Harry Hartmann Fiberreed Carbon Classic Baritone M

1

Reed for Baritone Saxophone

  • Thickness: Medium (approx. 2.5)
  • High-Tech hollow carbon fibres with a steeper cut combine full sound, fast response and a round, darker sound
  • Last 20-30x longer than a wooden reed
  • Are 100% ready to play from the first second
  • Warming-up/playing in the reed is no longer necessary
  • Extremely crack-resistant and stable
  • Does not dry out as it does not absorb moisture
  • Can be repurchased at any time in exactly the same strength
  • Easy to clean and hygienic
  • Odourless, even after prolonged use
Strength 2.5
available since October 2012
Item number 298684
sales unit 1 piece(s)
£29
Including VAT; Excluding £8 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Erster Eindruck
Anonymous 02.03.2014
Da ich das Blatt erst seit einer Woche spiele, kann ich nur meine ersten Eindrücke notieren. Es hat einen satten Klang, sprach sofort super an. Bisher bin ich noch auf der Suche nach "meinem" Blatt, bin meistens beim Rico Royal 2,5 hängen geblieben, welches aber sehr schnell ermüdete...
Im Vergleich zum Rico 2,5 scheint das Blatt M meines Erachtens noch einen Tick weicher zu sein, insbesondere bei den höheren Tönen "macht es oft zu". Kann aber auch sein, dass wir erst noch "warm" miteinander werden müssen.

Ich überlege mir zum Vergleich noch ein Blatt in der Stärke MH zu bestellen, bei dem Preis werde ich aber noch etwas überlegen und das in der Stärke M noch ausgiebiger testen.
Alles in allem bin ich fürs erste sehr zufrieden, das mit den Stärken ist halt immer ne Rumprobiererei...
response
sound
quality
1
0
Report

Report