später gut verpackt an.
Erster Pluspunkt: Eine tolle, wertige Tasche des Herstellers , die auch Platz für Kleinkram und Noten bietet.
Weitere Pluspunkte:
Der optische Eindruck des Instrumentes ist super: Ganz in schwarz
gehalten mit verchromter Einfassung- top.Klasse ist auch die Armauflage.
Das "Fell" (das aus Kunststoff besteht) war ordentlich gespannt, die Saiten ließen sich gut stimmen und müssen auch nur in üblichem Umfang wie bei einem anderen neuen Instrument nachgestimmt werden. Ich nutze das Stimmgerät, das ich auch für die Ukulelen nutze.
Zum Spannen des "Fells" ist ein entsprechender Schlüssel beigelegt, ein nachjustieren war wie erwähnt aber nicht erforderlich.
Die Banjolele durchlief vor Auslieferung eine Qualitätsprüfung, wie man dem beigefügten Anhänger (mit Namen unterschrieben!) entnehmen konnte.

Nun zum Instrument selber:
Es sind keinerlei Fehler oder Mängel erkennbar (obwohl ich da eher "pingelig" bin): Keine hervorstehenden Bundstäbchen, Saitenlage prima, Bespielbarkeit top, und keine Fehler bei der Lackierung oder Verleimung- so soll es sein :-).
Der Sound ist banjotypisch, aber nicht zu laut und man muß beim Spielen sofort an Luky Luke und Western denken...

Einziger - wenn überhaupt- Minuspunkt:
Man darf bei der Banjolele natürlich nicht erwarten, dass sie wie ein vollwertiges Banjo klingt. Sie ist schon nicht ganz so laut und voluminös, aber in der Gruppe von anderen Ukulelenspielern sticht sie deutlich hervor. Also keine echter Minuspunkt.

Alles in Allem bekommt man für den Preis von 325 EUR ein ordentliches Instrument ohne Mängel, das Spaß macht.

Ich würde den Kauf daher uneingeschränkt empfehlen
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£219
Free shipping and excluding VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
Ukulele
Ukulele
Often under­es­tim­ated and thought of only as a holiday instrument, the ukulele is experiencing a revival - and by no means only on Hawaii
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown exclude VAT and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.
2
(2)
Recently Viewed
iZotope Community Appreciation Bundle

iZotope Community Appreciation Bundle (ESD); plug-in bundle; contains 11 essential tools for audio editing and creative music production; consists of Nectar Elements, Neutron Elements, Ozone Elements, RX Elements, BreakTweaker, Stutter Edit 2, Iris 2, Trash 2 as well as Exponential…

5
(5)
Recently Viewed
DSM & Humboldt Simplifier DLX Amp/Cab Sim

DSM & Humboldt Simplifier Deluxe Amp/Cab Simulator; Effects Pedal for Electric Guitar; Pre-Amp, Power-Amp and Cab-Simulator; all Analog 0 Watt Dual Channel Amp, with Cab Simulator, multistage Reverb, and versatile connectivity options; All, in an extremely small format; 2 Studio…

Recently Viewed
Fender SQ Affinity P Bass MN PJ OW

Fender Squier Affinity Precision Bass PJ Olympic White; Electric Bass, Affinity Series; Body: Poplar; Neck: Maple; Neck Mount: Bolt On; Neck Form: C; Fingerboard: Maple; Inlays: Black Dots; 20 Medium Jumbo Frets; Nut: synthetic Bone; Nut Width: 41,3 mm (1,63");…

Recently Viewed
Harley Benton EX-84 LH Modern BK

Harley Benton EX-84Modern BK, offset body-style lefthanded electric guitar; tribute series; body: mahogani (sapele entandrophrama cylindricum); neck: mahogani (sapele entandrophragma cylindricum); fingerboard: ebony (diospyros celebica); neck mount: set; neck shape: slim taper c; inlays: white dots; 22 extra jumbo frets;…

Recently Viewed
XAOC Devices Moskwa II

XAOC Devices Moskawa II; Eurorack module; 8 Step Rotosequencer; 8 steps, each with CV control knob and on/off button; for each step programmable functions like slew (portamento), slew probability, gate/trigger probability; up to 8 gate/trigger pattern programmable for each step;…

Recently Viewed
Casio CT-S1WE

Casio CT-S1WE Keyboard with Piano-Look - 61 touch-responsive keys, 64-note polyphony, AiX Sound Source, 61 sounds, Reverb, Chorus, Delay, DSP, Master EQ, Volume Sync EQ, connection to free Chordana Play For Keyboard App, Midi, transpose, metronome, midi record, headphone/line stereo…

1
(1)
Recently Viewed
the t.bone Sync 2

Digital 2.4 GHz radio system with two transmitters and one receiver. The compact size is perfect for mobile applications such as interviews, micro-video recording and Vlogging, Transmitter can be used with integrated microphone or external microphone, Distortion-free signal…

Recently Viewed
Blue Microphones Snowball iCE USB Black

Blue Microphones Snowball iCE USB Black; Plug 'n Play USB microphone for recording and podcasting; USB condenser microphone; polar pattern: cardioid; perfect for vocal and music recordings as well as podcasts; frequency response: 40 Hz - 18 kHz; sample rate:…

Recently Viewed
Fender SQ Affinity Tele Lake Pl. Blue

Fender Squier Affinity Telecaster Lake Placid Blue; Telecaster Electric Guitar; Affinity Series; Body: Poplar; Neck: Maple; Fingerboard: Laurel; Neck Mount: Bolt-On; Neck Shape: C; Inlays: Pearloid Dots; 21 Medium Jumbo Frets; Nut: synthetic Bone; Nut Width: 42 mm (1,65"); Scale:…

Recently Viewed
XAOC Devices Ostankino II

XAOC Devices Ostankino II; Eurorack Modul; expander for Moskwa II sequencer (item 521036); expands Moskwa II with CV inputs for Random Play, Slew, Probability, Transpose, Range, Clock Rate, First Step, Last Step; oputput for the internal clock signal; individual gate…

Recently Viewed
Casio CT-S1RD

Casio CT-S1RD Keyboard with Piano-Look - 61 touch-responsive keys, 64-note polyphony, AiX Sound Source, 61 sounds, Reverb, Chorus, Delay, DSP, Master EQ, Volume Sync EQ, connection to free Chordana Play For Keyboard App, Midi, transpose, metronome, midi record, headphone/line stereo…

Recently Viewed
the t.bone Sync 1

2.4 GHz Digital radio system with one transmitter and one receiver The compact size is perfect for mobile applications such as interviews, micro-video recording and Vlogging, Transmitter can be used with integrated microphone or external microphone, Distortion-free signal…

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.