Lewitt LCT 240 PRO WH Bundle

Condenser microphone

  • Cardioid
  • Gold coated 17 mm capsule
  • Stable metal construction
  • Dynamic range: 121 dB-A
  • Capsule size: 17 mm
  • Sensitivity: 16.7 mV / Pa (-35.5dBV)
  • Nodule: (IEC 61672-1)
  • Impedance: <330 ohms
  • Dimensions: 138 x 52 x 36 mm
  • Weight: 310 g
  • Colour: White
  • Includes bag, shock mount and windscreen
No JavaScript? No Audio Samples! :-(

Sound Sample

Speech 
0:00
  • Speech

Further Information

Tube No
Switchable Polar Pattern No
Omnidirectional No
Cardioid Yes
Figure-8 No
Low Cut No
Pad No
shockmount included Yes
USB Microphone No

These are other customers' choices:

Customers who looked at this item have bought these:

Lewitt LCT 240 PRO WH Bundle
27% bought this exact product
Lewitt LCT 240 PRO WH Bundle
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
£108 Add to Basket
Lewitt LCT 240 PRO BK Bundle
16% bought Lewitt LCT 240 PRO BK Bundle £105
Lewitt LCT 440 PURE
11% bought Lewitt LCT 440 PURE £185
Rode NT1-A Complete Vocal Recording
7% bought Rode NT1-A Complete Vocal Recording £115
Audio-Technica AT2020
5% bought Audio-Technica AT2020 £66
Our most popular Large Diaphragm Microphones
17 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.5 /5
  • features
  • sound
  • quality
Total
features
sound
quality
go for it
Maskov, 22.07.2019
It sound amazing ,,demolishes everything in its price range!
Bought it cause Warren Huart recomended it!
Tested on guitars,ampeg bas amp,and double bas,,,flat sound for all around instruments! little spike at 4 and 8 khz but can be fixed in post
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
Total
features
sound
quality
Jakko, 19.10.2020
Great mic for a great price. Very sturdy too.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
Total
features
sound
quality
AGIS, 26.08.2019
For this price is a good choice!!! It is a mic to start....recordings at home.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Perfektes 1. Mikro für Einsteiger, oder als "Extra" für jedes Studio
EvilKittenStudios, 31.12.2020
Fazit am Ende!

#Einsatz:
Hauptsächlich Vocal-Mic, an einem Federzug-Arm.
Auch vor Gitarren/Bass-Verstärker, als Raummikro und Single Overhead für Schlagzeug.

#Hintergrund:
Habe ein 18i20 (an Desktop) und ein 2i2 (an Laptop) als zentrale Elemente für ein zukünftiges, kleines aber kompetentes Hobby-Homerecording Studio.

Gescheite Mikros waren die nächste Anschaffung, da ich Gitarre, Bass, Stagepiano, Schlagzeug etc seit Jahren habe und (manche besser als andere..) spiele, und jetzt möchte ich vor allem Gesang weiterbilden und echt mal was aufnehmen und Mixen lernen.

Ich bin durch einige kompetente Recording Channels auf Youtube auf die Marke Lewitt gestoßen, und siehe da: heimische Marke mit Firmensitz nur 10 Fahrminuten von mir in Wien entfernt. Cool!
Dass die Produkte "Made in China" sind, ist mir da völlig egal, denn solange Design/Qualitätskontrolle nicht dort stattfinden, kommen durchaus brauchbare Dinge bei uns an!

Also habe ich mich als 1. "echten" Mikrokauf für das 240 Pro entschieden, weil es keine (meiner Meinung nach) unnötigen Cut oder Pad Schalter hat, sondern (hoffentlich) alles an Budget im Mikro selbst steckt.

#Eindruck:
Beim Auspacken ist mir gleich aufgefallen, dass das Mikro schwerer ist als man annimmt vom Aussehen, aber nicht übertrieben.
Dennoch hab ich stärkere Federn in den Arm einbauen müssen, damit die korrekte Höhe gehalten wird, war aber kein Problem, ich hab genug daheim.

