Customer center login

Millenium Tyros Device Holder

Device Holder for Tyros 2/3/4/5

  • Made from sandblasted aluminium
  • Hand-milled
  • This holder enables all possible adapters and mounts with 3/8" screws to be fixed directly to a Tyros
  • Several device holders can be used on the keyboard
  • Depending on the intended use, the Millenium Tyros Device Holder can be mounted in two different positions

Examples of Use:

  • Holder for iPad and other tablet computers
  • Holder for iPhone and other smartphones
  • Goose neck mount
  • Ball joints
  • Micro swivel arms and many more

Additional devices and adapters not included!

These are other customers' choices:

Customers who looked at this item have bought these:

Millenium Tyros Device Holder
80% bought this exact product
Millenium Tyros Device Holder
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
£31 Add to Basket
Millenium Genos XS Device Holder
9% bought Millenium Genos XS Device Holder £32
Yamaha Tyros Music Rest Holder
2% bought Yamaha Tyros Music Rest Holder £12.80
Yamaha Tyros Speaker Mount
2% bought Yamaha Tyros Speaker Mount £22.90
Keys Experts Verlag Genos Handbook 2
1% bought Keys Experts Verlag Genos Handbook 2 £47
Our most popular Miscellaneous Keyboard Accessories
81 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.7 /5
  • quality
Total
quality
It's a MUST have Tyros accesory!
Valio, 08.05.2017
This is very sturdy piece of precisely machined aluminium, no sharp edges, and precisely made to fit any Tyros accessory holes at the back.
I now have my microphone boom arm mounted directly on the holder, mounted on the back of the keyboard. And now I have one less stand to carry around on different gigs, which is just great!
Realizing how useful is, I'm going to buy at least 2 more of those with stands for a phone and an iPad.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
Ein kleiner praktischer Helfer
05.07.2016
Insider wissen: Als Alleinunterhalter wünscht man, möglichst geringes Gewicht von einer Veranstaltung zur anderen zu schleppen.
Ich war sehr skeptisch bezüglich der ?Standfestigkeit?, da ich an die Tyros Device Holder den oberen Arm des Mirko-Ständers für mein Gesangs Mikrophon anbandeln wollte. So sparte ich mir das Gewicht mit dem Mikrophon Ständer ein, was auch bei engen Platzverhältnissen von Vorteil ist. Auf der anderen Seite meines Tyros habe ich mir mein digitales Mischpult von Bose an den Holder befestigt. Also kein Mikro-Ständer, kein extra Ständer für das Mischpult (und nicht immer hat ein Wirt auch einen Barhocker o.ä. frei).
Fazit: Für ?Platzverhältnisse? sind die Dinger ein ideales kleines Hilfsmittel.
Was ist zu beachten: Gut, man muss mit dem Mikrophon - Ausleger ein wenig vorsichtig umgehen. Es fehlt tatsächlich ein wenig die Stabilität. Man weiß das aber und bis heute habe ich bei der Handhabung keine Probleme gehabt. Mikro ist noch nie heruntergefallen.
Einziges Manko war, dass ein Stift des Holders nicht festgenug in seiner Halterung steckte und bei Abbau im Tyros stecken blieb. Mit ein paar leichten Hammerschlägen und Lötkolben konnte ich das Problem aber lösen.
Alles in allem, zwei kleinen nützlichen Helfer, durch die ich 8 kg Gewicht für Mikro-Ständer einspare und einen nicht zu unterschätzenden Freiraum auf der Bühne habe. Ich bin bis heute damit sehr zufrieden.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
Natürlich gehts auch mit Mikrofonhalterung!
OllySolo, 14.01.2018
Also. Erstmal vorweg. Eigentlich selbst erklärend, wahrscheinlich steht es da nirgends in der Artikelbeschreibung... Wenn man den Device Holder in den Tyros steckt, verliert man dafür einen der Steckplätze. Also keine Monitorbox oder weg mit dem Mikroständer. Das sollte der potenzielle Käufer vorher berücksichtigen.
Und nun zu der Behauptung anderer Bewerter, ein Mikrohalter würde das Ding nicht verkraften. Stimmt nicht ;-) Ich habe die Kombi mit dem Grundrohr gekauft (Art. 349711) und dazu einen leichten Schwenkarm gekauft (Artikel 240780). Hält und funktioniert problemlos. Ehrlich. Hatte das jetzt 2 Tage im klaglosen Dauereinsatz. Nur so als Tipp, falls noch jemand ...
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
Bien pensé
ray5506, 27.07.2017
J'ai installé 2 supports sur mon Tyros, 1 pour y fixer ma tablette et 1 pour la perche de mon micro. Fabrication solide et bien fini.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£31
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-33
FAX: +49-9546-9223-24
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.