Heyday's Cleaning Brush for Leadpipes

17

Cleaning Brush for leadpipes

  • The HEYDAY'S - Cleaning Brush is a special tool for every brass player for the thorough and controlled cleaning of leadpipes
  • By applying HEYDAY'S - Clean Brass & Bronze, the inside of the mouth pipe is freed of dirt, oxidation and deposits, and the mouth pipe will last longer and work better
  • The brush is simply screwed onto the HEYDAY'S - Cleaning Rod and the brush can be replaced inexpensively after it is worn out
  • Diameter: 11 mm
  • Total length: 80 mm
  • Contents: 4+1
  • Cleaning Rod" and "Clean Brass & Bronze" are not included inbegrepen
Available since September 2012
Item number 295420
Sales Unit 1 piece(s)
£8.60
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Friday, 5.04. and Monday, 8.04.
1

17 Customer ratings

4.4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

cleaning efficiency

protection

5 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Blank und sauber
Christoph051 25.11.2018
Ich habe mir von Heyday diese Bürsten für das Mundrohr sowie die Ventilbürsten und den dazugehörigen Griff gekauft. Sind sie gemeinsam die 30 Euros wert? Ich finde, die Dinger funktionieren viel besser als die normalen Bürsten am langen Kabel. Die Borsten sind steif und bürsten wirklich die Innenseite das Mundrohres blank. Den 'Mop', das ist die weisse Bürste, habe ich allerdings nicht verwendet, da ich das Gefühl hatte, er könne fusseln.
Einziger Nachteil: für die Reinigung der Züge kann man es nicht verwenden, da zu dünn. Da muss die alte 'Kabelbürste' herhalten. Ich bin aber zufrieden, vor allem auch mit den Ventilbürsten die ich dazu gekauft habe.
PS: Habe mir jetzt auch die Heyday's Slide Cleaning Brush dazugekauft. Damit kann man große Mundrohre und die Ventilzüge bearbeiten. Die 'Kabelbürste' brauche ich nur mehr für die Zugbögen.
cleaning efficiency
protection
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
utilisation occasionel
Anonymous 26.01.2017
si vous entretenez votre embouchure de manière régulière, avec un nettoyage à l'eau claire à chaque utilisation, ce produit ne vous sera pas utile souvent, en revanche, si de la crasse c'est formé dans le cylindre, utilisez-le!
la brosse en laine, est complètement inutile!
cleaning efficiency
protection
0
0
Report

Report

google translate se
Unfortunately there was an error. Please try again later.
J
Nylon brushes are good, but the cotton not so much
Joel6071 05.04.2017
I use the nylon brushes with a Heyday's "carbon cleaning rod", and they are somewhat better for cleaning the leadpipe than using a "snake" type brush. These brushes are better suited to the tight diameter, as trumpet snake brushes are really a little too large. These remove the dirt quicker and more thoroughly.

I don't understand how the included cotton mop is supposed to be useful, though. Maybe it is supposed to absorb moisture, after a wet cleaning? The problem is, it sucks up the water, but it also leaves a lot of cotton in there. Completely useless.
cleaning efficiency
protection
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
W
Gute Bürsten auch für Trompeten (mit Einschränkungen)
Waldbär 22.02.2019
Ich war mir als Trompeter erst unsicher, weil Heydays ja offiziell eher für Posaunen wirbt, aber das Thomann-Team hat mich beruhigt. Nach dem Praxistest muss ich sagen: Tatsächlich sehr gute Bürsten, viel stabiler als die billigen Varianten und entsprechend effektiver. Nachhaltiger außerdem, weil der Kopf unabhängig von der Stange getauscht werden kann und so beide auch wesentlich robuster gestaltet sein können, ohne haufenweise Material zu verschwenden. Vermutlich halten sie auch länger, aber das kann nur die Langzeiterfahrung zeigen. Die großen Bürsten sind übrigens auch gut für die Ventilschächte geeignet.

Zwei Dinge erfordern leider weiterhin andere Bürsten zusätzlich:
1. nur als steife Variante erhältlich. Keine Ahnung warum... die Bürste halb so lang (oder flexibel) und auf einen biegsamen Stab und man könnte auch den Stimmzug gut reinigen. Dass der es brauchen kann, muss ich wohl nicht erklären.
2. Die Bürsten sind tatsächlich etwas klein, und meine Trompete ist alles andere als groß gebohrt. Im Mundrohr gehen sie ziemlich locker durch; in Teilen wo Züge reinkommen haben sie nach allen Seiten Spiel und bürsten entsprechend kaum noch - völlig verschenktes Potenzial. Ein bis zwei Millimeter mehr im Durchmesser und die Dinger würden alles wegschrubben, was im Weg sein kann.
cleaning efficiency
protection
0
0
Report

Report