Michael Rath R4F Tenor Hagmann

3

Bb/F Tenor Trombone

  • Ø 0.547" (13.90 mm) bore
  • Hagmann valve
  • Bell size Ø 8-1/2" (215.90 mm)
  • Bell made of red brass
  • Exterior made of nickel silver
  • Tuning slide made of red brass
  • Orifice 41B
  • Clear lacquer finish
  • Case and mouthpiece not included
Available since December 2011
Item number 274670
Sales Unit 1 piece(s)
Open Wrap Yes
Bell (Material) Red Brass
Material of the outer slide Nickel Silver
Incl. Case / Gigbag No
Bore Size 13,90 mm
Finish Clear Lacquered
£4,555
Free shipping incl. VAT
Available in several months
Available in several months

This item will be dispatched immediately on arrival. Unfortunately, we cannot specify a precise dispatch date at this time.

Standard Delivery Times
1

3 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Tolle Posaune von Michael Rath
Anonymous 05.03.2014
Bei meinem Besuch bei Thomann stand fest, dass es eine Tenorposaune mit großem Schaft werden sollte. Bisher spielte ich auf einer Bach 42 Stradivarius. Nach etlichem Ausprobieren der verschiedensten Marken (Bach, Kühnl & Hoyer, Edwards, Conn...) blieb ich bei der Michael Rath R4F Tenorposaune mit Hagmann-Ventil hängen.

Auffällig war der sehr runde und ausgeglichene Ton auf diesem Instrument in allen Lagen. In Lagen oberhalb des b1 ist der Ton sehr brilliant und keineswegs eng und piepsig. Das Hagmann-Ventil zeigte bereits beim Ausprobieren Vorteile gegenüber dem Standardquartventil einer Bach Tenorposaune. Die Töne unterhalb des großen f sprachen deutlich kräftiger und voluminöser an.

Die Verarbeitung zeigte keinerlei Mängel. Das Zugstück lief auch in diesem "Ausprobierzustand" bereits sehr gut.

In den nun drei Monaten der Nutzung der "Michael Rath" habe ich mich gut an dieses Instrument gewöhnt und der erste Eindruck hat sich gefestigt. Der Zug läuft perfekt, die Ansprache ist super und der Ton ist klasse.
response
sound
quality
features
4
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
g
Super
gggwww 30.05.2020
bestens zufrieden
wir würden diese Posaune wieder kaufen
response
sound
quality
features
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
t
Top Instrument
trombi 28.11.2022
Ich bereue es heute noch dass ich sie verkauft habe, das beste Instrument, das ich je hatte!
response
sound
quality
features
0
0
Report

Report