Customer center login
Country and Language

Mono Cases Acoustic Guitar Sleeve (ASH)

7

Gig Bag for Steel-string Guitar

  • M80-SAD-ASH
  • Sleek and minimalist design for lightweight and easy travel
  • 20 mm padding
  • Material: water-repellent Shark skin nylon
  • Shock absorber at the bottom
  • Large accessory pocket
  • Reinforced handle
  • Reinforced and padded strap
  • Headlock system protects headstock and machine heads
  • Extra soft lining of plush
  • Interior dimensions (W x H x D): 40.64 x 106.7 x 12.7 cm
  • Colour: Ash (Grey)
Model Dreadnought
Padding (mm) 20 mm
Surface Material Nylon
Outside Pocket Yes
Backpack Yes
Colour Grey
Item number 379657
£138
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
31 Sales Rank

7 Customer Reviews

5 3 Customers
4 3 Customers
3 1 Customer
2 0 Customers
1 0 Customers
4.3 / 5

handling

quality

U
Top protection but slightly tight
Umby 17.01.2020
This case has a super protection system that makes it even more efficient than a hard case.
Carry on straps allow a very comfortable transportation, and the external pocket is wide very spacious and can host a variety of accessories (cables, tools etc).
Only one remark: the inner space of the case is a little tight and some guitars may not fit.
handling
quality
0
0
Report

Report

R
Great gig bag
RiccaFerr 21.02.2020
I've never thought that I gig bag could be that good.
Awesome quality. Comfortable for carrying.
I would purchase again if needed without a doubt.
handling
quality
0
0
Report

Report

A
Good Cse
Anonymous 04.04.2017
Bought it for my Recording King RD-10, which is a dreadnought guitar.
It fits juuuuuuust right. It is actually a little tight, you can see the case zip going through some rough times.
I would recommend it for its very good quality, but not for a dreadnought guitar.
handling
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Der Sportwagen unter den Gigbags
Anonymous 16.06.2016
Auf der Suche nach einem Gigbag für Westerngitarre, wie auch klassische Gitarre, bin ich ein weiteres Mal bei Mono Cases gelandet. Die Verarbeitung und Materialwahl ist erstklassig und steht, so hoffe ich, für eine einmalige Anschaffung. Die massiven Reißverschlüsse und Gurtverstellungen aus Metall sowie die zusätzlich vernieteten Tragegurte sprechen in dieser Hinsicht dafür.
Die gute Stabilität durch die Formgebung, Halsstütze und das leichte Gewicht waren für mich kaufentscheidend, da ich sehr viel mit dem Fahrrad und Zug unterwegs bin und mir ungern Sorgen mache, ob das Instrument Stöße oder gar ein Umkippen übersteht. Bis her wurde alles absorbiert und die Instrumente haben nichts davongetragen. So soll es sein!
Ein weiterer Pluspunkt ist die Vordertasche, welche deutlich größer ausgefallen ist als in der Vertigo-Serie (Mono Cases). Neben einer zusätzlich eingenähten Tasche, welche ebenfalls mit einem Reißverschluss verschlossen werden kann, bietet diese Platz für große Notenbücher, Kabel, Werkzeug usw.
Als Verbesserung kann ich mir stärker gepolsterte Schultergurte vorstellen oder die Möglichkeit eine zusätzliche Tasche, wie in der Vertigo-Serie, an dem Gigbag zu befestigen, um noch mehr Stauraum zu generieren.
Summa summarum: Kaufempfehlung!
handling
quality
2
0
Report

Report

Need help?