Harry Hartmann Fiberreed HEMP Soprano Sax MS

1

Reed for Soprano Saxophone

  • Strength: Medium soft (equivalent to approx. 2)
  • 80% organic material for a dark, earthy sound
  • Same product characteristics as carbon and natural fiber reeds
  • Lasts 20-30x longer than a wooden reed
  • Are 100% ready to play - no play-in necessary
  • Extremely durable and resilient
  • Do not dry out as they do not absorb moisture
  • Always available in the exact same thickness
  • Hygienic and easy to clean
  • Odorless even after prolonged use
Strength 2
available since August 2016
Item number 395959
sales unit 1 piece(s)
£25
Including VAT; Excluding £8 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Ein wirklich innovatives Blatt
Anonymous 06.09.2016
Nach jahrelangem Ärger mit Holzblättern und immer neuem Suchen endlich mal eine gute Alternative. Habe in all den Jahren immer wieder mal ein Kunststoffblatt probiert. Nicht wirklich überzeugend. Bis ich nun zuerst mein Alto mit dem Fiberreed Carbon bestückte. Ergebnis: Super. Dann kam das Tenor, gleiches Blatt, Ergebnis: Super. Dann bestellte ich mir statt des Carbon versehentlich ein Hemp für`s Sopran. Ich probierte es und war begeistert. Ich weiß noch nicht ob Carbon oder Hemp für mich besser ist. Ich weiß aber, dass ich mir das stundenlange nervige Raussuchen von 2-3 brauchbaren Holzblättern aus einer 10er Schachtel in Zukunft erspare. Die Zeit verwende ich lieber für`s Üben. Und hygienischer ist es sowieso, nach dem Motto: "Gib Herpes keine Chance"
response
sound
quality
0
0
Report

Report