Mollenhauer 2256 Canta Alto Recorder

2

Alto Recorder

  • Material: Pear wood, natural
  • German fingering
  • Versatile, reliable ensemble set with a homogenous sound!
  • Relaxed holding position thanks to balanced weight ratios
  • Comfortable playing feel thanks to slim beak
  • Pleasantly clear sound via optimised air flow
  • Particularly robust and reliable due to selected block woods
  • Easy response by single-tone tuning by experienced recorder makers
  • Includes cotton bag
Material Pearwood
Colour Natural
Double Holes No
Keys No
available since December 2002
Item number 150558
sales unit 1 piece(s)
£173
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
V-
Teures Stück Holz aber gut
VocalDude - Chris 23.10.2009
Als unsere Tochter von Sopran- auf Alt-Blockflöte umsteigen wollte, war ich wegen des zackigen Preisunterschiedes von 29.- EUR auf 139.-EUR schon erstmal etwas schockiert, aber so ein Billigteil aus Kunststoff sollte es ja auch nicht sein. Als die Flöte dann bei uns war sah man schnell, dass hier gute alte Handarbeit im Spiel ist, was den Preis wieder relativiert.

Der Klang des Instruments hat uns endgültig davon überzeugt das Richtige gekauft zu haben. Eine gute Ansprache und ein fülliger, warmer Ton von gutem Holz. Es lohnt sich halt manchmal doch, etwas mehr zu investieren.
features
quality
sound
response
8
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
CK
Mollenhauer Altflöte
Christine K. 24.10.2009
Wir haben schon mehrere Altflöten gekauft und sind mit den Produkten sehr zufrieden.
features
quality
sound
response
2
2
Report

Report