Kala U-Bass Solid Body 4-String CAR

1

Electric Bass Ukulele

  • Body: Okoume
  • Neck: Bolt-on maple
  • Fingerboard: Laurel
  • Scale: 597 mm (23.5")
  • Total length: 845 mm
  • 22 Nickel silver frets
  • Pickup: 1 Kala Split Coil
  • Volume and tone controls
  • White pickguard
  • Enclosed machine heads with 1:18 gear ratio
  • Black hardware
  • Original strings: Kala Round Wound
  • Colour: Candy Apple Red, high-gloss
  • Includes gig bag
Note Register your purchase at www.w-distribution.de/en/Warranty for an extended warranty of 4 years.
Available since December 2023
Item number 575725
Sales Unit 1 piece(s)
Body Okoume
Top None
Frets 22
Neck Maple
Pickup Yes
£283
Free shipping incl. VAT
In stock within 5-7 weeks
In stock within 5-7 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R
Tolles Teil!
Roland_USER 04.01.2024
Dieser U-Bass ist einfach schon einmal wegen der "kleinen" Größe ein Hingucker! Ich habe ihn in rot. Was mich aber wirklich total überrascht hat ist der "Metallic Effekt" in der Farbe. Das hebt ihn nochmal richtig hervor. Ich dachte er wäre einfach hochlanz rot. Vom Sound her ähnlich dem großen JB-Bruder von "F". Die Obertöne setzen sich zwar anders durch, aber er muß sich nicht hinter den "Shortys" und "Full Scales" verstecken.
Die kleinere Mensur macht den Sound sogar noch interessanter.

Man muß sich aber erst an die wirklich kleine Mensur gewöhnen.
Das braucht einfach seine Eingewöhnungszeit.

Was aber wieder einmal störend ist, daß auch er wie viele andere Instrumente von Thomann "nicht eingestellt" geliefert wurde.
Er kam zwar einigermaßen gestimmt an, aber "Seitenlage und
Bundreinheit" müssen leider selbst erst eingestellt werden!

"Also nicht gleich zurückschicken!"

Nach einigem Rumgeschraube ist es wirklich ein echt hochwertiger E-Bass,
der sich sehr weich spielen lässt und einen wie ich finde tollen Sound mit eigenem Charakter hat.

Der Hals fühlt sich richtig fein und glatt an. Spielt sich schnell, obwohl er doch irgendwie lackiert ist.

Fazit.
Super Instrument. Tolle Verarbeitung. Die Bünde sind sauber abgerichtet.

Für jeden Auftritt einfach ein muß!
features
sound
quality
0
0
Report

Report