Customer center login
Country and Language

Markbass Minimark 802

19

Electronic Bass Combo

  • Power: 250 Watt@4 Ohm, 150 Watt@8 Ohm
  • 2x 8" Markbass custom neodymium loudspeakers
  • Piezo horn
  • 8 Ohm
  • Frequency range: 53 Hz - 18 kHz
  • Efficiency: 96 dB SPL
  • Bass reflex on the back
  • Controls for: Level (volume), VPF filter (Variable pre-shape filter) Center frequency 380 Hz (cut), VLE filter (Vintage loudspeaker emulator) frequency range 250 Hz-20 kHz (cut)
  • Ground lift
  • ON/OFF internal loudspeakers when using headphones
  • Line out
  • XLR balanced - Headphone output
  • 1x Speaker output (jack)
  • AUX-IN
  • Dimensions (W x D x H): 261 x 393 x 498 mm
  • Weight: approx. 12.5 kg
Power in W 250 W
Speaker component 2x 8"
HF-Horn Yes
Compressor No
Limiter No
Effects Unit No
Headphone Output Yes
DI Output Yes
Speaker Connector Yes
CD/MP3 Input Yes
available since September 2014
Item number 346356
£509
Free shipping incl. VAT
In stock within 4-5 weeks
In stock within 4-5 weeks

This item is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1
19 Sales Rank
S
Very Good Build and Sound Quality
St3v3 02.08.2017
Using this amp with a Harley Benton electric Double Bass. Perfect for folk gigs providing enough bass in a group setting (in fact can be a little loud if not careful)

XLR line out is great for larger gigs as it can go straight to mixing desk and acts as a personal monitor for bass only.

Only downside is limited tonal control with the two standard Mark Bass dials - but then with a Boss base equalizer pedal in line makes it a perfect bit of kit!

Build quality is great and it is robust enough to be thrown around and not get damaged. Distinctive orange look is also kinda cool and draws a few comments.

Highly recommended
features
sound
quality
handling
1
0
Report

Report

Pj
Small and portable yet the best amp for your contrabas and electric bass
PanAfrican jazz bassist 15.08.2021
You all know that Markbass has been domimating the the bass amp market but I was even astound when I found this Minimark 802

I have been looking for a bass combo that I could use both for contrabas and on my electric bass for my pop band. I went into to a shop and tried this one. Since then never looked back. I am so happy with this, its' so portable yet so potent and clear.

Easy to transport together with your bass with a trolley to a subway or train.

The best part is the affordable price. You can't go wrong with this.
features
sound
quality
handling
1
0
Report

Report

M
Good amp
Martineerok 14.04.2020
Use:
I use the amp for recording studying material and doing gigs.
It works great.
Clarity:
You need a live equalizer with that amp, it is really dark by itself.
Pros:
Great for practicing offline - Audio jack. I love the speaker switch. Not a big fan of those filters but I need them sometimes.
Cons:
Handle could be more robust. I broke a handle once.
features
sound
quality
handling
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
RS
Dieser Combo ist der absolute Wahnsinn!
Ringo Star 09.04.2019
Ich habe schon einige Markbass Produkte getestet und kenne inzwischen deren Eigenheiten.
Den Minimark brauche ich für einen leichten und einfachen Transport, gleichzeitig soll er auch gut klingen und etwas Leistung bringen.
Der 802 hat den typischen MB Sound und er geht dabei erfreulich tief in den Frequenzkeller runter. Der Klang ist sehr ausgewogen und verfärbungsarm. Ganz egal ob vier oder Fünfsaiter, Jazzbass, Preci oder Akustikbass, der 802 klingt unverschämt gut.
Das Transportgewicht liegt bei meinem bei 12 Kg, er ist also leichter, als in den technischen Angaben angegeben.
Die End -lautstärke ist mit den 150 Watt/8 Ohm zwar hoch, aber nicht wirklich laut. Es reicht bei mir für eine moderat verstärkte Akustik Band und für nicht zu laute Gigs mit dem E-Bass.
Mir war der Micromark 801 zu leise, er war oft am Anschlag, weshalb ich auf den 802 gewechselt bin. Das Ergebnis, auch hinsichtlich der Lautstärke, ist so wie ich es erwartet habe.
Hauptsächlich verwende ich den 802 mit einem Akustikbass. Der Charakter des Instrumentes bleibt erhalten und wird nicht verfälscht.
Der Lüfter des Amps ist zu hören, er läuft aber relativ leise. Im Wohnzimmer beim üben, stört es mich nicht. Sehr empfindliche Menschen könnten sich aber dran stören
Schön ist, dass der Amp leicht von oben eingeschaltet werden kann. Mich nerven die Schalter auf den Geräterückseiten, die schwer zu erreichen sind.
Mehr als die vorhandene Klangregelung des 802 benötigt man tatsächlich nicht, denn der Amp macht das was er soll, nämlich unaufdringlich und neutral zu verstärken.
Richtig Spaß kommt auf, wenn man den 802 auf eine New York 151 oder andere Zusatzbox stellt und die Speaker parallel laufen lässt, dann kommt richtig Leben, mit Punch, in die Bude!

Nachtrag I
Der 802 bewährt sich immer mehr. Einerseits ist das Transportgewicht wirklich erfreulich niedrig, andererseits ist der Nutzwert des Combos sehr hoch. Ich hatte ihn auch zu kleineren Live Auftritten mit dem E-Bass dabei und konnte feststellen, dass der 802 auch das erstaunlich gut gemeistert hat, allerdings, wenn es lauter werden muss, kann ein 5 Saiter den Combo schon arg in Bedrängnis bringen. die 8" Speaker machen dann schon einen beachtlichen Hub, der völlig unnötig ist. Ein Viersaiter (EADG) ist aber OK, auch als E - Bass.
So richtig aus dem Knick, kommt der 802 am Kontrabass, spiele ich zwar selbst nicht, haben wir aber mal getestet.

Positiv: Klang, Transportgewicht, Verarbeitung
Ausreichend: Leistung, Lüfter -geräusch und Klangregelung
Negativ: absolut nichts!
Fazit: Der Minimark 802 ist nicht günstig aber sehr preiswert!
Der Nutzwert ist enorm hoch!
features
sound
quality
handling
6
1
Report

Report

YouTube on this topic

Need help?