Die Verarbeitung ist top, super sauber lackiertes Metallgehäuse (hab das weiße Mikro), selbst in der XLR Buchse drin is alles super sauber.
Vergoldete Kontakte sind natürlich super, weil korrosionsbeständiger, aber sieht man eh nicht im Gebrauch.
Das Gehäuse ist schlicht, was mir am liebsten ist, und wirkt robust, nichts wackelt oder ist locker drin.
Ich würde es um 150€ trotzdem nicht quer über die Bühne einem Kollegen zuwerfen. ;)

Beim ersten Anschließen hab ich gemerkt, wie hoch der Output des 240 Pro tatsächlich ist, im Gegensatz zu meinem alten dynamischen Overheadmikro muss ich den Regler meines 18i20 um die Hälfte zurückdrehen, damit normaler Gebrauch (zB ruhiges Gespräch mit plötzlichem Auflachen oder dynamischer Gesang), nicht ins Clipping kommt.
Das macht aber nix, ist eigentlich eh super, weil das (theoretische und beim 18i20 nicht vorhandene) Eigenrauschen des Pre-Amps dadurch nie in die Aufnahme kommt.

Klanglich ist es ganz klar wie beworben.
Die Höhen sind eindeutig, aber angenehm, angehoben, aber trotzdem ist der Aufnahmebereich auch bis in den tiefen Bassbereich gegeben. Eine Bassgitarre geht zB problemlos, am Verstärker und sogar ohne Verstärker, wie eine Akustikgitarre, nimmt es ohne Probleme einen 5-Saiten Bass in Standardstimmung auf.

Die Richtcharakteristik ist klar Niere, in einer Streamer/Podcast Position ist die Stimme klar zu hören, aber das Klicken der Tastatur, im "Hinten" des Mikros, ist wirklich nur durch überstarkes Verstärken zu hören.

Auch das Eigenrauschen ist überraschend niedrig, und kommt in meinem Fall nur durch drehen des Verstärkers auf absolut Anschlag ganz leise durch. Ich höre da mein PC Netzteil in 2m Entfernung unterm Tisch und hinter der Nierenausrichtung schon lauter als das Rauschen wenn ich den Lüfter nicht abdrehe. Super!
Wenn man in absoluter Totenstille etwas ganz leises aufnehmen will, hört man das Rauschen natürlich schon, aber das ist bei jedem unbearbeiteten Mikrotrack auf der Welt so, egal wieviel es kostet.

Die Zyklen des Ein und Ausschalten der Phantompower (48V) dauert meinem Empfinden nach zu lange.
Beim Ausschalten noch 6,5 Sekunden lang Norm Pegel, schwingt dann noch ein paar Sekunden hin und her und wird leise bis es ganz stumm ist.
Einschalten 2mal Geknackse und braucht ca. 3 Sekunden bis Pegel stabil.
Die Waveformen von Ein-und Ausschaltzyklus sind zum Glück immer gleich, aber sehen halt sehr künstlerisch aus. ;)

Die Spinne ist nichts besonderes, aber schön verarbeitet.
Sie dämpft Klopfer auf den Mikrostand ganz leicht.
Trampeln oder Stampfen gibt's bei mir nicht, wird da aber bestimmt auch nur ganz dezent dämpfen.
Alles an der Spinne ist als Plastik, bis auf die Schrauben (wo der optionale Winschutz per Magnet hält) und die Überwurfmutter, die das Mikro an die Spinne klemmt.

Es ist ein hübsches Ledertäschchen dabei, wo zwar nur das Mikro ohne Zubehör hineinpasst, das innen aber überraschend angenehm mit Kunstfell ausgestattet ist. Es wird mit Zip verschlossen und ist spritzwassergeschützt.
Länger aufbewahren würde ich das Mikro trotzdem in der Verpackung, das Täschchen ist super zum Aufbewahren von kostbaren/sensiblen Kleinteilen, die leicht verloren/kaputt gehen.

(Achtung, lächerliche Kleinigkeit!)
Ich muss sagen, ein bisschen enttäuscht war ich, dass kein normaler Mic Clip und kein Lewitt Armband dabei sind..ich weiß die normale Variante ohne Spinne hat ein nettes Silikon Armband dabei und einen Standard Mic Clip.
Mic Clip, ok, ist eben ein anderes Paket, aber warum in der Standard Ausführung ein Armband mit einem Wert von vielleicht 10 Cent dabei ist, aber beim teureren Paket mit der Spinne nicht, ist meiner Meinung nach unfair. Oder vergessen reinzugeben? Da ich sowieso in der Nähe wohne, werde ich Lewitt einfach direkt fragen.


Fazit (1-5 Punkte):
Robustheit: 4
Soundqualität: 4
Mitgeliefertes Zubehör: 3
Universell einsetzbar: 5
Bedienbarkeit: 5

Ein perfektes Mikro für den Recording Einsteiger.
Aber auch als "Extra" Mikro für diverse Einsätze im Studio auf jeden Fall eine Kaufempfehlung.
Glänzt als Vocal und Akustikgitarren Mic.

