Jackson RRX24 Black with Yellow Bevels

Electric guitar

  • X-Series
  • Body: Basswood
  • Neck: Maple, graphite reinforced with scarf joint
  • Fretboard: Laurel
  • 24 Jumbo frets
  • Reversed pearloid sharkfin inlays
  • Scale: 648 mm
  • Nut width: 42.8 mm
  • Pickups: Seymour Duncan AHB1BN (neck) and AHB-1B (bridge) humbuckers
  • 2 Volume and 1 tone controls
  • 3-Way switch
  • Sunken Floyd Rose special double-locking tremolo
  • Colour: Black with yellow bevels
  • Matching case: Article Nr. 166446 (not included)
No JavaScript? No Audio Samples! :-(

Audio Examples

 
0:00
  • Hairmetal
  • Metal
  • Progressive
  • Stoner
  • Thrash
  • Bluesrock

Further Information

Shape V-Style
Colour Black
Soundboard Basswood
Top None
Neck Maple
Fretboard Laurel
Scale 648 mm
Pickups HH
Active Pickups Yes
Tremolo FR-Style
Incl. Case No
Incl. Bag No
11 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
5 /5
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Bereits 3. Jackson RR und immer zufriedener
Morten Frieden, 11.04.2021
Meine erste Jackson war eine JS32 Rhoads, dabei wollte ich schauen ob ich mich mit der Form anfreunden kann. Diese war recht günstig, hatte simple Jackson-Tonabnehmer und ein Jackson lizensiertes Floyd Rose. Demnach nicht die Höhe des Gitarrenhimmels, aber zum testen völlig ausreichend.

Nach ein paar Jahren habe ich mir dann eine RRXMG mit pinken Streifen zugelegt. EMG 81 + 85 und Floyd Rose Special. Deutlich bessere Bespielbarkeit, Hals schön dünn, Saitenlage schon von Werk gut eingestellt und stimmstabil bis irgendwann eine Saite reißt.

Und nun zur RRX24.
Ich hatte mir gedacht, dass sie sich nicht stark unterscheiden wird von meiner RRXMG. Ich war auf den Sound der Seymour Duncan Pickups gespannt. Diese sind ebenfalls sehr kräftig, bieten eine ordentliche Verzerrung und bisher habe ich tatsächlich Schwierigkeiten einen wirklich cleanen Sound aus den Teilen zu holen. Für mein Empfinden sind sie deutlich basslastiger in der Wiedergabe im Gegensatz zu den EMG, aber das ist Geschmackssache.

Sie war von Werk aus sehr gut eingestellt. Ich hab direkt die Saiten ausgewechselt auf einen Satz von 10-56. Dafür habe ich noch eine weitere Feder eingesetzt um ein wenig Zugentlastung zu gewährleisten. Das Floyd Rose bleibt wunderbar stimmstabil, egal welche Divebombs und welches Gequitsche damit auch durchgeführt wird.
Der Hals fühlt sich insgesamt etwas ausladender an als bei meiner RRXMG, aber daran habe ich mich sehr schnell gewöhnt. Die Saitenlage war auch von Werk aus wunderbar, nichtsdestotrotz wollte ich schauen was noch so geht und habe ein wenig am Trussrod gespielt. Nun gibts keine Chance mehr, dass meine Dunlop Jazz III Max Grip am 12. Bund zwischen Saiten und Hals durchrutschen kann. Butterweich.

Die Lackierung ist soweit auch sehr gut. Problem Bei diesen Gitarren sind natürlich immer die Enden der Zacken... Dort gibt es auch eine kleine Unreinheit in der Lackierung, aber ich denke eine wirklich 100%ig perfekte Lackierung kann man da nur bei einer teuren Custom Gitarre erwarten.

Alles in Allem bin ich unendlich zufrieden mit dem Kauf und kann mich nicht beschweren. Für Metal absolut geeignet und ein wahrer Hingucker ist sie allemal. Ich persönlich muss mich noch ein wenig an den reversed Headstock gewöhnen, aber auch damit werden sie und ich noch warm ;)
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fi Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Puttepossu, 25.11.2020
Tämä kitara tuli tilattua hieman kieli poskella ulkonäön perusteella. Mutta onkin osoittautunut todella hyväksi soittaa. Aktiivimikit ovat todella tehokkaat ja se sopii kitaran luonteeseen.

