Mackie DL16S

10

16-Channel Wireless Digital Live Sound Mixer

  • With built-in Wi-Fi for multi-platform control
  • 16 Onyx+ callable microphone preamplifiers
  • 16 Stereo linkable input channels with 4-band PEQ + HPF, gate, compression and RTA / spectrograph
  • 13 Output buses with 4-band PEQ + HPF / LPF
  • 31 Band GEQ
  • Comp / Limiter
  • Alignment Delay and RTA / Spectrograph
  • Built-in Wi-Fi network connection
  • Full DSP
  • Multitrack recording via 16x16 USB I/O
  • Supports up to 20 separate devices simultaneously (with ability to assign permissions)
  • Modern and vintage options for Comp / Gate and EQ
  • 8 Fully assignable XLR outputs plus headphone output
  • Master fader control app
  • 99 Snapshots (scenes) can be saved per show - unlimited number of shows (also available offline)
  • Compatible with iOS and Android
  • Stage-friendly "Built-Like-A-Tank" design
  • Includes rack mounts, code for software download, Tracktion DAW and DAW Essentials plug-ins
  • Compatible with iOS, Android, MacOS and Windows
  • Suitable bags: Article no. 449675 and article no. 466438 (both not included)
User Interface remote
Number of faders 0
DSP Input channels 16
Mic Preamp 16
Physical outputs 8
Digital stagebox connection No
Hotspot Singleband
Multitrack Record Yes
integratated Player/Rec via USB/SD No
19" Rackmount Yes
available since September 2018
Item number 437177
sales unit 1 piece(s)
DSP Output Channels 13
Busses 6
Mono-Line Input 8
Stereo-Line Input 0
Ethernet Yes
Soundcard interface USB-B
Recorder Format No
RTA Yes
FX Processor 4
31 Band EQ 13
Delay Output 1
Matrix 0
DCA/VCA Gruppen 6
Midi Connector No
Sample rate 48 kHz
Monitor Apps 1
Separate Personal Monitor system No
Expansion Card slots 0
Digital ADAT No
Digital SPDIF No
Digital AES3/ASESEB No
Digital MADI No
Digital Dante No
110V capable 1
Case No
Height 142 mm
Width 358 mm
Depth 147 mm
Weight 2,8 kg
Show more
£542
Free shipping incl. VAT
Available in several months
Available in several months

This item will be dispatched immediately on arrival. Unfortunately, we cannot specify a precise dispatch date at this time.

Standard Delivery Times
1

8 Customer Reviews

SR
The Best Mixer!
Stan Rich 10.02.2020
I worked five years on Mackie Dl1608 and now I decied to take dl16s. We use backing tracks in our shows, and with them, drummer has a click. So now I don’t need an aditional router, aditional mixer for drummer’s aux and aditional sound card.
I like dl1608, but dl16s is better with it’s features. Just turn the cable into a Mac, and all is ready.

*Master Fader is easy to use and I can make very fast all routings I need.
*Good preamps, good sound, very easy to use.
*2.8kg.
*Good quality of the box, Mackie connectors, not “shunsheng” :)

I have four mixers from Mackie. Two analog and two digital. I like them.

Many thanks for Thomann team. The mixer was delivered in a week to MD.

After 6 months of use I can add some things:
In this period I had some trouble with connection, but I changed wi-fi channel and upgraded all devices to Master Fader 5.2. Now it connects and works perfectly with internal router. It works from mac, ipad and android device like a mixer, and like a interface with 3 stereo backing tracks and one mono for click.
Love it!
handling
features
sound
quality
4
0
Report

Report

R
Mackie Dl16S is A Monster
Ravien 11.12.2018
wow i never thought this Mackie DL16s is a Monster .all was perfect thumbs up to this 1.Perfect for All events
handling
features
sound
quality
1
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
WOW!!
Andreas471 26.12.2021
Aktuell im Einsatz um in meinem Studio alle Mikros von meinem Drumset anzuschließen um ein vollwertiges Gesamtsignal auf meine Kopfhörer zu bringen.

Zuvor hatte ich dies mit einer DAW gemacht und wollte dann einfach einen kompakten Digitalmixer der mit dem iPad einfach zu bedienen ist und mir alle wichtigen Funktion zur Soundbearbeitung bietet.
Der DL16S in Verbindung mit der App MasterFader erfüllt diese Ansprüche voll und ganz!

Zur Hardware: Geliefert bekommt man ein stabiles und schickes Gehäuse. Buchsen und Bedienelemente funktionieren alle tadellos.
Dass das interne WLAN nicht immer verlässlich arbeitet habe ich auch mehrmals festgestellt, als ich das iPad mit dem DL16S verbinden wollte. Ein Neustart hat aber meist geholfen. Grundlegend muss ich aber sagen, dass es wirklich nur selten auftritt. Trotzdem würde ich bei einem Einsatz außerhalb der eigenen vier Wände beim Einsatz als Mixer für eine ganze Band auf einen externen WLAN-Router setzen um eine sichere Verbindung zu haben.

Zur App: Natürlich musste ich zu den vorherigen Möglichkeiten mit einer DAW Abstriche in Kauf nehmen, aber dennoch hat MasterFader für mich den besten Funktionsumfang im Vergleich zu zB Soundcraft und deren Mixern in dieser Preisklasse.
Ich hatte MasterFader zuvor in der Demo-Version ausreichend getestet und mich am Ende dann ruhigen Gewissens für die Marke Mackie entschieden und es bis heute nicht bereut. Auch wenn ich aktuell nicht alle Funktionen ausreize weiß ich, dass ich auch für den Einsatz bei einer kleinen Band alle wichtigen Werkzeuge zur Verfügung hätte. Viele Effekte, komplexes Routing, Anpassung der Bedienoberfläche und noch vieles mehr....es ist wirklich enorm was geboten wird ohne die App mit irgendwelchen unnützen Sachen sinnlos zu überladen.

Eine wirklich tolle Funktion ist aber die, dass man in Verbindung mit einer DAW den DL16S auch mit einzelnen Spuren füttern kann. Ich hab das zB dafür genutzt um mein Drumset ganz bequem abzumischen ohne dabei spielen zu müssen und ständig abzustoppen um was an den Einstellungen zu ändern.
Man nimmt einfach 10 Einzelspuren über den Mixer als USB-Audiointerface mit der DAW auf und schickt diese dann nach Umstellung des Routings in die einzelnen Kanäle zurück und kann bequem über die App alles einstellen. Das ist so Klasse!!

Ich bin von dem Mixer wirklich begeistert, denn man kann damit so viele verschiedene Einsatzmöglichkeiten abdecken!
Absolut klare Kaufempfehlung!!!
handling
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
AC
Sehr überzeugend...
Alex Cash 01.09.2019
... ist das Gesamtpaket. Ich habe vor allem die Software aller Anbieter ähnlicher Geräte verglichen und für mich bietet Mackie das mit Abstand beste Angebot. Ich bin sehr zufrieden und kann das Gerät nur empfehlen.
handling
features
sound
quality
1
0
Report

Report

YouTube on this topic