La Tromba AG Slide and Cork Grease 3g

12

Valve and Cork Grease

  • Insulates the slides from condensation and prevents the inner slides from corrosion and getting stuck
  • A relatively "stiff" grease with the ideal consistency for promoting optimal movement of the slides
  • Also commonly used as sealing lubrication of slides whose precision is not optimal
  • Ideal grease for maintaining and greasing the connections on woodwind instruments
  • The cork is protected from moisture and remains supple - and this alongside ideal lubricating properties
  • Contents: 3 g
  • Colour: Reddish
For Perinetvalves No
For Rotar Valves No
For Trombone Slides No
For Woodwinds Yes
For slides Yes
available since October 2018
Item number 451282
For Brass instrument 1
Packaging quantity 0,003 l
Packaging unit kg
Show more

Safety Notes H statements

  • H304: May be fatal if swallowed and enters airways.
  • H412: Harmful to aquatic life with long lasting effects.

Safety Notes P statements

  • P102: Keep out of reach of children.
  • P273: Avoid release to the environment.
  • P301-P310: IF SWALLOWED: Immediately call a POISON CENTER/doctor/…
  • P331: Do NOT induce vomiting.
  • P405: Store locked up.
  • P501: Dispose of contents/container in accordance with local waste disposal regulations.
£1.63
£54.33 / 100g •
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
30 Sales Rank
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
angenehm geschmeidig, gut zu verteilen (Farbe: braun)
Hundkatzemaus 30.12.2019
Habe mir im Februar eine neue Klarinette zugelegt. Der Kork war anfangs extrem saugstark, daher habe ich bereits mein drittes Döschen á 3 g in Gebrauch. Das erste kam vom Hersteller Buffet C., welches ich bei Thomann leider nicht erwerben kann. Das zweite war von La Tromba Slide and Cork Grease "White" (Nr. 57300: recht zäh, für heiße Sommer aber gar nicht schlecht; blieb formstark, hat sich nicht verflüssigt).
Nun habe ich dieses hier ("braun" mit der Nr. 57100) in Gebrauch. Es ist viel geschmeidiger und weicher, als das weiße (gefällt mir in der kühleren Jahres Zeit deutlich besser; kann auch sparsamer verwendet werden). Die Farbe (braun) empfinde ich als gewöhnungsbedürftig (färbt den Kork auch ein bisschen dunkel), i.Ü. rieht es angenehm leicht (ev. nach Teebaumöl o.ä.). Sollten wir in 2020 wieder einen so heißen Sommer bekommen, wie in den Vorjahren, hätte ich Sorge, dass dieses (braune) Korkfett sich verflüssigt und aus dem Döschen in meine Tasche läuft bzw. im Instrument herunterläuft (das Problem hatte ich mal mit Vaseline, welche ich aus Sparsamkeit versuchsweise eingesetzt habe - davon kann ich aber nur abraten!). Ich werde das helle Fett von La Tromba künftig im heißen Sommer zum Einsatz bringen und das weichere braune in der etwas kühleren Jahreszeit Herbst/ Winter, weil es besser zu dosieren und verteilen ist.
(Die Nummern sind auf den Abbildungen von Thomann leider nicht erkennbar - oder die Döschenbeschriftung hat sich im Laufe der Zeit verändert. Das festere, helle Fett ist aber als "white" beschrieben.)
lubricating efficiency
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
f
La Tromba AG Slide and Cork Grease 3g
fredouilletchik 12.05.2019
Excellent. It smells good. 3 grams are enough. Made in Swizerland.
lubricating efficiency
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
m
Tut was es Soll
mezzopiano 03.12.2020
Das Fett lässt sich leicht auftragen. Ist nicht reizend auf der Haut. Desweiteren sehr Langlebig daher lange Haltbar.
lubricating efficiency
0
0
Report

Report

Need help?