Kitara ei ollut heti valmis säädöiltään, kaulaa joutui hieman oikaisemaan ja kielet olivat turhan korkealla. Floydi ei myöskään ollut ollut ihan säädöissään ja jousia sai säätää. Mutta nyt toimii unelmasti ja floydin herkkyys on tässä todella hyvä. Kielet tässä kepissä 9-42.

Tilatessa ei ollut kokonaan mustaa versiota ja olisin varmaan sen tilannut. Mutta toisaalta nyt tätä kepakkoa katselee niin tuohan nuo keltaiset reunat oman mausteensa. Tällä on tosi kiva tilutella. Helppo soittaa.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Superbe guitare
TrashDeath666, 22.03.2021
Design à tomber, micros puissants et précis, manche agréable à jouer, Floyd rose performant, je recommande fortement cette guitare pour tout metalleux.
Seul petit bémol les cordes en tirant 009-042 à changer dès réception car médiocre, nécessitant aussi un réglage du Floyd pour ceux qui comme moi jouent en 010-046.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
gieank, 18.02.2021
Direkt vorweg: Die Jackson RRX24 ist eine geniale Gitarre die ich definitiv weiterempfehlen würde.

Design:
Ist bekanntlich Geschmackssache, für mich ist die RR Form eine der schönsten Formen und der gelbe Rand in Kombi mit der Goldenen Hardware ... einfach schön.

Features:
- Die Jackson Tuner sind solide und ermöglichen ein präzises stimmen bei offenem Sattel
- Die aktiven Seymores haben einen krassen Output und liefern eine gute Grundlage für alles möglichen "bösen" Sounds. Matschig wird dabei nichts, alles wird klar aufgelöst, auch komplexere Akkorde kommen noch gut durch. Geswitched wird Neck - Neck&Bridge - Bridge über einen 3-way Switch. Die Potis regeln Volume für Neck und Bridge getrennt und Tone für beide gemeinsam.
- Ich habe das Floyd Rose Special als einzige große Schwachstelle erwartet, was sich jedoch bisher überhaupt nicht bewahrheitet hat. Nach Akklimatisierung war es absolut Stimmstabil und überstand auch die standesgemäße Divebomb Orgie zu Beginn ohne Tuningprobleme. Top! Die Finetuner funktionieren auch Problemlos. Die kleine bekannte Schwäche der Special Floyd Roses: der Tremoloarm bleibt einfach nicht so schön in Position und muss regelmäßig am Sockel festgezogen werden, was aber auch während dem Spielen meist kein Problem ist.
- Der durchgehende Hals ist gerade in der Preisrange ein tolles Feature

Sound
- Sie fühlt sich im High Gain Bereich wohl und liefert was man von ihr verlangt. Clean Sounds werden etwas schwierig ;)

Bespielbarkeit
- Die Jumbo Bünde sind gut bespielbar, die Bünde gut abgerichtet und der Hals schön schmal. Erreichbarkeit der hohen Bünde ist auch sehr einfach. Im Sitzen wird man sich mit dieser Gitarre schwer tun, aber das sollte im Vorfeld jedem klar sein.

Verarbeitung allgemein:
- ein paar kleine Unsauberkeiten im Lack sind erkennbar, auch an einigen Bundstäben waren noch kleine Produktionsrückstände sichtbar. Alles in allem nichts was ich als negativen Punkt aufführen würde, in dieser Preisklasse hätte ich jedoch anderes erwartet.

Werkseinstellung
- Die Gitarre kam bei mir mit perfekt waagerechtem Floyd und sauber intoniert an.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
Show variations of this product
Jackson RRX24 Black with Yellow Bevels
(11)
Jackson RRX24 Black with Yellow Bevels

Electric guitar X-Series, Body: Basswood, Neck: Maple, graphite reinforced with scarf joint, Fretboard: Laurel, 24 Jumbo frets, Reversed pearloid sharkfin inlays, Scale: 648 mm, Nut width: 42.8 mm,...

Jackson RRX24 Red wBlack Bevels
(2)
Jackson RRX24 Red wBlack Bevels

Electric Guitar X Series, Body: Poplar, Neck-thru-body: Maple with graphite reinforcement and scarf joint, Fretboard: Laurel, Reversed Red Sharkfin fretboard inlays, 24 Jumbo frets, Scale: 648 mm,...

