Lenzner 2810P Arabic Aoud Strings

8

String Set For Arabic Oud

  • Complete set of 11 strings in 6 courses
  • Tuning: c'c' - gg - dd - AA - FF - C
  • Diameter: 0.70 - 0.83 - 0.60 - 0.70 - 0.80 - 1.00
  • Courses 1 to 5 are paired
  • The 6th course is a single string
  • Courses 1 and 2 are made from nylon bright and polished
Available since January 2016
Item number 377396
Sales Unit 1 piece(s)
Instrument Oud
Ball End No
Loop End No
Set No
Single String No
£23.40
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Monday, 29.04. and Tuesday, 30.04.
1

8 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

4 Reviews

B
Good quality strings and reasonable price
Bana 25.06.2017
Good quality strings for a relatively cheap price.
Excellent for day to day practice on Oud.
I have tried these strings for a few months on one of my Ouds and found it of good quality and maintain the tunning for a long time.
I would not recommend these strings for a very high tunning.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Lenzner 2810 Aoud Strings
Anonymous 29.01.2016
Liebe Oud Freunde,
erstmal bin Ich mir nicht sicher ob die Saiten für arabische oder türkische Stimmung gedacht sind. Egal ist das eigentlich nicht (Thomann vielleicht Beschreibung anpassen).
Ich habe an meinem Oud-Neubau viele Saiten ausprobiert, so wie es sich gehört :) wenn man den besten Sound finden will. Lenzner Saiten sind generell verlässlich, das Sie aber Pyramid, Daddario und Co. Oud-Saitensets auf der Strecke lassen hätte Ich nicht gedacht . Sie klingen sehr brilliant, keine "stumpft ab" und die 2 Nylons passen perfekt zum Rest. Es gibt natürlich noch teurere Aquila,Bella oder Kürschner die finde Ich auch Hammer aber mit dem Preis liegen die Lenzner sehr weit vorne. Ich hab sie dann übrigens türkisch gestimmt, nicht zu straff und nix kaputt gegangen ;)
sound
quality
3
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
FM
Klang trocken
Fred M. 23.03.2019
Kurz: Aquila Saiten klingen für mich lebendiger und haben in meinem Empfinden mehr Nachklang und "Wärme" und quietschen nicht so sehr
Der Klang der Lenzner ist "trockener". Schon auch schön...
Die Lenzner haben auch mehr Widerstand beim drüber rutschen... das gefällt mir nicht so gut, ist aber Geschmackssache. Verarbeitung ist sehr gut. Saiten sind extrem lang, sodass sie auf jede Oud passen müssten. Gesamtspannung ist scheinbar ein klein wenig geringer als bei den Aquila Saiten.
sound
quality
0
0
Report

Report