Moeck 5453 Hotteterre Boxwood 442

1

Tenor recorder

The Hotteterre tenor has a uniform strong and warm sound across all registers. It is particularly suited to solo playing, especially since its range of 2 1/2 octaves makes transverse flute pieces available to it. Due to their long scale, these tenors can not be played without a key.

  • Made from boxwood
  • Tenor recorder based on the designs of Jean Hotteterre (Paris, after 1640)
  • Pitch: 442 Hz
  • Incl. case, cleaning rod and cloth, certificate, fingering chart and maintenance set
Available since March 2010
Item number 200010
Sales Unit 1 piece(s)
Material Boxwood
Colour Natural
Double Holes Yes
Keys Yes
£1,277
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Thursday, 25.04. and Friday, 26.04.
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Wunderschöner Klang und vielseitig einsetzbar
Schneetanz 24.03.2021
Ich spiele für mich als Ausgleich zu Studium und Arbeit. Für einen Tenor habe ich mich wegen der Stimmlage und der gleichen Griffweise wie der Sopran-Flöte entschieden. Meistens spiele ich klassische Stücke, die für Sopran gedacht sind aber mit etwas Übung genauso gut auf dem Tenor zu spielen sind. Ebenso kann Filmusik (Harry Potter), die für Sopran geschrieben ist gespielt werden. Auch aktuelle Lieder (Linkin Park) kann man sehr gut auf diesem Tenor spielen, dafür nutze ich Klaviernoten, da diese auch frei verfügbar zu finden sind. Stücke für Tenor spiele ich nicht, da mir diese etwas langweilig vorkommen und mehrstimmige Stücke fallen weg, da ich alleine spiele.
Für die Hotteterre habe ich mich wegen des großen Tonumfangs entschieden und bin vollkommen zufrieden. Die Töne sind bis auf ein paar satt und durchdringend, wobei wirklich sehr gut sowohl piano als auch forte zum Ausdruck gebracht werden können.
An die Klappen und die größe der Flöte muss man sich durch Üben natürlich erst gewöhnen, wenn man dies vorher noch nicht kannte.
Mit dem Koffer und dem mitgelieferten Pflegeset und Anweisung ist man bestens ausgestattet. Hilfreich kann es noch sein eine Grifftabelle, die auf der Internetseite von Moeck gefunden werden kann, herunter zu laden und auszudrucken.
features
sound
quality
response
4
0
Report

Report