£569
Free shipping and excluding VAT
Available in several months
Available in several months

This item will be dispatched immediately on arrival. Unfortunately, we cannot specify a precise dispatch date at this time.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
E-Guitars
E-Guitars
Electric guitars are ten a penny and nowadays there are at least as many models and makers to choose from.
Online Guides
Guitar Setups
Guitar Setups
The range of available guitars and amps has never been greater than it is today, and a huge variety of sounds are easily accessible.
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown exclude VAT and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.
Recently Viewed
iZotope Community Appreciation Bundle

iZotope Community Appreciation Bundle (ESD); plug-in bundle; contains 11 essential tools for audio editing and creative music production; consists of Nectar Elements, Neutron Elements, Ozone Elements, RX Elements, BreakTweaker, Stutter Edit 2, Iris 2, Trash 2 as well as Exponential…

3
(3)
Recently Viewed
DSM & Humboldt Simplifier DLX Amp/Cab Sim

DSM & Humboldt Simplifier Deluxe Amp/Cab Simulator; Effects Pedal for Electric Guitar; Pre-Amp, Power-Amp and Cab-Simulator; all Analog 0 Watt Dual Channel Amp, with Cab Simulator, multistage Reverb, and versatile connectivity options; All, in an extremely small format; 2 Studio…

2
(2)
Recently Viewed
Quilter Superblock US

Quilter Superblock US, Solid State Pedalboard Amplifier for Electric Guitar; Three Classic US Amplifier voicings: 60 Tweed, 62 Blonde & 65 Black; comparable power to a 25-Watt Tube Amp when powered by the supplied PS-24 Power Supply or 1 Watt…

Recently Viewed
Blackmagic Design Web Presenter HD

Blackmagic Design Web Presenter HD; All-in-one streaming solution; hardware streaming engine for direct streaming via Ethernet to YouTube, Facebook, Twitter and more; stream to the internet using Ethernet or connect a 5G or 4G phone to use mobile data; built…

Recently Viewed
Casio CT-S1BK

Casio CT-S1BK Keyboard with Piano-Look - 61 touch-responsive keys, 64-note polyphony, AiX Sound Source, 61 sounds, Reverb, Chorus, Delay, DSP, Master EQ, Volume Sync EQ, connection to free Chordana Play For Keyboard App, Midi, transpose, metronome, midi record, headphone/line stereo…

Recently Viewed
Polyend Tracker AE Legowelt

Polyend Tracker AE Legowelt; Limited Artist Edition; individual design; incl. orig. project files and sample packs;, Stand Alone Hardware Tracker; Step Sequencer & Song Arranger; Sampler (Forward, 1 Shot, Backward, Ping-Pong); Granular Synthesizer; Wavetable Synthesizer (compatible with Ableton Wave and…

Recently Viewed
RAV Vast D Major red

RAV Vast2 D Major red edition, D3/ G3, A3, B3, C#4, D4, E4, F#4, A4, Handpans-inspired steel tongue instrument, 2mm Steel, diameter 51cm, hight 17cm, weight 5,9kg, incl. bag

2
(2)
Recently Viewed
Austrian Audio Hi-X65

Austrian Audio Hi-X65; open studio headphones; circumaural; All metal hinges and bow for maximum durability; foldable construction for easy transport; frequency range: 5Hz to 28kHz; sensitivity: 110 dBspl/V; THD (@ 1kHz):

39
(39)
Recently Viewed
Blue Microphones Yeti Blackout

Blue Microphones Yeti Blackout; Multi-Pattern USB Kondensatormikrofon für Recording und Streaming; three 14 mm condenser capsules with four different polar patterns; polar pattern: cardioid, figure-eight, omnidirectional, stereo; frequency range: 20Hz - 20kHz; max. sound pressure: 120 dB (THD: 5% 1…

3
(3)
Recently Viewed
Universal Audio UAFX Golden Reverberator

Effects Pedal Stereo reverb, With spring-, plate- and vintage digital effects, True or buffered bypass, Presets can be stored, Additional effects available to download, Live/Preset mode, Dual processor UAFX engine, 2 Inputs: 6.3 mm jack (input 2 for stereo…

2
(2)
Recently Viewed
Thomann Cats Kalimba Brown

Kalimba Made of Mahogany, 17 Tines tuned in C major, Sound hole in the shape of two cats, Colour: Brown, Includes strong case, tuning hammer, and cleaning cloth

Recently Viewed
Polyend Tracker AE Pete Cannon

Polyend Tracker AE Pete Cannon; Limited Artist Edition; individual design; incl. orig. project files and sample packs;, Stand Alone Hardware Tracker; Step Sequencer & Song Arranger; Sampler (Forward, 1 Shot, Backward, Ping-Pong); Granular Synthesizer; Wavetable Synthesizer (compatible with Ableton Wave…

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.