JBL PRX835W

3

Active Speaker

  • Loudspeakers: 15" Woofer, 6.5" midrange, 1.5" neodymium tweeter Dual Coil
  • 1500 Watt digital Class D Bi-Amp module (2 x 750 W)
  • Frequency range: 45-20000 Hz
  • Peak SPL: 138 dB
  • Dispersion pattern: 90° x 50°
  • 2 Inputs: XLR / 6.3 mm jack combo jack / RCA
  • Selectable output
  • DSP with function control via built-in Wi-Fi
  • 12 x M10 Rigging points
  • Dimensions (H x W x D): 938 x 446 x 539 mm
  • Weight: 34.9 kg
  • Suitable transport case: Article Nr 402165 (not included)
Available since December 2016
Item number 402163
Sales Unit 1 piece(s)
Power (Manufacturers Specs) 1500 W
Bass Speaker in Inch 15"
Ways 3-Way
Colour White
Weight 34,9 kg
Housing Material Wood
Analog Inputs 3
Microphone Input 2
Line Out XLR
Media Player No
Remote Control No
Effects No
Low Cut No
Monitor Angle No
Width 446 mm
Depth 539 mm
Height 938 mm
Sound Pressure in dB 138 dB
Number of HT Speakers 1
HT Speaker in Inch 1,5
Number of Midrange Speaker 1
Midrange Speaker in Inch 6,5
Number of Bass Speakers 1
Accu No
Construction Standard
Stand Flange 35 mm
Flyable M10
Line Input No
Handheld / Headset No
Beam Angle Hor 90 °
Beam Angle Ver 70 °
Frequency Range (-10dB) from 41 Hz
Frequency Range (-10dB) to 20000 Hz
Frequency Range (-3dB) from 50 Hz
Frequency Range (-3dB) to 18000 Hz
Active Cooler 1
Show more
£1,390
Including VAT; Excluding £25 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

3 Customer ratings

4.3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
f
Ein Klang, der Musikerherzen höher schlagen lässt.
fetzandreas 08.02.2018
Wer Wert auf guten Klang legt, der ist bei dem 3-Wege-System von JBL richtig. Als ich die Anlage bestellt habe, war ich mir noch nicht sicher, ob ich die 825er nehmen sollte, oder doch die 835er. Aber als dann das riesige Paket kam und ich die Anlage anschloss und ich mir das erste Lied darauf anhörte, wusste ich, dass ich alles richtig gemacht habe. Der Sound ist unbeschreiblich gut. Glas klar!
Die 835er ist für alles super geeignet. Ob DJ oder Band, die 835er meistert alles mit bravur.
Wenn man noch mehr Druck haben möchte, kann ich die PRX818XLFW Subs dazu empfehlen. Allerdings kommt man mit den 835ern alleine schon sehr weit.
features
sound
quality
13
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
K
Masse ist Klasse
KarlJB. 18.08.2023
Super Lautsprecher, sehr klare Aufteilung der Frequenzen zu den eingebauten Lautsprechern. Schaffen auch ohne Subwoofer ordentlich wärme unten rum und reicht als paar auch völlig für einfache setup in Profi Richtung.
Einziges Manko sind die angebrachten Griffe: sie sind zu hoch montiert, zum allein oder zu zweit tragen hängt die Box schon fast auf den Boden und wäre leichter zu händeln, wenn die Griffe mittig an den Seitenwänden angebracht wären.

Fazit: klasse Sound auch im Kombi mit und ohne Sub’s (ich lieber mit;)) Preis ist nicht übertrieben, verbaute Hardware fühlt sich sehr wertig an. Kein wackeln und haken beim ein und ausstecken von Kabeln.
Lohnt sich
features
sound
quality
0
0
Report

Report