Customer center login
Country and Language

Höfner HM65-Z

14
No JavaScript? No Audio Samples! :-(
 
0:00
  • Bossa
  • Classical
  • Pop
  • Show less

Classical Guitar

  • 4/4
  • Meister Series
  • Top: Solid cedar
  • Back and sides: Solid mahogany
  • Neck: Mahogany
  • Fretboard: Rosewood (Dalbergia latifolia)
  • 19 Frets
  • Scale: 650 mm
  • Nut width: 50 mm
  • Bone nut
  • Bridge: Rosewood
  • Finish: Open pore natural, matte
  • Made in Germany
Cutaway No
Top Cedar
Back and Sides Mahogany
Pickups No
Fretboard Rosewood
Nut width in mm 50,00 mm
Scale 650 mm
Colour Natural
Case No
Incl. Gigbag No
Item number 207068
£599
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
80 Sales Rank

14 Customer Reviews

5 13 Customers
4 0 Customers
3 1 Customer
2 0 Customers
1 0 Customers
4.9 / 5

features

sound

quality

K
This guitar feels alive
Kyorei 03.04.2018
I am not a pro musician but I have been playing guitars for over 30 years. I am slowly getting back into playing classical guitar after a long break. I play for myself (and family) in my house but not on stage.

This guitar is beautiful. Beautiful to look at and beautiful to play. I never realised before just how dull my other guitars sound in comparison. I have to confess I took a chance when buying this as I hadn't tried it but I have no regrets. This sound is sublime and everything I was hoping for. The matt finish is gorgeous.

I have only pros to write about this guitar and no cons. Obviously if you can try it before buying then you should do so and not take the word of someone who has previously spent no more than up to £400 on classical guitars. This is a step up for me and I'm very happy.
features
sound
quality
0
0
Report

Report

mV
Simply gorgeous
mr Vv 21.11.2018
This guitar is simply gorgeous to look at, to hold, to smell, to play and to listen to.
It's staying with me for the rest of my life.
features
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
J
HM65-Z
Johnny_Guitar 27.10.2012
Ich habe nach über 30 Jahren Pause wieder mit dem Gitarrespielen angefangen, zunächst auf einer Romero vom Musikhaus um die Ecke. Ich wollte dann gern ein etwas besseres Instrument haben und nach Recherchen im Netz hatte ich den Eindruck, dass man mit einer Höfner nicht viel falsch machen kann.

Also probierte ich eine Höfner mit Fichtendecke und die Höfner HM65-Z mit Zederndecke. Die Entscheidung fiel schwer. Ob nun die eine oder andere besser klingt, ist wohl Geschmackssache. Mir gefiel das etwas transparentere Klangbild der Höfner HM65-Z einfach besser. Zu der von mir gern gespielten alten Musik (Carulli usw.) passt das nach meinem Geschmack besser. Die HM65-Z ist auch etwas leichter, was ich ebenfalls angenehm finde.

Über die Verarbeitung braucht man nicht zu reden: Sie ist hervorragend.

Ich bin bis jetzt sehr zufrieden mit dem Instrument und habe das Spielen nicht wieder an den Nagel gehängt! Wäre auch schade um das schöne Instrument. Auch wenn man kein begnadeter Spieler ist, macht das Spielen auf einem guten Instrument auch einfach mehr Spaß.
features
sound
quality
11
2
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Sehr gut
Anonymous 23.03.2015
Schöne Gitarre, satter Klang und perfekte Verarbeitung.
Die Beratung durch das Gitarrenteam hat mich zur HM65-Z von Höfner gebracht und ich bereue die relativ hohe Ausgabe für das Instrument nicht. Für mich als Hobbyspieler auf "Lagerfeuerniveau" bringt die leichte Bespielbarkeit dieser Gitarre viel Spaß.
Der Versand erfolgte innerhalb eines Tages und die Verpackung war absolut sicher: besser geht es nicht.
features
sound
quality
5
2
Report

Report

YouTube on this topic

Need help?