Pro:
-Sehr schöne Sprachqualität
-Unproblematische Handhabung
-Sehr rauscharm!

Contra:
-Kein Popfilter dabei, extra erhältlich um 28€
-48V relativ lange Hoch/Runterfahrzeit
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£108
Excluding VAT; plus £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-30
FAX: +49-9546-922328
Test Report
 
 
 
 
 
Online Guides
Large Diaphragm Microphones
Large Diaphragm Microphones
They pick up any sound! In this guide, we have tracked down the most popular condenser microphones for you.
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown exclude VAT and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.
10
(10)
Recently Viewed
Audient iD4 MKII

USB-C Audio Interface 24 bit / 44.1 - 96 kHz, ADC dynamic range: 121 dB, DAC dynamic range: 126 dB, @Class A Audient console microphone preamplifier, Mic Gain 58 dB,

1
(1)
Recently Viewed
iZotope Spire Studio 2nd Generation

iZotope Spire Studio 2nd Generation; mobile recording studio with lithium-ion battery (up to 4 hours runtime); 2 tracks can be recorded simultaneously; up to 8 tracks per project can be played back; recording format: 24-bit / 48 kHz; up to…

Recently Viewed
Otamatone Neo White

Otamatone Neo, Electronic sound toy / synthesizer, standard size, selection of various sounds via new studio smart phone app, cross link of smart phone and Otamatone via cable, power plug for external power supply, stereo headphone jack, volume adjustable, playing…

Recently Viewed
Electro Harmonix Ripped Speaker Fuzz

Electro Harmonix Ripped Speaker Fuzz; Effects Pedal for Electric Guitar & Bass; low Fuzz settings emulate Vintage Lo-Fi Distortion Sounds created by a Razor Blade applied to a Speaker Cone, a loose Tube or a faulty channel on a Recording…

Recently Viewed
Meinl TMDDGS Didgeridoo Stand

Meinl Didgeridoo Stand, TMDDGS, material: aluminum, two leg version, soft padding with protective rubber straps, hight, angle and depth adjustable

1
(1)
Recently Viewed
Hercules DJ Control Inpulse 500 Gold LE

Hercules DJ Control Inpulse 500 Gold LE; Limited edition with golden highlights; limited to 1000 pieces worldwide; number engraved on console; All-in-one-DJ-Controller; controls per desk: 1x filter-control, 3 x equalizer-control, 1 x Gain control, 1 x volume control, 1 x…

Recently Viewed
Endorphin.es Ground Control

Endorphin.es Ground Control; Eurorack module; performance sequencer; 24-pads keyboard for realtime programming; USB-B port and MIDI in/out for using external MIDI devices and DAW integration; 3 melodic tracks with CV/Gate outputs; 8 drum tracks with trigger outputs; 24 pattern per…

Recently Viewed
Blackmagic Design Pocket Cinema Camera Pro EVF

Blackmagic Design Pocket Cinema Camera Pro EVF; Viewfinder fits Pocket Cinema Camera 6K Pro; Viewfinder with internal proximity sensor, 4-piece glass diopter, built-in status info display and digital test chart; Video and power connections: via Pocket Cinema Camera 6K Pro…

Recently Viewed
Zoom PodTrak P4

Podcasting Recorder Four microphone inputs (XLR, P48V phantom power switchable), Four headphone outputs with individual volume controls (3.5mm stereo jack), Gain control and mute button per input, Mix minus function for automatic feedback suppression for incoming calls, Connection of…

2
(2)
Recently Viewed
Universal Audio UAFX Astra Modulation Machine

Enforcement Pedal Stereo modulation, With chorus, flanger and tremolo effects, True or Buffered Bypass, Preset storable, Additional effects downloadable, Live / Preset mode, Dual processor UAFX Engine, 2 Inputs: 6.3 mm pawl (input 2 for stereo connection), 2 Outputs:…

Recently Viewed
Otamatone Neo Black

Otamatone Neo, Electronic sound toy / synthesizer, standard size, selection of various sounds via new studio smart phone app, cross link of smart phone and Otamatone via cable, power plug for external power supply, stereo headphone jack, volume adjustable, playing…

Recently Viewed
Aputure Accent B7c

Aputure Accent B7c; smart 7W RGBWW LED bulb; uses the same colour mixing technology as the Nova P300c, covering the same colour temperature spectrum from 2000 to 10000 Kelvin; built-in Li-Po battery with a runtime of up to 70 minutes…

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.