Lakewood Lakewood Pickguard Gloss

49

Pickguard

  • For temporary use only
  • High-gloss version
  • Reusable and transparent pickguard that reliably adheres to all matte and high-gloss polished and lacquered surfaces
  • The pickguard reliably protects the underlying wood of the guitar top from scratches and dents due to its strength and surface hardness.
  • Not suitable for surfaces finished with shellac or nitrocellulose lacquer
Available since October 2016
Item number 401145
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Transparent
£8.50
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Wednesday, 24.04. and Thursday, 25.04.
1

49 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

38 Reviews

J
Do not bother
Jack84 22.01.2022
Picks up a lot of garbage (lint, dust, etc). It is too small.
quality
0
0
Report

Report

A
Useful
Asilova 30.11.2020
I am using it on my classical guitar. It is safe to use on classical guitar.
I wish it was a little bit thicker.
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
k
Echt SUPER!
koontzman 02.04.2021
Also ich hatte noch nie vorher von einem Pickguard gehört, das man wieder ablösen kann. Da bin ich erst hier bei Thomann drauf gestoßen. ( Aber ehrlicherweise hatte ich mir darüber vorher auch nie Gedanken gemacht ). Na, und zu einem Preis von 10 EUR und auf Grund der vielen positiven Bewertungen, dachte ich: Viel verkehrt machen kann man hier wohl nicht. Also gleich mal bestellt und wie immer bei Thoman superschnell geliefert! Was für mich jetzt ganz wichtig war, ist die Tatsache, dass es wirklich glasklar durchsichtig ist, denn ich wollte die supertolle Optik der Deckenmaserung meiner Lieblings-Westerngitarre nicht "verschandeln"! Und diesen Anspruch erfüllt das PG vollkommen. Man sieht es fast nicht, nur die Ränder erkennt man natürlich ein wenig im Gegenlicht. Aber ansonsten tatsächlich nahezu unsichtbar. Zudem ist es weder zu dick noch zu dünn, also für mich genau die richtige Stärke. Und halten tut es auch 100%ig. Gut, meine Decke ist hochglanzpoliert. Ob es jetzt auch auf anders behandelten oder auch unbehandelten Decken hält, oder auf Decken, die vielleicht schon starke Kratzer aufweisen, kann ich nicht beurteilen. Aber bei mir hält es bombenfest und verschiebt sich auch nicht. Absolut genial! Wäre sehr wünschenswert, wenn es das PG auch in verschiedenen Farben geben würde. Dann würde ich mir für meine anderen Western auch noch welche kaufen. Also von mir absolut verdiente 5 Sterne!
quality
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
j
jnono13 28.08.2019
pickguard facile à poser, très discret, bonne protection contre les coups de médiators: parfait produit
quality
1
0
Report

Report